Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Bewijs in zaak 'AEL-afpersing' om laptops lijkt flinterdun

Pagina's : [1] 2 3 4

mokromike
10-09-2003, 18:33

Bewijs in zaak 'AEL-afpersing' om laptops lijkt flinterdun Door Bert Janssen Voor de Almelose rechters zit niet zomaar een verdachte van afpersing. Nabil M. (28) uit Den Haag hoort tot de top van de Arabisch-Europese Liga (AEL), Abu Jahjah's omstreden moslimbeweging. Een zaak met een semi-politiek tintje en flinterdun bewijs. De scène lijkt zo uit een Amerikaanse thriller te komen - type hard boiled. Donderdagavond 22 november, de parkeerplaats bij McDonald's in Hengelo-Zuid. Een Enschedese zakenman wil een partij laptops kopen. Hij heeft eerder zaken gedaan met Haagse verkopers van - zwarte - computers; via e-mail en internet. Ze hebben nu weer handel voor de Tukker; voor 11.500 euro aan laptops. Na een aanbetaling worden de computers bij het bedrijf van de Enschedeër bezorgd; op de parkeerplaats bij Hengelo moet de koper de rest betalen - 5500 euro. Vanaf dan verschillen de lezingen tussen koper en verkopers. De Enschedeër vertelt dat twee donkere knapen een pistool ('zilverkleurig') op zijn hoofd zetten. De gedachte computertransactie zou zijn omgeslagen in een ripdeal. Het geld zou 'm zijn afgepakt, de verkopers zouden de 19 inch-voorbanden van zijn zware Landrover hebben lekgestoken. Verdacht verkoper Tarik M. (20) vertelt wat anders. Hij zegt dat-ie de koper heeft willen oplichten door (goedkopere) laptops met een buitenlands toetsenbord te slijten. Dat zou de Enschedeër op de parkeerplaats in de smiezen hebben kregen en zijn ontploft. 'Ik dacht wegwezen.' M. en z'n maat zouden in hun gehuurde Opel zijn gesprongen, waarop valse kentekens zijn geschroefd. 'Ik wilde mijn identiteit niet bekendmaken.' Met een vaart van zo'n 170 kilometer en leeglopende banden zou de bedrogen koper de achtervolging hebben ingezet, met zijn 4.2 liter-bolide. M.: 'Ik zag opeens de ijzeren beugels van die jeep.' Op de A35 wordt hun Opel van de weg gedrukt. De inzittenden gaan op de loop, bellen onderweg aan en nemen de taxi naar Den Haag. Dik drie maanden na de vermeende gewapende afpersing, opent de Twentse recherche een onderzoek. Waarom pas dan, met zo'n geschokte rechtsorde, vraagt rechtbankpresident G.J. Stoové. Officier van justitie V.G. Smienk moet het antwoord schuldig blijven. Uiteindelijk worden de broers M. opgepakt. De zaak krijgt een semi-politiek tintje als blijkt dat de oudste - Nabil M. - interim-bestuurder is van de omstreden Arabisch Europese Liga (AEL), de moslimbeweging van de Belg Abu Jahjah. De AEL-website meldt: 'Wij wensen onze broeder alle sterkte toe.' Haast alle media melden Nabils mogelijke aandeel in de strafzaak en diens bevlogenheid voor de AEL. Die link is er (nog) niet. Het OM en de verdediging van de broers staan nu tegenover elkaar. Justitie gelooft de bedreigde zakenman. 'Geloofwaardig en authentiek.' Mensen die de geschokte koper pal na de afpersing hebben gezien en gesproken, zouden zijn lezing onderschrijven. De aanklager erkent dat er geen bewijs is dat Nabil betrokken is geweest bij de afpersing. Hij verwijt (één van) de broers verder de diefstal/heling van een laptop uit een modezaak in Tubbergen en van computers in Amsterdam (de eigenaar claimt 117.000 euro). Nabil zou zich bovendien fel hebben verzet tegen zijn arrestatie. Raadsman H. Bakker (Tarik) ziet 'zwakke plekken' in het dossier. Volgens is er, los van de aangifte, geen bewijs voor de afpersing. Alleen de zakenman heeft een pistool gezien; verder niemand. 'Keek hij in de loop of is hij opgelicht?'. Bakker vindt 't vreemd dat de zakenman pas veel later facturen van eerdere deals met de M.'s heeft overlegd en suggereert dat die, evenals met e-mailtjes, door hem zijn vervalst. De zitting gaat in oktober verder. Een internet-expert legt dan uit of/hoe mailtjes en mailadressen zijn te misbruiken.

