Bekijk originele versie : Beauty
marOkaansemeid_
21-04-2007, 11:53
Hellow Dames Hier Een paar Recepten Ik had Het op mijn pc staan van een paar leden van m.nl
Jullie Mogen Oowk Wat Plaatsen;)
marOkaansemeid_
21-04-2007, 11:54
scrub resepten..
wat heb je nodig?..:
1 of 2 theelepels suiker of zout
olijfolie of babyolie
en een beetje melk
hoe maak je t..:
roer de ingredienten door elkaar en laat het zon 5 minuten op je gezicht zitten..haal het daarna eraf met een washandje... je dode huidcellen are gone..!!
mais scrub:..
heb je last van mee-eters of puistjes doe dan wat maismeel in een kom en vermeng het met water.hier kun je je gezicht prima mee scrubben...
marOkaansemeid_
21-04-2007, 11:55
goedkope scrub
een goedkope scrub voor onder de douche maak je zo..koop schelp zand(bekend uit de vogel kooi of als decoratie) en strooi dit in een kom.. doe er wat douche schuim bij en goed mengen..stap onder de douche en scrubben maar..! als je je lichaam elke week scrubt verwijder je dode huidcellen .gaat je huis glanzen en word egaler mooier bruin..met een luffa of een sisal scrub washandje tijdens het douchen is het zo gebeurd..
ps:je huid neemt na het scrubben veel beter body lotion of olijf olie op..
het scrub stappenplan..
eerst ga je je lichaam onder handen nemen:
-maak je lichaam nat, neem b.v een snelle douche
-neem wat groffe scrubcreme die je met stevige ronddraaiende bewegingen vanaf je voeten naar je benen ,buik, rug en armen aanbrengt.
-besteet extra aand8 aan de ruwe plekken zoals ellebogen,voeten en knieen
-spoel je royaaal af met lauwwarm water. eindig (als je t durft) met ijskoud water..
-dep je lichaam droog met een zachte handoek
-smeer je in met een lekkere lotion of creme..
nu is het tijd voor je gezicht, decollete en hals:
-maak je gezicht eerst nat met een washandje
-gebruik je wijs vinger en middel vinger om de creme met een rond draaiende beweging aan te brengen
-je begint bij de decollete en werkt fia hals naar je gezicht toe..op je gezicht zelf begin je steeds in het midden en werk je naar de zijkanten toe rond je ogevn vrij.
-scrub je lippen zachtjes met een tanden bortsel of wat suiker
-spoel je gezicht af met lauwwarm water
-dep je gezicht droog met een fijne handdoek
-doe er een verzorgende dag of nacht creme op........
marOkaansemeid_
21-04-2007, 11:55
haarmasker..!!..
1ei
1 theelepel azijn
½theelepel olijfolie
en een doekje
hoe maakt je t?..!:
meng de ingredienten door elkaar en doe ze in een klein bakje of schaaltje. was je haar eerst met echte shampoo en spoel dat goed uit..daarna doe je het masker in je haar en laat het ongeveer 10 minuten rusten..daarna moet je het goed uitspoelen met lauwarm water en kijk even voor de zeker heid of er geen restjes meer achterblijven.. als de restjes nog niet uit zijn,kun je nog een keer met shampoo wassen...
scrubs
mais scrub: meng wat maispoeder met water en scrubben maar
zeezout : meng wat zeezout met citroen olie is voor de bloedsomloop en je word sneller bruin
Eimasker :
Een simpel maskertje maak je zo: haal het eigeel uit een ei en smeer dit op je gezicht. Laat dit ongeveer 20 minuten zitten. Scrub het er dan zachtjes af.
haar masker:
prak een banaan met een ei, 2 eetlepels honing, 3 eetlepels melk en 3 eetlepels olijfolie door. laat het 15 minuten intrekken. was het uit met een shampoo en daarna pas met water uitspoelen
Masker voor het opfrissen van je gezicht
-schil van een 1/2 komkommer
-1 eiwit
-2 theelepels citroensap
-1 theelepel munt
Pureer alles samen en laat de prut in de koelkast afkoelen, breng het aan op je gezicht en laat het 15 minuten intrekken. Daarna reinigen met lauwwater.
