Bekijk originele versie : Zwarte haarverf haram??
Tarifesht18
21-04-2007, 14:05
Vraagje aan de damesss
Heb vaak gehoord dat zwarte haarverf haram is...
Waarom dan als het waar is??
samira_mocrogir
21-04-2007, 17:33
zzwartis de kleur van de joden
samira_mocrogir
21-04-2007, 17:33
zeggen ze
Ik heb gelezen dat zwart iemand jonger kan maken dan hij is..voorbeeld die president of ex president van egypte, die gozer lijkt al 30 jaar 40. :s
Allaahu a'lam wat de werkelijke reden is, de Profeet 'aleyhi salat wa salam heeft het ons verboden dus dat zou voldoende moeten zijn.
Tarifesht18
22-04-2007, 20:16
Oke dank jullie wel voor de reactiess...
meisje_99
22-04-2007, 21:58
ik d8 juist dat je jou eigen haar nooit terug mag verven naar je oorspronkelijke kleur!
stel je hebt bruin haar van nature en je verft het rood, maar dan wil je weer terug naar je eigen kleur bruin. dat is haram.
maar omdat de meesten zwart hebben, hoor je vaak dat je niet zwart mag verven.
volgens mij heb ik het zo een hele lange tijd geleden ergens gelezen, maar kan best zo zijn dat ik het fout heb.
Op de dag van de verovering van Mekka pakte Abu Bakr zijn oude vader, Abu Qahafah, op en droeg hem tot hij hem voor de Profeet (vzmh) neer had gezet. Toen de profeet (vzmh) zijn sneeuwwitte haar zag zei hij:
“Verander dit, maar gebruik geen zwart.”
In een andere Hadith staat:
“ De joden en christenen verven hun haar niet, zorg dat je niet hetzelfde als zij bent.”(overgeleverd door Buchari)
Aan deze Hadith wil ik wel toevoegen dat het niet verven van het haar vooral op de rabbijnen, priesters en asceten sloeg. Het gewone volk verfde hun haar wel.
Uit bovenstaande hadith kunnen we dus concluderen dat we een andere volk niet na mogen doen, maar onze eigen onafhankelijke beschaafde (in het licht van de Islam) manier van uiterlijk en gedrag moeten ontwikkelen. Dus niet punk, slechts gedeelte van het haar e.d.
Aboe Dhzarr vertelde de volgende hadieth: "Grijs haar kan het beste geverfd worden met henna of katam". Ahmed, Tiermiedie en An-nasa'ie De boodschapper van Allah (Allah's welbehagen zij met hem) heeft gezegd: "Er zal een volk zijn aan het eind van deze wereld, die hun haren zwart zullen verven....Zij zullen de geur van Al Djannah niet ruiken"
Henna maakt het haar rood en katam, een plant uit Yemen, kleurt het haar zwart met een rode gloed. Anas (Allah's welbehagen zij met hem) zei: "Abou Bakr (Allah's welbehagen zij met hem) verfde zijn haar met henna en katam en Omar (Allah's welbehagen zij met hem) verfde zijn haar alleen met henna." Katam werd nooit alleen gebruikt omdat het dan een pure zwarte kleur gaf maar werd juist met henna gebruikt zodat het een zwarte kleur gaf met rode gloed.
De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft een algemene verbod gelegd om het haar met een zwarte kleur te verven en heeft geen specifieke groep mensen genoemd waarvoor het verbod niet geldt. Voor een oude man/vrouw of een jongeman/vrouw geldt dezelfde uitspraak.
En Allah weet het het beste.
Tarifesht18
23-04-2007, 22:26
Op de dag van de verovering van Mekka pakte Abu Bakr zijn oude vader, Abu Qahafah, op en droeg hem tot hij hem voor de Profeet (vzmh) neer had gezet. Toen de profeet (vzmh) zijn sneeuwwitte haar zag zei hij:
“Verander dit, maar gebruik geen zwart.”
In een andere Hadith staat:
“ De joden en christenen verven hun haar niet, zorg dat je niet hetzelfde als zij bent.”(overgeleverd door Buchari)
Aan deze Hadith wil ik wel toevoegen dat het niet verven van het haar vooral op de rabbijnen, priesters en asceten sloeg. Het gewone volk verfde hun haar wel.
Uit bovenstaande hadith kunnen we dus concluderen dat we een andere volk niet na mogen doen, maar onze eigen onafhankelijke beschaafde (in het licht van de Islam) manier van uiterlijk en gedrag moeten ontwikkelen. Dus niet punk, slechts gedeelte van het haar e.d.