PeterN
10-09-2003, 20:21
Hoe zit het ook alweer, waarom zijn er mensen die ene Nabil verdedigen als die het de normaalste zaak van de wereld vindt om in gestolen laptops te handelen?

mokromike
10-09-2003, 21:35
Waar is het bewijs ? Sterker nog lees de laatste regel van de tekst... Bakker vindt 't vreemd dat de zakenman pas veel later facturen van eerdere deals met de M.'s heeft overlegd en suggereert dat die, evenals met e-mailtjes, door hem zijn vervalst. De zitting gaat in oktober verder. Een internet-expert legt dan uit of/hoe mailtjes en mailadressen zijn te misbruiken. Ik garandeer dat deze internet-expert voor verassingen zal gaan zorgen ;)

mokromike
10-09-2003, 21:54
nog zo'n leuk detail.... "Dik drie maanden na de vermeende gewapende afpersing, opent de Twentse recherche een onderzoek. Waarom pas dan, met zo'n geschokte rechtsorde, vraagt rechtbankpresident G.J. Stoové. Officier van justitie V.G. Smienk moet het antwoord schuldig blijven." Waarom pas 3 maanden later ? Omdat het dan gaat om iemand van de AEL ? Is het dan pas nodig een onderzoek in te stellen ? nog een pikant detail.... Dt stuk stond in een achteraf krantje van het oosten des lands....terwijl op het moment dat het voorarrest van de verdachten werd verleng dit in bijna alle landelijke dagbladen stond. Nu de aap langzaam uit de mouw begint te komen zwijgt de pers als nooit tevoren. een geheime-oorlog tegen AEL ?

DonAgewan
10-09-2003, 23:58

Als hij erbij was bij die deal dan mag hij wel effe zitten wat mij betreft en AEL "top" moet er haast om lachen als ik het lees. Maar ondanks het politieke tintje denk ik dat de dader zichzelf in de voeten heeft geschoten.

an3sdej
11-09-2003, 00:08
Het strafproces is opgeschort. Dus voor uitspraak nog ff wachten. Hopelijk komt het OM nu eens wat beter beslagen ten ijs, dan in vele andere zaken.

Heiba
11-09-2003, 07:19
Heb zelf wat onderzoek gedaan bij demon-internet, (het enige bewijs is de email-adres van Nabil Marmouch.) Ennnn... Guess what? Het is mogelijk om met een list een emailadres aan te maken op een ander zn naam... Jaja... Dus, die gast die is gevaarlijk bezig!(de aanklager)

mokromike
11-09-2003, 11:11
Origineel gepost door _CUTEY_ Heb zelf wat onderzoek gedaan bij demon-internet, (het enige bewijs is de email-adres van Nabil Marmouch.) Ennnn... Guess what? Het is mogelijk om met een list een emailadres aan te maken op een ander zn naam... Jaja... Dus, die gast die is gevaarlijk bezig!(de aanklager) Het is al aangetoond dat "aangever" mail boxen heeft gehackt uit speurwerk op zijn hardeschijf. Het enige dat moet gebeuren is dat dit wordt bevestigd door een deskundige.

rnaj
11-09-2003, 11:22
Origineel gepost door mokromike Het is al aangetoond dat "aangever" mail boxen heeft gehackt uit speurwerk op zijn hardeschijf. Het enige dat moet gebeuren is dat dit wordt bevestigd door een deskundige. Wat een nieuws zeg. Maar ik ben blij voor je, dan hoef jij je geen zorgen te maken en kan je veeel tijd aan de AEL-bestuurs-funktie besteden. Maar vergeet niet, eigen roem stinkt. En verder nog een vraagje aan Peej, waar is jouw bijdrage gebleven. Klopte het niet wat je gepost had. Stond eerst een heel artikel, en nu alleen edit. :confused:

Heiba
11-09-2003, 11:29
Origineel gepost door rnaj Wat een nieuws zeg. Maar ik ben blij voor je, dan hoef jij je geen zorgen te maken en kan je veeel tijd aan de AEL-bestuurs-funktie besteden. Maar vergeet niet, eigen roem stinkt. En verder nog een vraagje aan Peej, waar is jouw bijdrage gebleven. Klopte het niet wat je gepost had. Stond eerst een heel artikel, en nu alleen edit. :confused: Heeft DonaGwan gedaan!

rnaj
11-09-2003, 11:32
Origineel gepost door _CUTEY_ Heeft DonaGwan gedaan! Dan zou ik graag willen weten waarom? Zover ik kon zien was het alleen een citaat uit de media. Maar wel het complete verhaal, waarvan Mokromike alleen maar bepaalde gedeeltes citeerde. maar goed, misschien wordt de reden zo nog even geplaatst

mokromike
11-09-2003, 11:35
gedeeltes ? het hele artikel staat hier bovenaan.

