saida68
21-04-2007, 13:32
ik zit met zo n groot probleem,en ik kan geen kant meer op. mischien kan iemand mij helpen of weet iemand iets wat ik hier tegen kan doen. Het gaat om het volgende mijn vader woont op de 2e etage in een masionette woning. Mijn vader is sinds ongeveer 2 en een half jaar ziek. Erg ziek. Hij is invalide geworden door de ziekte die hij heeft. De zenuwen in zijn hoofd functioneren niet meer goed waardoor heel zijn lichaam niet meer goed functioneerd.Hij kan niet meer zelfstandig lopen en hij kan zichzelf niet meer verzorgen en eten dat is ook heel moeilijk, hij eet alleen iets vloeibaars of het moet geprakt zijn.Hij kan niet meer goed schrijven en hij kan niet meer goed praten. Met andere woorden hij kan bijna niets meer alleen doen zonder hulp. Hij woont dus op de 2e etage terwijl hij invalide is.Mijn vader komt bijna nooit buiten,omdat dat onmogelijk is voor hem. Hij kan zefstandig geen trappen meer lopen,als je hem los laat dan valt hij.Wanneer hij de deur uitkomt dan moet hij familie leden bellen om hem te komen dragen naar beneden of ze moeten hem helpen tree voor tree zijn voet te verplaatsen.En als hij een ziekenhuis afspraak heeft dan gaat hij ook,als er mensen zijn om hem te dragen en te helpen.Zo niet dan gaat hij niet,daarom vraagt hij ook in het ziekenhuis of ze bij hem thuis kunnen komen,maar niet iedereen doet aan huis bezoek.Hij komt echt bijna nooit buiten tenzij hij een afspraak heeft of als hij het thuis niet meer vol kan houden,maar dan is de vraag weer kun je iemand vinden om hem naar beneden te dragen.Want niet iedereen is altijd beschikbaar iedereen heeft zijn eigen problemen. Douchen dat is ook een probleem.Hij doucht 1 keer in 2 weken,en dan moet echt iedereen thuis zijn om hem te helpen naar boven,want de douche zit boven.Er word dan een soort touw om het hekje boven aan de trap vast gezet en dat komt dan met een grote lus naar beneden.En in die lus daar steekt mijn vader zijn bovenlichaam in en er moeten mensen boven aande trap staan om de touw voor de zekerheid vast te houden voor het geval hij valt en er moeten mensen achter hem staan om het touw vast te houden en om mijn vader vast te houden.En zo gaat hij stap voor stap naar boven,mijn moeder moet hem dan helpen zijn voeten te verplaatsen.En als hij boven is aangekomen dan is hij totaal uitgeput.Dan gaat hij douchen en als hij klaar is precies het zelfde verhaal weer terug naar beneden. Slapen doet hij ook in de woonkamer,omdat hij anders de trappen naar boven moet lopen en dat kan hij niet.En mijn moeder slaapt ook met hem in de woonkamer,omdat hij constant hulp nodig heeft. Gehandicapten voorzieningen kan ook geen aanpassingen in de woning aanbrengen,omdat deze woning niet geschikt is voor een invalide persoon.Mijn vader moet eerst verhuizen anders krijgt hij geen aanpassingen in de woning. Aan dit grote probleem hebben we geprobeerd iets te doen.We hebben namelijk een tijdje terug urgentie (voorrang tot een woning) aangevraagt. Mijn vader heeft die urgentie gekregen.De eerste 3 maanden moest mijn vader zelf op zoek gaan naar een woning.Dat heeft hij ook gedaan,maar daar is hij niet in geslaagd,omdat een grote woning voor een gezin van 8 mensen schaars is.En dus is mijn vader in de tweede fase beland.Hierin werd ons een woning aangeboden die wij niet mochten weigeren (gepaste woning).Een woning van 5 kamers,maar mijn vader heeft de woning toch geweigerd, omdat de slaapkamers zodanig gevormd waren dat je niet alle spullen er in kwijt kon.Dus we zouden de helft van onze spullen weg moeten gooien om in dat huis te kunnen wonen.Dit is niet realistisch.Mijn vader heeft ook aangegeven dat dat de reden was waarom hij de woning weigerde.Ik begrijp dat mijn vader op de eerste plaats komt en dat begrijpt hij ook,maar mijn vader kan zijn kinderen niet op een onmenselijke manier behandelen wat hier wel het geval is door ze in de woonkamer te laten slapen. Als gevolg van die weigering hebben ze de urgentie ingetrokken.Naar aanleiding daarvan heeft mijn vader bezwaar ingediend.Het bezwaar is door de geschillencommissie behandeld en die hebben het bezwaar ongeldig verklaard.Naar aanleiding van dat besluit mag mijn vader pas na 2 jaar weer een urgentie aanvragen, maar zo lang kan mijn vader deze onmogelijke situatie niet volhouden. Mijn vader zit gevangen in zijn eigenhuis hij kan geen kant meer op.Hij lijd er psychis onder en niet hij alleen,maar ook zijn hele gezin die deze situatie dag in dag uit aan moeten zien lijd eronder vooral mijn moeder,want zij draagt bijna alle lasten. Wij zijn bijna alle hulp organisaties afgeweest,maar niemand kan ons helpen. Ze komen de situatie bekijken en zeggen dat dit niet zo langer kan,maar wij kunnen jullie niet helpen, en vertrekken dan weer.Dit is hardstikke leuk allemaal,maar mijn vader heeft hier niets aan. Dit kan niet meer zo verder er moet echt wat aan gedaan worden we leven toch in een democratisch land waarin we om elkaar geven of heb ik het verkeerd.Waar is de wij-cultuur waar Nederland zo trots op was gebleven is die verdwenen als sneeuw voor de zon? Of leven we in een land waar alleen de sterken overleven.Waarom komen ze de situatie niet zelf bekijken in plaats van alleen naar dat stuk papier te kijken waarop staat dat mijn vader een woning heeft geweigerd. Ik weet vrijwel zeker dat ze er dan anders over zullen denken.Ze zullen beseffen dat dit niet zo langer kan. wet wet wet wet, maar dit is toch onmenselijk wat er hier met mijn vader gebeurd. Ik wil hem zo graag helpen,maar ik kan ook geen kant meer op ik heb echt alles geprobeerd. misschien heeft iemand van jullie raad of misschien wil er iemand in rotterdam ruilen een 5 kamer woning in het oude noorden. het is een grote masionette woning met 4 slaapkamers boven en een grote woonkamer beneden en een grote keuken een groot barkon. zelf zijn we op zoek naar een 5 kamer woning op de beganegrond of met een lift. het kan in het oude noorden ,crooswijk,kralingen en schiebroek. ken je iemand of wil jij zelf ruilen neem dan AUB CONTACT MET MIJ OP. IK HEB NU OOK CONTACT GEHAD MET TV PROGRAMMA S, MAAR NIEMAND KAN HELPEN,OMDAT HEEL WEINIG MENSEN HET ZELFDE PROBLEEM HEBBEN ALS MIJN VADER. MISSCHIEN WERKT ER IEMAND VAN JULLIE VOOR DE MEDIA EN KAN ONS MISSCHIEN HELPEN.