Masker voor het beschermen van je haar
-1 ei
-1/4 geschilde komkommer
-1 eetlepel olijfolie
Snijd de komkommer klein en doe dan alle ingredienten in een blender om er moes van te maken. Verspreid de prut over je haar en spoel deze na 10 minuten uit.
Deze masker is geschikt voor je de zon in gaat of gaat zwemmen.
3 eetlepels honing(ligt er aan hoe lang je haar is) en dan een half theelepeltje olijfolie(dus echt maar weinig) anders word je haar vet en kun je het niet met alleen water uitspoelen..inplaats van olijfolie kun je ook heel goed jojoba olie gebruiken of argan olie of amandelolie..dat roer je door elkaar..eventueel kun je nog 1 theelepeltje warm water erdoor doen..als het wat te stug is.
Je wast eerst je haren met shampoo voordat je het mengsel aanbrengt..dan spoel je de shampoo uit en laat je haar nat..en dan doe je het zelfgemaakte mengsel in je haren...en laat het inwerken..10 minuten is al genoeg....en dan spoel je het uit met alleen water dus niet daarna nog een keer wassen met shampoo..want dan gaat het mooie effect weg..cremespoelingen en conditioners spoel je ook alleen maar uit met water...dit masker maakt je haar niet vet maar wel heel mooi gehydrateerd en glansend.
marOkaansemeid_
21-04-2007, 11:57
Tips..!!!
insecten beten..
als je een insecten beet heb van een mug b.v dan moet je niet krabben anders word het aleen maar erger.. drenk een suiker klontje in azijn en wrijf hiermee over de beet..de jeuk verdwijnt snel en voordat je het weet ben je van die rode bobbels verlost... handig voor als je in marokko bent..
olijf olie
heb je last van wratte?.. wrijf ze eerst in met olijf olie laat het ongeveer 10 minuten zitten..was de olie er daarna met lauw water vanaf..doe dit een keer per dag en na ongeveer 2 weken zijn de wratjes weg
lange wimpers..
vertrek voor lange wimpers met de mascararoller goed vanuit de wortol en dring extra aan op de punt..schenk ook extra aand8 aan de wimpers van de buitenste ooghoek om het oog in hazelnoot vorm te vergroten
langer in de lucht..
ingevette huid houdt parfumlucht langer vast dan droge..breng drm een dun laagje vasseline op je huid aan alvorens er parfum op te doen .uren lang een angename geur..
mond training
met deze oefening ga je de groefjes rond je lippe tegen:
span je boven lip over je tanden
duw vervolgens je bijde duimen naast elkaar onder je bovenlip en probeer met je lip je duimen tegen je tanden te duwen
tintje lichter..wil je je haar enkele tinten lichter maken . maar zonder chemishe kleuring?.. ewa laat dan gedroogde kamilie bloempjes weken in louw warm water en gebruiik dat als laatste spoeling bij het wassen van je haar
afwas middel
is je haar vet was het dan eerst met dreft(haha jah het afwas middel)
en daarna met gewone shampoo.
heel simpel, maar je haar is niet meer vet en glanst je tegemoet...
poederbad..
wil je een zachte huid..gooi dan een kop poedermelk in het bad, laat het water lopen en maak je klaar voor een geweldig beauty bad..
ui
als je verkouwde bent leg dan een door gesneden ui op je nachtkastje als je gaat slapen..dat prikkelt namelijk de slijmvliezen en je zult zien dat je je sochtends een stuk beter voelt...
sapje..
begin de dag met een glas lauw warm water vermengd met citroen sap.
de cintroensap brengt de spijs vertering op gang en spoelt de afval stoffen weg..
bacterie dodend
zet je schoen als het vriest eens buiten .de bacterien in je schoenen kunnen hier niet tegen en gaan dood.. zo kun je schimmelinfecties voorkomen
marOkaansemeid_
21-04-2007, 11:58
Last van gele nagels? Leg je nagels ongeveer 3 minuten in vers citroensap en ze zijn weer stralend wit!
