Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wat zou JIJ doen?

Pagina's : [1] 2 3

LZN
10-09-2003, 11:04

dames en heren, zoals de meeste al weten komt er binnenkorteen vervanging van het menselijke donorhart, namelijk het varkenshart. Het enigste probleem wat opgelost moet worden is de afstoting van het varkenshart door het lichaam, maar zodra dat opgelost is hoeft een patient die een aandoening heeft aan zn hart geen jaar meer te wachten op een geschikt donorhart, nu krijg je gewoon een varkenshart. Maar wij moslims, die meestal heel erg koppig zijn :D accepteren geen varkenshart, niet iedreen hoor, maar vooral de ouderen onder de moslims. Ze houden het er gewoon op dat een varken een onrein dier is en dat ze dat noiet in hun lichaam willen, maaarrr wat zou jij doen?? zou jij een varkenshart accepteren terwijl je moslim bent?? ben benieuwd. groeten van Mo :zwaai:.

babyvanbelisma
10-09-2003, 12:15
moeilijke vraag, ga ik overna denken...

tonk
10-09-2003, 13:03
Het is toch alleen onrein om varkensvlees te eten? Dus een varkenshart zou in die zin niet verkeerd zijn. Misschien is het wel verkeerd vanwege aan andere regel, dat weet ik niet eigenlijk. Ik heb er zelf eerder gevoelsmatig problemen mee. Ik ben een mens! Geen varken! Niet dat je gelijk gaat lopen knorren als je een varkenshart in je lijf hebt, maar doe mij toch maar een 'echt' hart, mocht ik het nodig hebben. Of niks, dan maar een paar jaartjes eerder dood.

DonAgewan
10-09-2003, 13:37
En nu weer ontopic mensen.

sword
10-09-2003, 13:38

Origineel gepost door Defender Voordat je over varkensharten begint....is het eigenlijk wel een goed idee om een kazenhart of jodenhart te accepteren. Zou sword wel met mijn hart verder willen, of Amazoeloe? (gestelt dat daar nog voldoende van over is nadat mokromike mij te pakken heeft gekregen, maar als hij op mijn hoofd blijft mikken moet dat lukken...mijn hersenen willen jullie toch vast niet) Jongens, hoe denken jullie daarover? een oude arabische gezegde vertelt ons: slaap in een christen zijn bed maar eet nooit van zijn eten. slaap nooit in een jood zijn bed maar eet wel zijn eten. :zwaai: Sword

Oem_Lena
11-09-2003, 06:03
Bah...nee ik zou het niet doen,ik zou er niet mee kunnen leven met die gedachten alleen.....Bah

Aichake
11-09-2003, 09:54
salaam. ten eerste volgens de islam,mag je geen organen van een dode mens nemen.alleen nog bij het wassen van dat mens moet je voorzichtig zijn dat je hem of haar niet pijn doet,laat staan nog hem met een mes opensnijden.ik heb het in hadtid gehoort. en nu zeggen ze een varkenshart nemen.nooit geef mij liever de dood dan de hel.veel mensen in deze tijd begrijpen,of willen ze niet begrijpen wat de islam zegt.

rnaj
11-09-2003, 10:33
Jehova getuigen mogen geen bloedtransfusie hebben. Toch weet ik, uit de tijd ik nog in het ziekenhuis werkte, dat op het moment dat het er op aankomt er wel bloedtransfusie wordt gegeven. Misschien wel met de mededeling van, als je het mij (de jehova) niet expliciet verteld dan weet ik het niet. Maar ze kiezen uit eindelijk allemaal voor het leven... ... Ik weet niet hoe het in bij de Islam is, harttransplantie wordt als zondig gezien, maar wat als je bewust voor de dood kiest, terwijl je met een transplantaitie verder kan leven. Is dat dan niet een vorm van ethanasie, en dat is toch ook zondig?