Aboe Dhzarr vertelde de volgende hadieth: "Grijs haar kan het beste geverfd worden met henna of katam". Ahmed, Tiermiedie en An-nasa'ie De boodschapper van Allah (Allah's welbehagen zij met hem) heeft gezegd: "Er zal een volk zijn aan het eind van deze wereld, die hun haren zwart zullen verven....Zij zullen de geur van Al Djannah niet ruiken"
Henna maakt het haar rood en katam, een plant uit Yemen, kleurt het haar zwart met een rode gloed. Anas (Allah's welbehagen zij met hem) zei: "Abou Bakr (Allah's welbehagen zij met hem) verfde zijn haar met henna en katam en Omar (Allah's welbehagen zij met hem) verfde zijn haar alleen met henna." Katam werd nooit alleen gebruikt omdat het dan een pure zwarte kleur gaf maar werd juist met henna gebruikt zodat het een zwarte kleur gaf met rode gloed.
De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft een algemene verbod gelegd om het haar met een zwarte kleur te verven en heeft geen specifieke groep mensen genoemd waarvoor het verbod niet geldt. Voor een oude man/vrouw of een jongeman/vrouw geldt dezelfde uitspraak.
En Allah weet het het beste.
Shokran meid...
Maar dan nog even een vraag... Ik had een donkerbruine verf gehaald omdat me haar ebst licht was geworden en ik het gwn weer wat donkerder wilde.. maar op de een of andere manier is het pikzwart geworden.. Ik heb het daarna nog 2 keer geverfd en er blond in gedaan zodat de kleur wat lichter zou worden en niet zwart bleef.. maar dat is dan tog niet erg??
Ik bedoel het is zwart geverfd maar heb het niet zo gelaten....
Shokran meid...
Maar dan nog even een vraag... Ik had een donkerbruine verf gehaald omdat me haar ebst licht was geworden en ik het gwn weer wat donkerder wilde.. maar op de een of andere manier is het pikzwart geworden.. Ik heb het daarna nog 2 keer geverfd en er blond in gedaan zodat de kleur wat lichter zou worden en niet zwart bleef.. maar dat is dan tog niet erg??
Ik bedoel het is zwart geverfd maar heb het niet zo gelaten....
salaam moe3alaikoem...
Je hebt je haar "perongeluk' zwart geverfd... Het was je bedoeling helemaal niet om zwart te verven... Bovendien heb je je haar weer wat lichter geverfd... Zoals ik het nu lees en begrijp is dat niet erg... Allahoe a3lam, allah (swt) weet het beste...;)
Atlantean
24-04-2007, 00:31
Roze is pas mooi:
http://www.solarnavigator.net/music/music_images/pink_pink_hair.jpg
Maarrrr. volgende week is het koninginnedag.. Dan gaat iedereen oranje natuurlijk.
Hare majesteit is er al klaar voor:
http://www.tabrizy.com/f/pix/wow/orange___hair.jpg
Tarifesht18
24-04-2007, 10:27
Roze is pas mooi:
http://www.solarnavigator.net/music/music_images/pink_pink_hair.jpg
Maarrrr. volgende week is het koninginnedag.. Dan gaat iedereen oranje natuurlijk.
Hare majesteit is er al klaar voor:
http://www.tabrizy.com/f/pix/wow/orange___hair.jpg
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa yehh goeie tip van je!!
Was er zelf niet op gekomen...:goedzo: Ik vind die roze wel coolll...:hihi:
Tarifesht18
24-04-2007, 10:27
salaam moe3alaikoem...
Je hebt je haar "perongeluk' zwart geverfd... Het was je bedoeling helemaal niet om zwart te verven... Bovendien heb je je haar weer wat lichter geverfd... Zoals ik het nu lees en begrijp is dat niet erg... Allahoe a3lam, allah (swt) weet het beste...;)
Oke dan dank je wel meid.... :kus:
01LaHbIbAh09
24-04-2007, 13:40
Hmmz, ik wil hier graag meer over weten..
Zwart is haram, dat wist ik al een tijdje maar wist nooit precies waarom het zo was. Zwart werd afgeraden maar andere kleuren mogen wel neem ik aan? Bijv. blond, rood, bruin?
Tarifesht18
24-04-2007, 14:27
Uhmmm Ja denk het wel.... i dontt knowwww...
Tarifesht18
24-04-2007, 14:43
Oww oke dan....
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.