Als je je haar hebt gewassen en je spoelt het na met ijskoud water, dan gaan je haren glanzen. Dat komt doordat koud water de haarschubben goed sluit en je haar wordt minder snel vuil.
tip voor droge huid
Tegen een hele droge huid: olijfolie mengen met komkommersap, insmeren en 's nachts in laten werken!
Last van futloos en dor haar? Laat wat olijfolie warm worden en smeer dat in je haren. Laat het een half uur zitten en je haar is glanzend en stevig!
Om wallen tegen te gaan leg je twee stukjes aardbei op je ogen. Tien minuten laten intrekken en daarna schoon deppen met een stukje keukenpapier
Donkere kringen onder je ogen is niet het mooiste gezicht. Je ziet er minder stralend en fris uit en krijgt er meestal een vermoeid gezicht door. Hoe kom je eigenlijk aan die kringen en hoe werk je ze weg?
De oorzaken
Het kan komen door teveel zon. Door zon kan het pigment onder je ogen toenemen en hierbij kan de rest van je huid achterblijven. Ook erfelijkheid kan een factor zijn. Als je een transparante huid geërfd hebt, zie je de adertjes onder je huid. Natuurlijk speelt ook vermoeidheid een rol, of verkeerde voeding, ouder worden of een allergie.
Wat kan je eraan doen?
Als het erfelijk is of aan een allergie ligt, kan je er weinig aan doen. Wat je wel kan doen is met een camouflagestift aan de gang. Je kunt voor de kringen het beste kiezen voor een kleur die één of maximaal twee tinten lichter is dan je gewone foundation. Gebruik voor het aanbrengen van de camouflagecrème een zacht kwastje. Vergeet daarbij ook het hoekje tussen oog en neus niet. Breng zeker niet teveel camouflagecrème aan. Zo voorkom je een korrelig effect en behoud je een mooi glad resultaat.
Komen jouw kringen door vermoeidheid of verkeerde voeding dan kan je er natuurlijk wel wat aan doen. Drink voldoende water om alle afvalstoffen te verwijden, zorg dat je goed slaapt en uitrust en eet voldoende vitamines. Ook is het verstandig om niet te roken, geen alcohol en zo weinig mogelijk koffie te drinken als je van de kringen af wilt komen.
Heb je toch een avondje doorgehaald en staren de donkere kringen je de volgende ochtend in de spiegel aan? Snijd dan een rauwe aardappel doormidden en laat die 20 minuten op je ogen liggen
Vale teint
Wrijf zachtjes met een ijsblokje over je gezicht. Het ijs brengt de doorbloeding goed op gang en geeft je roze wangen. Ziet er weer cute uit!
bij een uitgedroogde huid kun je het beste een avocado nemen en die mixen in de blender met wat honing en dat een half uurtje op je gezicht laten. Na het wassen van je gezicht kun je daarna gewoon pure honing op je gezicht smeren omdat honing een hydraterende effect heeft op de huid. als je dit 2 keer per week doet en na een maand een keer per maand dan zul je niet meer last hebben van een trekkerige droge huid.
wat ook erg geschikt is voor de droge huid is hab swada olie. Ik gebruik hem zelf ook voordat ik ga slapen al heb ik geen droge huid en ik heb er nooit puisten gekregen of wat dan ook ,want mensen denken van vaak bij het idee van "olie" op je huid smeren dat je dan veel pukkels krijgt. Bij hab swada is het zeker niet het geval. Het is een goede olie die de profeet zelf gebruikte en zelf vertelde dat het een positieve werking heeft . De olie stinkt wel een beetje, niet heeel erg dus niet gelijk gaan denken dat je iets vies gaat smeren op je gezicht! Ik smeer het dus elke avond voordat ik ga slapen onder mijn nachtcreme en dan word je wakker met een hele zachte huid! Succes gegarandeerd!
om je gezichtshuid gladder te maken kun je een micro-dermabrasie pakket aanschaffen om je gezichtsrelief egaler te maken. Dit gebruikt m'n nicht ook en na 2 weken zag ze al resultaat.
