Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Het huwelijk.....

Enzy
10-09-2003, 12:31

Het Huwelijk In de begintijd van de Islam voerden moslims veel oorlogen, waarin tal van mannelijke gezinshoofden omkwamen. Het gevolg was een overschot aan vrouwen op de huwelijksmarkt. Een sociale dienst bestond niet, dus de enige hoop voor weduwen en wezen was een nieuw huwelijk. Daarbij kwam dat vrouwen er in het Arabië van vóór de islam zo beroerd voor stonden dat Mohammed ze niet in één klap gelijke rechten kon geven: dat zouden de mannen niet hebben kunnen volgen. Dus formuleert de Koran een compromis. Een man mag maximaal 4 echtgenotes hebben, maar op voorwaarde dat hij al zijn vrouwen GELIJK behandelt. Dit nu, zeggen feministes(geleerden), is een verkeerde afwijzing van de polygamie(=trouwen met meerdere vrouwen). Want in de Koran staat: (...) Trouwt dan met zoveel vrouwen als jullie goeddunkt, twee, drie of vier. Maar als jullie vrezen(haar) niet rechtvaardig te kunnen behandelen, dan met 1 of met slavinnen. ( Koran 4:3) Hieraan wordt bijna direct toegevoegd: Jullie zullen niet in staat zijn de vrouwen gelijk te behandelen, hoe graag jullie ook zouden willen (Koran 4:129) De conclusie is volgens de feministes(geleerden) dat God de polygamie tijdelijk heeft toegestaan. Nu is de maatschappij zodanig veranderd dat Zijn werkelijke wil in werking kan treden: 1 echtgenote per man...... Bron: Islam Auteur: Karen Armstrong

Enzy
10-09-2003, 12:33
Ik heb dit verhaal gelezen, in het boek van Karen Armstrong.(je weet wel die beroemde schrijfster) Ik ben beniewd wat jullie ervan vinden. Dus alle reacties zijn welkom :) Alvast bedankt mensen :zwaai:

Chatefemqemamu
10-09-2003, 12:34
zal allemaal best... interesseert me weinig... voor mijn man is er maar 1 vrouw that will be me anders mag hij dag zwaaien tegen z'n peewee 2de vrouw = CASTRATIE!!!!

deheks
10-09-2003, 12:48
Ik denk dat de man van tegenwoordig toch geen twee of drie vrouwen kan veroorloven. Want de vrouwen van tegenwoordig eisen teveel.....

Enzy
10-09-2003, 15:24

Origineel gepost door deheks Ik denk dat de man van tegenwoordig toch geen twee of drie vrouwen kan veroorloven. Want de vrouwen van tegenwoordig eisen teveel..... Ja dat is ook zo, maar toch zie ik zoiets nog vaak gebeuren met name in andere landen. En met name onder de oudere mannen. Ik bedoel ze mogen 4 vrouwen hebben als ze willen, maar of hij ze alle 4 gelijk zal behandelen :confused: Dat betwijfel ik :rolleyes:

deheks
10-09-2003, 15:41
Origineel gepost door Enzy Ja dat is ook zo, maar toch zie ik zoiets nog vaak gebeuren met name in andere landen. En met name onder de oudere mannen. Ik bedoel ze mogen 4 vrouwen hebben als ze willen, maar of hij ze alle 4 gelijk zal behandelen :confused: Dat betwijfel ik :rolleyes: bIJ DIE OUDERE MANNEN IS HET DENK IK EERDER HUN LIBIDO DIE SPREEKT . EN GELIJK BEHANDELEN DENK HET NIET DE NIEUWE KRIJGT ALLE AANDACHT EN DE OUDERE VROUW WORDT ERGENS IN EEN KAMER GEDUMPT EN KAN ALS WERKSTER FUNCTIONEREN NOU PRAAT JIJ DAN MAAR OVER GELIJK BEHANDELEN.... :rolleyes:

Enzy
10-09-2003, 20:56
Ja daar heb je gelijk in. Dat bedoel ik ook met "ik betwijfel het" Denk het niet dus.... :jammer:

Enzy
11-09-2003, 19:26
Origineel gepost door TooCool 'k Moet zeggen dat ik, in bepaalde gevallen, best bereid ben een tweede vrouw toe te staan. :rolleyes: PS: Niet allemaal tegelijk. http://www.maroc.nl/forums/images/smilies/moe.gif Als hij haar gelijk behandelt als jouw bedoel je toch??? Of niet?

Marocca
11-09-2003, 20:13
Origineel gepost door TooCool Dat is een voorwaarde. Geen reden. :) Wat een mooi gebit heb je trouwens... :verliefd: Damnnnnn! :D

Enzy
11-09-2003, 20:34
Ik zei niet dat het een reden was,maar je zou het wel doen. bedankt voor je mening :)