Peej
11-09-2003, 11:39
Nope, ik heb dat artikeltje zelf gewist omdat ik wat bronnen door elkaar gehaald had, nl TC Tubantia en Fok (op die laatste stond een soortgelijk artikel) en daardoor klopte mijn reactie niet meer. Ik wil namelijk wel dat mijn bronnen kloppen als ik ergens op reageer. Maar dan toch maar even het stukje van Fok. Daarin staat namelijk de reden waarom de vervolging van de Marmouch broers pas 3 maanden na het voorval in gang is gezet. En dat is toch een vrij belangrijk detail in het verhaal. De rechtbank in Almelo heeft de rechtszaak tegen de broers Nabil en Tariq Marmouch aangehouden tot oktober. Een internet-expert legt dan uit óf en hoe e-mailtjes en e-mailadressen te misbruiken zijn. De advocaat van de broers stelt namelijk dat een zakenman, die door de broers zou zijn opgelicht en afgeperst, e-mails en facturen van eerdere deals met de gebroeders Marmouch heeft vervalst. De zaak draait om een gebeurtenis van donderdagavond 22 november 2002, op de parkeerplaats bij McDonald's in Hengelo-Zuid. Een Enschedese zakenman wil een partij laptops kopen. Hij heeft eerder zaken gedaan met Haagse verkopers van - zwarte - computers; via e-mail en internet. De Hagenaars hebben nieuwe handel voor de zakenman; voor 11.500 euro aan laptops. Na een aanbetaling worden de computers bij het bedrijf van de Enschedeër bezorgd; op de parkeerplaats bij Hengelo moet de koper de rest betalen - 5500 euro. Vanaf dat moment verschillen de verklaringen. De zakenman verklaart dat twee donkere knapen een pistool (zilverkleurig) op zijn hoofd zetten. De computertransactie zou zijn omgeslagen in een ripdeal. Verdachte Tariq Marmouch (20) vertelt een ander verhaal. Hij zegt de koper te hebben willen oplichten door (goedkopere) laptops met een buitenlands toetsenbord te slijten. Dat zou de Enschedeër door hebben gekregen en die zou in woede zijn ontstoken: ''Ik dacht wegwezen'', aldus Tariq in een verklaring. De zakenman achtervolgt de auto met de twee verkopers en drukt die volgens Tariq van de snelweg. Zij springen uit hun auto en zetten het op een lopen; op die wijze weten ze te ontkomen. Dik drie maanden na de vermeende gewapende afpersing, opent de Twentse recherche een onderzoek. Waarom pas dan, met zo'n geschokte rechtsorde, vraagt rechtbankpresident G.J. Stoové. Officier van justitie V.G. Smienk moet het antwoord schuldig blijven. Eerder meldde Netwerk dat de zakenman Nabil Marmouch ineens herkende van tv, vanwege zijn werkzaamheden als bestuurslid van de Arabisch Europese Liga (AEL). Het OM en de verdediging van de broers stonden in de rechtszaak lijnrecht tegenover elkaar. Justitie gelooft de bedreigde zakenman. ''Geloofwaardig en authentiek. Mensen die de geschokte koper pal na de afpersing hebben gezien en gesproken, onderschrijven zijn lezing''. De aanklager erkent wel dat er geen bewijs is dat Nabil betrokken is geweest bij de afpersing. Hij verwijt (één van) de broers verder de diefstal/heling van een laptop uit een modezaak in Tubbergen en van computers in Amsterdam; de eigenaar daarvan claimt 117.000 euro schade. Nabil Marmouch zou zich volgens justitie bovendien fel hebben verzet bij zijn arrestatie. De advocaat van de broers ziet 'zwakke plekken' in het dossier. Volgens hem is er, los van de aangifte, geen bewijs voor de afpersing. Wordt in oktober vervolgd... Bron : http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=32347 Als ik nog eens een van mijn berichten edit zal er meteen bijzetten waarom. Dat voorkomt misverstanden.

Peej
11-09-2003, 11:48
En nog even voor de goede orde. het stukje wat ik in mijn vorige post vet heb gemaakt stond niet in het artikel wat mokromike uit de TC Tubantia had gehaald. Hij heeft dus geen stukken weggelaten maar het hele artikel integraal geplaatst.

mokromike
11-09-2003, 11:51

Origineel gepost door Peej Dik drie maanden na de vermeende gewapende afpersing, opent de Twentse recherche een onderzoek. Waarom pas dan, met zo'n geschokte rechtsorde, vraagt rechtbankpresident G.J. Stoové. Officier van justitie V.G. Smienk moet het antwoord schuldig blijven. Eerder meldde Netwerk dat de zakenman Nabil Marmouch ineens herkende van tv, vanwege zijn werkzaamheden als bestuurslid van de Arabisch Europese Liga (AEL). Hier komt de aap dus uit de mouw....... "slachtoffer" kwam na 3 maart (uitzending Netwerk AEL) ineens op de proppen met facturen die hij gekregen zou hebben van de verkopers. Deze waaren voorzien van Naam adres en telnr. Vreemd dat je pas na een uitzending en kranten publicaties waarin alle gegevens staan van bepaalde personen pas op de proppen komt met al dat "bewijs". M.a.w. waarom heeft hij als hij daadwerkelijk zaken heeft gedaan met Marmouch en facturen heeft gehad dit pas na 3 maart overhandigd aan politie ? Waarom heeft politie moeten zoeken naar daders terwijl er zogenaamd facturen zijn waarop al hun gegevens staan en alles over die personen reeds bekend was ? Indien je overvallen wordt door een koerier van DHL dan vermeld je bij je aangifte dat de overvaller werkzaam is bij DHL en dus daar gezocht moet worden naar de dader. snap ie ?

Pagina's : [1] 2 3 4