Bekijk originele versie : Schade door pesterijen uit jeugd
Ik heb een zuster leren kennen die vroeger gepest werd om haar uiterlijk. Ze smeten allerlei scheldwoorden en pijnlijke opmerkingen in haar gezicht. Deze zuster is nu zwaar getraumatiseerd. Daarnaast is ze vroeger mishandeld door familieleden. Ze denkt nu echt minderwaardig over haarzelf en denkt wel eens aan zelfmoord.
Het is een fijne, lieve praktiserende zuster en wallah ik kan me hier zo kwaad om maken.:kwaad: Ze is zo lief en je verwacht dit gewoon niet. Mensen zijn zo gemeen.
De mensheid is echt veranderd:jammer:
Ik heb een zuster leren kennen die vroeger gepest werd om haar uiterlijk. Ze smeten allerlei scheldwoorden en pijnlijke opmerkingen in haar gezicht. Deze zuster is nu zwaar getraumatiseerd. Daarnaast is ze vroeger mishandeld door familieleden. Ze denkt nu echt minderwaardig over haarzelf en denkt wel eens aan zelfmoord.
Het is een fijne, lieve praktiserende zuster en wallah ik kan me hier zo kwaad om maken.:kwaad: Ze is zo lief en je verwacht dit gewoon niet. Mensen zijn zo gemeen.
Mensheid is altijd zo geweest hoor. Vroeger werden mensen zelfs door vreemden uitgelachen of bekogeld met dingen als ze een afweiking of zo hadden. Tegenwoordig zijn kinderen heel erg daarin. Ze kunnen hele gemene dingen tegen elkaar zeggen. Moge Allah haar helpen:jammer: :(
Ja klopt maar nu zijn ze nog erger geworden.
heel veel kinderen maken SHIT mee in hen leven....
ik word een beetje moe van mensen die maar blijven steken in hen jeugd....KOM OP GET OVER IT en geniet van je leven man...j e bent echt niet de enige die shit meemaakt.
OemAbdoellah
23-04-2007, 21:47
Dan is men wel erg ver heen als je denkt aan zelfmoord
ik word een beetje moe van mensen die maar blijven steken in hen jeugd....KOM OP GET OVER IT en geniet van je leven man...j e bent echt niet de enige die shit meemaakt.
Lezen is ook een kunst
dit gaat niet over mij :moe:
Dat jij dit verschijnsel niet kent of wel kent, maar geen problemen mee ondervindt, wil nog niet zeggen dat een ander dat niet ondervindt.:moe:
Dan is men wel erg ver heen als je denkt aan zelfmoord
Dat is ze ook, maar ze blijft gelukkig vertrouwen hebben in Allah swt.
Ik weet alleen niet hoe ik hier mee om moet gaan
Jij hebt makkelijk praten kom op get over it. Denk je dat dit een dipje is van een dag? Het is wel een trauma hoor met alle nare gevolgen.
En als je moe word van dit shit dan moet je er ook niet op reageren zo simpel.
Ze moet een doelstelling hebben in haar leven en afleiding zoeken.
Ze moet proberen niet in het verleden terug te denken en dat is juist het moeilijkste. Makkelijker gezegd dan gedaan.
Ze zal zich op de toekomst moeten richten en zodra ze verveelt zal ze weer piekeren over alle negatieve dingen. die gebeurd zijn.
Ze moet een doelstelling hebben in haar leven en afleiding zoeken.
Ze moet proberen niet in het verleden terug te denken en dat is juist het moeilijkste. Makkelijker gezegd dan gedaan.
Ze zal zich op de toekomst moeten richten en zodra ze verveelt zal ze weer piekeren over alle negatieve dingen. die gebeurd zijn.
Meskiena elke keer dat ik haar zie krijg ik een brok in mijn keel. Ze heeft altijd de koran bij zich, maar die ogen als je daarin kijkt:(
Pfff Alle lof is aan Allah de verhevene.
chahrazaad73
23-04-2007, 22:53
De mensheid is echt veranderd:jammer: :( vind ik ook mensen kunnen zo gemeen zijn ,had ik dat ook vroeger , van wege mijn lengte van 1.57 in hun ogen was ik lili puter en dat vond ik afschuwelijk maar gelukkig nu dat ik oud ben ,heb wel zelf respect en voel sterke persoonlijk heid.:goedzo:
marocloubna
24-04-2007, 00:42
Wat erg voor d'r!! Mensen weten echt niet wat ze anderen aandoen met hun gepest.....
Inshallah zal ze voor haar sbar beloont worden.....
CryAngel
24-04-2007, 02:05
Wat jammer ... dit doet echt pijn.
Trauma's of nare episodes die men oploopt in de jeugd is iets wat men meetroont voor de rest van het leven dat ons op deze aarde bedeelt is.
Moge ieder lijden van haar een reiniging voor haar gepijnigde ziel zijn en moge Allah soubhanahoe wa ta'ala haar verheugende tijdingen schenken in deze dounya en in het hiernamaals...
Ameen.
dat meisje moet niet zo blijven vaststeken in haar verleden....ze moet niet zoveel zelfmedelijden hebben en beseffen dat juist het leven TE MOOI is om aan zelfmoord te denken....en hoe kan ze trouwens aan zelfmoord denken als ze de Koran altijd bij zich heeft...een van de grootste zondes die je kunt begaan is zelfmoord plegen.
Aan het verleden kun je NIETS veranderen wel aan je toekomst, als zij ervoor kiest dat haar toekomst net zo ongelukkig wordt als haar verleden dan is dat haar probleem. ze kan er ook voor kiezen hara verleden te accepteren en zorgen dat de toekomst weer mooi en prachtig is..
en jij als vriendin moet haar helpen door haar te stimuleren haar verleden een plekje te geven...en vooral DOOOR TE GAAN.
dat meisje moet niet zo blijven vaststeken in haar verleden....ze moet niet zoveel zelfmedelijden hebben en beseffen dat juist het leven TE MOOI is om aan zelfmoord te denken....en hoe kan ze trouwens aan zelfmoord denken als ze de Koran altijd bij zich heeft...een van de grootste zondes die je kunt begaan is zelfmoord plegen.
Aan het verleden kun je NIETS veranderen wel aan je toekomst, als zij ervoor kiest dat haar toekomst net zo ongelukkig wordt als haar verleden dan is dat haar probleem. ze kan er ook voor kiezen hara verleden te accepteren en zorgen dat de toekomst weer mooi en prachtig is..
en jij als vriendin moet haar helpen door haar te stimuleren haar verleden een plekje te geven...en vooral DOOOR TE GAAN.
Nysha heeft hier toch wel wat gelijk in. Doordat ze zich zo zielig voelt, blijft ze er mee zitten. Natuurlijk kom je er niet één twee drie overheen, maar werk eraan. Niet denken van o wat ben ik zielig. O wat ben ik onzeker. Het leven doet pijn! Maar stappen ondernemen. Zorg voor gezelligheid in je leven. Stel een doel voor jezelf op (buiten geloof). Een bepaalde studie of een baan. Straal de zelfverzekerdheid uit en je gaat er anders uitzien.
Hoe zieliger ze zichzelf vind, hoe moeilijker het is om door te gaan
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.