Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ZelfMoord

Pagina's : [1] 2

camjo
26-07-2002, 22:17

Dit stond vandaag in de krant.. http://www.nieuwsblad.be/detail.asp?SID=F6027432-78EB-44BD-B0AF-5614B609B08C&id=NBNA26072002_004 (http://)

soussiasaida
26-07-2002, 22:20
Ik weet niet of het aan mijn pc ligt maar ik krijg die link niet open

camjo
26-07-2002, 22:20
Niet gelukt..nog effe proberen.. http://www.nieuwsblad.be/detail.asp?SID=F6027432-78EB-44BD-B0AF-5614B609B08C&id=NBNA26072002_004

snoesje
26-07-2002, 22:21
hey mij lukt het ook niet om de link te openen

camjo
26-07-2002, 22:22

Origineel gepost door soussiasaida Ik weet niet of het aan mijn pc ligt maar ik krijg die link niet open Nee, dat klopt Saida..mijn fout..ik zal nog wat proberen..heb wat geduld aub

camjo
26-07-2002, 22:24
[QUOTE]Zelfmoord eerste doodsoorzaak bij dertigers - 26/07/2002 Vlaming loopt één kans op vier op depressie Het aantal zelfmoorden in Vlaanderen lag nog nooit zo hoog. In 2000 stapten maar liefst 1.174 Vlamingen uit het leven, zestig procent van hen was depressief. Bij Vlaamse dertigers is zelfmoord doodsoorzaak nummer één, zowel bij vrouwen als bij mannen. Deze alarmerende cijfers uit de Gezondheidsindicatoren 2000 hebben Mieke Vogels, Vlaams minister van Welzijn & Gezondheid, er alvast toe aangezet een conferentie rond geestelijke gezondheidszorg samen te roepen. 1.174 doden door zelfmoord. Dat is veel, vooral als je weet dat er in datzelfde jaar (2000) 867 mensen omkwamen in een verkeersongeval. Drievierde van de zelfdoders waren mannen, bij wie zelfdoding ook tussen 30 en 40 de eerste doodsoorzaak blijft. ,,Volgens de VN zijn we het vierde welvarendste land, maar onze zelfmoordcijfers stijgen en we lopen straks één kans op vier om een depressie te krijgen'', zegt Vogels. Waaraan die hoge cijfers te wijten zijn, is niet duidelijk. Onderzoek in Engeland toont aan dat zelfmoord samenhangt met psychische stoornissen, werkloosheid, drugs, mishandeling en seksueel misbruik, moeilijkheden op het werk of de relatie. Onderzoek in Vlaanderen toont aan dat er bij mannen een relatie is tussen zelfmoord en vereenzaming en echtscheiding; bij vrouwen bestaat er ook een verband met ongehuwd of gescheiden zijn. Maar opvallend is de relatie tot depressiviteit. In 60 procent van de zelfmoorden is er een depressie mee gemoeid. De toestand is zo ernstig dat minister Vogels nu een zesde doelstelling toevoegt aan de vijf eerdere gezondheidsdoelstellingen die ze met haar beleid hoopt te bereiken. ,,Die zesde doelstelling gaat over de geestelijke gezondheidszorg'', zegt Vogels. ,,Hoe zorgen we ervoor dat de mensen zich weer wat beter in hun vel voelen en dat het aantal zelfmoorden afneemt?'' Op 3 en 4 december organiseert Vogels daarom in Antwerpen een conferentie waaraan zowat alle experts deelnemen. ,,Dat congres moet preventiestrategieën ontwikkelen om aan dit probleem iets te doen.''

snoesje
26-07-2002, 22:27
salaam, mohamed dankjewel dat je hier hebt geplaatst want ik kon het niet openen maar jeetje wat erg dat dat zoveel is daar sta ik eigenlijk nu pas bij stil......

camjo
26-07-2002, 22:35
Origineel gepost door snoesje salaam, mohamed dankjewel dat je hier hebt geplaatst want ik kon het niet openen maar jeetje wat erg dat dat zoveel is daar sta ik eigenlijk nu pas bij stil...... Thanks lieve snoesje.. Zoals je ziet..zijn er veel mensen die het leven als een hel ervaren..en te ondraagelijk vinden.. Waar is hulp als men het écht nodig heeft ???

snoesje
26-07-2002, 22:38
Origineel gepost door Mohammed Justice Thanks lieve snoesje.. Zoals je ziet..zijn er veel mensen die het leven als een hel ervaren..en te ondraagelijk vinden.. Waar is hulp als men het écht nodig heeft ??? ja goeie vraag zou ik ook wel willen weten zolang de mensen zich vasthouden aan de islam zullen zij hun toevlucht hierin teurgvinden insha'allah meer heb ik hier niet op te zeggen tog??

camjo
26-07-2002, 22:52
Origineel gepost door snoesje ja goeie vraag zou ik ook wel willen weten zolang de mensen zich vasthouden aan de islam zullen zij hun toevlucht hierin teurgvinden insha'allah meer heb ik hier niet op te zeggen tog?? Je hebt gelijk.. Veel jonge mensen weten niet.. dat ze bezig zijn met zaken die waarschijnlijk hun leven op latere tijd een heel andere wending zullen geven..en met misschien fatale gevolgen..

Zelda
26-07-2002, 22:56
Origineel gepost door Mohammed Justice Je hebt gelijk.. Veel jonge mensen weten niet.. dat ze bezig zijn met zaken die waarschijnlijk hun leven op latere tijd een heel andere wending zullen geven..en met misschien fatale gevolgen.. maar wat als zaken jou overkomen - en je er niet om gevraagd hebt... wat moet je dan?

camjo
26-07-2002, 23:09
Origineel gepost door Zelda maar wat als zaken jou overkomen - en je er niet om gevraagd hebt... wat moet je dan? :goedzo: vraag.. Zaken die ongewild iemand overkomen..zoals ontslag op het werk, sterfgeval van een partner, familielid of beste vriend(in), zwaar verkeersongeval met blijvende lichamelijke of fysieke handicap..enz.. Zijn allemaal onvoorziene zaken..wie leeft KAN zoiets nou eenmaal overkomen.. Wat je dan moet doen..is het op de eerste plaats trachten het feit of feiten te zien als gebeurd en deze ook te aanvaarden (dit is het moeilijkste fase, omdat hier een omschakeling gebeurt in de psychie van de persoon die het overkomen is)..

Zelda
26-07-2002, 23:11
je hebt gelijk maar als je nou bijzonder veel pech hebt en veel meemaakt en op een dag kan je het niet meer allemaal dragen je hele leven heb je het gedragen maar je kan gewoon niet meer en in je omgeving is niemand om mee te praten iedereen is gewend dat jij de sterke bent en uit die rol kan je maar niet komen wat dan...

soussiasaida
26-07-2002, 23:14
Allayfhad!! Oke der kunnen veel redenen achter zitten maar weet dat iemand die zijn eigen leven wegneemt nooit de geur van het paradijs zou ruiken. Ik weet dat er veel ongelukkige mensen hier leven maar daarvoor hebben we ook veeeeeel proffesionele hulpaanbieders. Praten helpt. Klinkt stom maar het is zo. En als mensen er niet voor kiezen om erover te gaan praten dan hebben ze een conflict met zichzelf en eindigt het meestal op dit soort praktijkjes.

Zelda
26-07-2002, 23:16

ik heb gepraat en gepraat met die mensen waar je meee hoort te praten tot ik erbij neerviel ik ben geen stap verder ik ben geen drama-queen ik ben een realist ik ben pragmatisch en toch kom ik er niet uit wat nu?

Pagina's : [1] 2