Bekijk originele versie : slaappillen en zwangerschap
ayman007
20-04-2007, 21:21
hallo mensen
ik heb een hele belangrijke vraag
mijn vriendin is een paar maanden zwanger
en neemt iedere avond een slaappil
de huisarts weet dat ze slaappillen slikt
maar weet niet dat ze zwanger is
nou is natuurlijk de vraag waarom slikt ze slaappillen
dat komt omdat ze een tijd geleden iets heel ergs heeft meegemaakt
wat ze nog steeds niet heeft kunnen verwerken
de zwangerschap is ook niet gepland maar ondanks dat ze een spiraal in had is ze toch zwanger geraakt
nou is mijn vraag hoe schadelijk is slaappillen
innemen tijdens zwangerschap
weet iemand hier meer van of heeft iemand ook zoiets meegemaakt
ik wil jullie hier heel erg voor bedanken
ik heb dit ook ergens anders gezet omdat ik niet percies wist waar ik het moest plaatsen
nasima30
20-04-2007, 21:23
GEEN slaapmedicatie tijdens de zwangerschap slikken! Ze kunnen schadelijke gevolgen hebben voor de ongeboren vrucht.
ayman007
20-04-2007, 21:26
dat heb ik haar ook meerdere keren verteld en ze had het toen 3 dagen geprobeerd maar ze sliep niet en kreeg weer nachtmerries
het is een heel lang verhaal maar wat zijn
de schadelijke gevolgen voor de baby
misschien als ik haar dat vertel dat ze dan wakker word
en insa allah stopt met de medicatie
alvast bedankt voor je reactie zuster
nasima30
20-04-2007, 21:49
dat heb ik haar ook meerdere keren verteld en ze had het toen 3 dagen geprobeerd maar ze sliep niet en kreeg weer nachtmerries
het is een heel lang verhaal maar wat zijn
de schadelijke gevolgen voor de baby
misschien als ik haar dat vertel dat ze dan wakker word
en insa allah stopt met de medicatie
alvast bedankt voor je reactie zuster
Toen ik zwanger was (ben het nog steeds) mocht ik echt niets, maar dan ook niets innemen. Alleen bij veel pijn, mocht ik een paracetamol.
Als ze aan haar huisarts vertelt, dat ze zwanger is, dan zal hij haar vertellen hoe en wat en mogelijk kan hij iets voorschrijven wat minder schadelijk is.
Slaapmedicatie is verslavend, ze moet daar sowieso mee oppassen. Om te voorkomen dat ze steeds meer nodig heeft om het zelfde effect te bereiken, zou ze eigenlijk om de dag een slaappil in moeten nemen.
Dat is echt supergevaarlijk!!!!!!
ZSM NAAR DE HUISARTS ERMEE!!!
toevallig heb ik laatst in zo baby- magazine gelezen dat je t alleen aan t eind van de zwangerschap mag innemen en dat alleen als je s nachts niet slaapt, zodat je kracht hebt als je moet bevallen en t ging echt om 1 slaappil en niet meer. en dat in overleg met de tandarts. ik moet zeggen dat ik wel schrok toen ik t las want ik dacht dat die 2 niet samen konden............
maar wat jou vriendin doet is wel heel gevaarlijk........kan ze geen koran lezen of doa s doen voor t slapen??? dat is de enige pil!!
komkommer
21-04-2007, 08:39
toevallig heb ik laatst in zo baby- magazine gelezen dat je t alleen aan t eind van de zwangerschap mag innemen en dat alleen als je s nachts niet slaapt, zodat je kracht hebt als je moet bevallen en t ging echt om 1 slaappil en niet meer. en dat in overleg met de tandarts. ik moet zeggen dat ik wel schrok toen ik t las want ik dacht dat die 2 niet samen konden............
maar wat jou vriendin doet is wel heel gevaarlijk........kan ze geen koran lezen of doa s doen voor t slapen??? dat is de enige pil!!
:confused: :D
Je vriendin moet als de sodemieter naar de huisarts en vertellen dat ze zwanger is en haar probleem uitleggen...hij kan haar zeker verder helpen.
sterkte voor je vriendin!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.