Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Huis kopen?

Pagina's : [1] 2

Maroc_Meissie
23-04-2007, 10:12

Nou we denken al een tijdje aan het kopen van een huis en nou zijn we een heel leuk appartement tegen gekomen van het weekend. Vraagprijs 160.000 euro. Ik heb een paar vraagjes voor de ervaren koophuisbezitters: Is het reeel een bod te doen van 140.000 euro? Waar moet ik vooral goed op letten? De servicekosten waren erg laag Huis is zeer goed onderhouden net als de rest van het pand Het huis bevind zich op ergpacht De omringende woingen hebben in de afgelopen 8 jaar nog niet te koop aangeboden gestaan Vertel vertel ladies!!

achermijnpc
23-04-2007, 10:17
:wow: Denken jullie over een huis

Maroc_Meissie
23-04-2007, 10:19
A wah hij zeurt nou al dagen aan mijn kop, van het weekend ben ik meegeweest om te kijken. Is een hele leuke woning, lage maandlasten..Maar toch..wil eerst alle voor en nadelen weten.

saadia29
23-04-2007, 10:22
Wat voor een woning is het? Voor in Amsterdam vind ik niet duur. Maar hoezo servicekosten, is het een appartement? Wat belangrijk is om te kijken is de buurt, onderhoud van het huis, wat valt onder de servicekosten etc.

eva2
23-04-2007, 10:26

Nou we denken al een tijdje aan het kopen van een huis en nou zijn we een heel leuk appartement tegen gekomen van het weekend. Vraagprijs 160.000 euro. Ik heb een paar vraagjes voor de ervaren koophuisbezitters: Is het reeel een bod te doen van 140.000 euro? Waar moet ik vooral goed op letten? De servicekosten waren erg laag Huis is zeer goed onderhouden net als de rest van het pand Het huis bevind zich op ergpacht De omringende woingen hebben in de afgelopen 8 jaar nog niet te koop aangeboden gestaan Vertel vertel ladies!! als de vraagprijs 160.000 euro is ,is het niet reel om een bod te doen van 140 000 euro ,dat is wel een heel groot verschil zeker omdat het goed onderhouden is. je kan beter een makelaar om advies vragen dan hier want die heeft toch meer verstand van zaken van dit soort aankopen! kijk ook is op de site van vereniging eigen huis. staan veel tips en kan je als je lid bent ook een bouwkundige keuring aanvragen ,maar daar kan je veel tips krijgen succes!

achermijnpc
23-04-2007, 10:29
Is het een appartement zag alleen je titel en was geschokkeerd :hihi: Serviceskosten zijn altijd enorm meid en komen bovenop je hypotheek hoor

AnJari
23-04-2007, 10:32
Jawel, je kan 140 bieden.

Maroc_Meissie
23-04-2007, 10:33
Nou het huis is zoals ik al zei heel goed onderhouden. Het is trouwens een appartement, een huis durf ik me nog niet aan te wagen. De servicekosten zijn 80 euro per maand, de huis van eigenaren zijn heel rijk en hebben geen schulden. Verder wil die mevrouw van het huis af denk ik. Want ze hebben nu dubbele lasten, baby op komst en het huis staat al helemaal leeg. Het is eigenlijk een supermooie starterswoning, een woning waar wij ongeveer 5 jaar in zouden kunnen wonen MITS we het houden op 2 kids inschallah binnen die tijd (moet wel lukken). Wat zou dan een reel bod kunnen zijn?

AnJari
23-04-2007, 10:33
Maar met erfpacht zou ik uitkijken. Vreemde constructie dat, huis is van jou maar grond van de gemeente ofzo. Weet er niet het precieze van.

Maroc_Meissie
23-04-2007, 10:38
Jawel, je kan 140 bieden. Waarom wel? Ik vraag dit specifiek omdat ik wel wil dat mijn bod serieus wordt genomen.

Maroc_Meissie
23-04-2007, 10:40
als de vraagprijs 160.000 euro is ,is het niet reel om een bod te doen van 140 000 euro ,dat is wel een heel groot verschil zeker omdat het goed onderhouden is. je kan beter een makelaar om advies vragen dan hier want die heeft toch meer verstand van zaken van dit soort aankopen! kijk ook is op de site van vereniging eigen huis. staan veel tips en kan je als je lid bent ook een bouwkundige keuring aanvragen ,maar daar kan je veel tips krijgen succes! Jah, maar zij heeft haar hele huis rood geverfd en haar vloer is ook rood. Dat zal ook aardig wat kosten om te vervangen..Voor de rest is alles goed onderhouden..Tis echt een prachtige locatie met uitzicht op een prachtig groot park..:love: MAAAAAAAR ik moet met hersenen nadenken en niet op gevoel afgaan.

AnJari
23-04-2007, 11:31
Waarom wel? Ik vraag dit specifiek omdat ik wel wil dat mijn bod serieus wordt genomen. Ik heb 15.000 minder geboden dan er gevraagd is, dat is uiteindelijk opgelopen tot 7.000,- . Je kan vragen of ze je op de hoogte willen houden van hoeveel er geboden wordt. Tuurlijk zullen ze er in eerste instantie niet mee akkoord gaan maar dan kan je altijd nog hoger bieden..een vraagprijs is meestal echt wel met 5 a 6.000,- geupt met het motto van "we proberen het".

Maroc_Meissie
23-04-2007, 11:40
Oke..enneh mijn man heeft inmiddels een manier achterhaald om te kunnen achterhalen wat de aanbieder van de woning heeft betaald toen zij het kocht :o Straks eff schecken.

Maroc_Meissie
23-04-2007, 11:47
Zij heeft het huis in 2002 gekocht voor 120.000 euro!!!

AnJari
23-04-2007, 12:26

Zij heeft het huis in 2002 gekocht voor 120.000 euro!!! Nou, best realistisch dus die vraagprijs van haar. Vooral als het goed onderhouden is en het een mooie omgeving is. Ik zou gewoon een bod doen en kijken wat ze er van vinden. :)

Pagina's : [1] 2