Als je zelf iets wilt maken in de keuken om je gezicht wat egaler te maken dan zou ik gewone keukenzout met wat karnemelk goed scrubben op je huid. Daarna goed afspoelen met lauw warm water. Dep je huid en smeer dan vertagil masker op je huid , dat is een masker dat uit leem bestaat en die kun je gewoon bij de tuinen halen voor 5,99 als je de masker in een tube haalt. Die smeer je dus op je huid en laat je zitten totdat het is uitgedroogd. Was dan je masker met een washandje af en smeer er daarna honing op en laat 15 minuten zitten. Dit moet je doen omdat je huid dan een beetje trekkerig aanvoelt en droog en de honing zorgt er weer voor dat je de nodige vocht weer terug krijgt. Als je de honing dan afspoelt voelt je huid aan als een babybilletje
de leem zorgt er trouwens ook voor dat littekentjes sneller vervagen en dat alle gifstoffen die in je huid zitten weg gaan dus je hebt er alleen maar goede dingen mee
hoe kan ik me haar zo snel mogelijk laten groeien?
nou ik heb altijd van mezelf lang haar gehad en tijdens een bepaalde periode....na me vakantie in marokko dus knip ik er altijd een stuk van af, en dan bedoel ik ook dat er echt een stuk vanaf gaat omdat het helemaal dood is en droog van onder. Nu denk je van ja waaarom moet ik dit weten, nou ik vertel dit omdat ik dit dus een keer per jaar doe en dat ik dus een keer per jaar een periode door ga dat ik niet blij ben met de lengte van me haar en dus alless maar ook alles dan probeer om weer de gewenste lengte terug te krijgen.
mijn moeder zorgde van kinds af aan al voor mijn haar en die maakte dan een hele voorraad haarolie voor mij . Nou wat er allemaal in zit is olijfolie, sesamolie, walnotenolie, hab sawda olie, knoflook, zonnebloempitten, meergranen(want daar zit heel veel vitamine b in ) kruidnagel, kamille bloesem, rozemarijn en lavendel. dit mixte ze allemaal in een blender en zeeft het door een stuk doek en dit deed ik dan een keer per week in me haar , wikkelde er aluminium folie door en liet het meestal een hele dag in zitten. Wat ik wel wil zeggen is dat je niet al te veel knoflook moet gebruiken want knoflook is misschien wel goed om haren sneller te laten groeien maar als er te veel van wordt gebruikt dan kan het een averechts effect hebben, en lelijke wonden veroorzaken!
daarnaast kun je ook nog superhaar formule slikken die je nu bij de tuinen kunt halen voor 8,99 in plaats van 18 euro , die slik ik ook 3 keer per dag.
als je dit doet dan verzeker ik jou dat je resultaat gaat zien uiteindelijk.
Maar je moet niet elke keer naar de kapper gaan en je haren verven en allerlei troep instoppen . Ik zeg altijd stop ff met stijlen en met alle "slechte" dingen voor je haar , geef je haar ff "vakantie" dat doet je haar sowieso al goed.
wat ik ook heel goed is voor haargroei is je haren elke dag goed kammen en je hoofdhuid masseren , want dat stimuleert de doorbloeding en dus ook de haargroei. Ik doe dat ook en sta 3 minuutjes op me hoofd
dit had ik gelezen in de engelse vogue en de uitspraak is afkomstig van een gerenomeerde kapper , dus die weet wel wat ie zegt hij zei zelf dit is een van de EFFECTIEFSTE dingen die je kunt doen!
marOkaansemeid_
21-04-2007, 11:59
om een mooie gave huid te krijgen en te houden is het heel goed om biergistpillen te slikken. Die kun je halen bij de tuinen en die moet je 3 keer per dag slikken.
Tegen onzuiverheden moet je producten gebruiken die anti septisch werken, met antiseptisch bedoel ik dus dat ze bacterien doden. onzuiverheden worden veroorzaakt door bacterien , verstoppingen etc en om dat soort onzuiverheden te voorkomen en te behandelen is het goed om altijd een schone huid te hebben.
