Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Qurei aanvaardt officieel premierschap

rnaj
10-09-2003, 15:38

Qurei aanvaardt officieel premierschap Uitgegeven: 10 september 2003 13:59 Laatst gewijzigd: 10 september 2003 14:00 RAMALLAH - De voormalige voorzitter van het Palestijnse parlement, Ahmed Qurei, heeft woensdag officieel het premierschap aanvaard. Dat heeft Qurei, die door de Palestijnse president was gevraagd om Mahmud Abbas als premier op te volgen, woensdag in Ramallah bekendgemaakt. "De president heeft er bij me op aangedrongen om een regering te vormen. Ik heb ermee ingestemd", aldus Qurei na afloop van een gesprek met Arafat. Dinsdag zei hij het nog zinloos te vinden de nieuwe premier te worden als Israƫl zijn beleid ten opzichte van de Palestijnen niet wijzigt. "Ik heb ermee ingestemd en moet deze crisis het hoofd bieden", zo voegde Qurei eraan toe, verwijzend naar de nieuwe geweldsuitbarsting in het Midden-Oosten. "Ik hoop in staat te zijn een crisisregering te vormen bestaande uit zes, zeven of acht personen", aldus de voormalige parlementsvoorzitter. Arafat koos voor Qurei als opvolger van Abbas die zaterdag aftrad na honderd dagen premier te zijn geweest. Hij deed deze stap na een machtsstrijd met Arafat over de controle van de veiligheidsdiensten. De Eurepese Unie liet maandag al weten achter Qurei te staan. Qurei zei alleen voor de functie te voelen als de EU en de Verenigde Staten hem steunen. De 65-jarige Qurei geldt als een gematigd man die betrokken was bij de totstandkoming van de Oslo-akkoorden. Hoop doet leven, ik wens hem alle kracht, sterkte en wijsheid toe.

rnaj
10-09-2003, 15:40
Origineel gepost door memmet02 Ik hoop dat hij niet met de joden gaat onderhandelen. Rantisi aan de macht. Ik hoop dat hij het conflict tot een goed einde weet te brengen.

rnaj
10-09-2003, 15:44
Origineel gepost door Soul_Saima Inderdaad hoop doet leven, maar bij jou is het allang dood. Je weet wel waarom! Nee heb geen idee, wil je het mij aub uitleggen

Willemien
10-09-2003, 15:53
Origineel gepost door rnaj Nee heb geen idee, wil je het mij aub uitleggen Ben je zo gek op het zweepje van Saima :zweep: beste jongen ... oeps, off-topic, als de baas het ziet ... :D

rnaj
10-09-2003, 16:01

Origineel gepost door Willemien Ben je zo gek op het zweepje van Saima :zweep: beste jongen ... oeps, off-topic, als de baas het ziet ... :D Beste Willemien, Nee echt dol ben ik niet op haar zweepje, komt nog bij dat ik me in dat geval liever door mannen laat slaan. :D Maar ik bewonder haar creativiteit, de wijze waarop zij iedere keer weer instaat is om bij ieder onderwerp de nadruk op mijn homosexualiliteit weet te leggen. Best knap voor een homofoob :rolleyes:

babyvanbelisma
10-09-2003, 16:02
Zij is meer een homo-sapiensfoob....

rnaj
10-09-2003, 16:04
maar om weer on-topic te komen. Ik wens Qurei alle sterkte toe en ik hoop dat hij meer succes zal krijgen dan Abbas heeft gehad.