Lavendel , citroen en salicylzuur zijn heel goed tegen een onzuivere huid.
Andere middelen tegen een geirriteerde huid en puistjes, zijn arnica, dat kan je gewoon als zalf kopen bij de apotheek en lekker smeren op de plekjes die behandeld moeten worden , tea tree een HEEL DESINFECTERENDE middel die je als balsem bij de tuinen kan halen voor 4 euro denk ik nu. Dat middeltje is echt super! Ik smeer het nooit in de ochtend alleen in de avond omdat het zooo sterk ruikt . Het is goed om het goed in je huid te masseren voordat je gaat slapen . Ik gebruik het nu al een tijdje en ik heb al heel lang een zuivere huid, niet eens puistje of twee! Nu had ik al van mezelf een gave huid maar kreeg wel puisten als ik ongesteld werd, dat is niet meer het geval omdat ik me huid als het ware bescherm tegen toekomstige onzuiverheden.
een ander smeersel is berkenschorssap, dat smeer je ook goed op je gezicht en dat kan je halen bij natuurwinkels enzo.
Een maskertje tegen een onzuivere huid is heel simpel te maken.
Een blikje mais in de mixer en smeren maar! Daarna kun je je huid deppen met een aftreksel van kamille. De aftreksel maak je gewoon door wat kamille in warm water te laten trekken en te zeven waarna je vervolgens het op je gezicht dept en laat drogen. Daarna smeer je die tea tree op je gezicht. Dit maskertje kun je 4 keer per week gebruiken en na een maand 2 keer per week. Succes gegarandeerd!
Voor Meer Volume
wat ik doe om meer volume in me haren te creeeren is na het wassen van me haar, drogen met een handdoek en dan wat dove bodylotion in me haar met glinsterdeeltjes en een handje vol mousse. Ik wrijf het gelijkmatig in me haar en kam het goed. Daarna pak ik de fohn en laat me hoofd naar beneden zakken en pak telkens bossen haar die ik in mijn vuist hou en droog fohn , ik kneed als het ware me haar naar boven en pak telkens weer een ander stuk. Je krijgt wel spierpijn maar geloof mij als je volume wilt dan moet je dit doen. Gewoon blijven kneden en niet je krullen laten hangen en dan pas droog fohnen. je pakt gewoon je haren en drukt je vuist tegen je hoofd en dan weer een ander bosje haar en ga zo maar door. Ja het is misschien moeilijk uit te leggen, maar zo doe ik het , en als ik klaar ben dan gebruik ik bubble bubble haarspray, of glansspray van gliss kur.
marOkaansemeid_
21-04-2007, 11:59
Alsjeblieft Dames
Ik hoop Dat Jullie dr wat Aan hebben;)
BellaxRose
21-04-2007, 19:54
thnx voor de tips;)
lady_driouch
21-04-2007, 21:16
kan je ook kamille theezakje in warm water gebruiken en dan je haren ermee spoelen wordt je haar daar ook lichter van?
lady_driouch
21-04-2007, 21:17
hoeveel kost die biergistpillen?
marOkaansemeid_
22-04-2007, 09:12
kan je ook kamille theezakje in warm water gebruiken en dan je haren ermee spoelen wordt je haar daar ook lichter van?
Zoals het erbij staat Lauwater;)
marOkaansemeid_
22-04-2007, 09:13
biergist tabletten kosten bij de kruidvat Ong €2.00 ofso
lala_oujdia15
22-04-2007, 10:34
Alsjeblieft Dames
Ik hoop Dat Jullie dr wat Aan hebben;)
thanx voor de tips :D
ik heb er zéker wat aan integendeel ik ga mijn gezicht is lekker goed scrubben vandaag met die scrubrecept
het minste wat ik kan doen is een groene puntje geven :hihi:
marOkaansemeid_
22-04-2007, 10:58
lala_oujdia15 check je hOekje Meid:kus:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.