Chrifa
12-09-2003, 12:23
Origineel gepost door Aichake salaam. ten eerste volgens de islam,mag je geen organen van een dode mens nemen.alleen nog bij het wassen van dat mens moet je voorzichtig zijn dat je hem of haar niet pijn doet,laat staan nog hem met een mes opensnijden.ik heb het in hadtid gehoort. en nu zeggen ze een varkenshart nemen.nooit geef mij liever de dood dan de hel.veel mensen in deze tijd begrijpen,of willen ze niet begrijpen wat de islam zegt. Kom alsjeblieft met dalil (bewijzen). Want je zegt wel volgens mij en ik heb het gehoord. Dus ongeloofwaardiger kan het voor mij niet klinken!

HeyoanQT
12-09-2003, 19:50
Klonen heeft de toekomst. We moeten in Nederland gewoon (geen hele mensen maar)mensenharten gaan klonen, alleen organen. Die varkensharten is geen optie op de lange termijn. In Nederland maken ze weer de verkeerde zet om geen mensen harten te klonen, die technologie komt er (is er al) toch wel. Dus waarom geen gebruik er van maken. Of je het hart van een pedo ,homofiel,transsexueel of wat dan ook getransplanteerd krijgt maakt niets uit, dat zijn namelijk geen determinerende factoren hoe jijzelf bent. (tenminste ik heb ooit een verhaal gehoord dat iemand die ooit een hart van een roker kreeg zelf daarna als niet roker toch begon te roken, blijkbaar kun je misschien het hart toch meer als slechts een spier beschouwen, wellicht krijg je eigenschappen mee, niet zeker hoor ik heb het ooit eens gehoord) . :rolleyes:

Aichake
12-09-2003, 20:08
salaam. ik heb alleen bewijzen op een cassete dat een dode alles voelt ook al is hij dood. ik zal het aan iemand vragen . misschien heeft hij bewijzen.

Aichake
12-09-2003, 20:11
een mens in deze tijd acepteert moeilijk de dood. het is omdat we geen imaan in ons hart hebben of we zijn bang van de dood. terwijl de paradijs het mooiste is die er besta.

Chrifa
15-09-2003, 14:56
Salaam aleikoem wa rahmatoe Allah wa barakatoehoe, Ik heb een boek waarin vragen worden gesteld aan een Imam die daar dus ook antwoorden op geeft. Toevallig stond er ook een vraag in over de hartklep. Misschien dat mensen nu toch nog voor de varkensklep kiezen nadat ze dit gelezen hebben. Vraag: Ik heb al eerder een chirurgische ingreep aan mijn hart ondergaan. Thans moet ik een tweede operatie ondergaan. Ik werd voor de keuze gesteld tussen een metalen hartklep en de hartklep van een varken. Men zei: als men mij een metalen hartklep geeft, moet ik mijn hele leven medicijnen innemen, maar met de hartklep van een varken hoef ik dat niet te doen. Wat moet ik kiezen? Hoe luidt het oordeel van de islamitische wet? Antwoordt: Je moet voor het gemakkelijkste kiezen. Gods gezant (saws) verkoos altijd het gemakkelijkste als het niet verboden is. Maar noodomstandigheden kennen bepaalde regels. Want de WEt is een wet van gemak en volledige wegneming van bezwaren. Jouw situatie, gelovige zuster, is er een van nood, en nood breekt wet. De islamitische wet staat aan degene die nood verkeert toe om het vlees van dode dieren of wat dan ook te consumeren, al is het verboden, teneinde zichzelf te kunnen redden van de ondergang. De godsdienstgeleerden stondet het gebruik van goud door mannen toe, ten behoeve van een medische behabdeling, hoewel het hun (overigens) verboden is. Aldus kennen noodomstadigheden bepaalde regels. De godsdienstgeleerden stonden ook bloedtransfusie toe ten behoeve van medische behandeling, hoewel (consumptie van) bloed verboden is. Dit alles toont aan dat je gezondheidstoestand je toestaat door middel van deze hartklep te worden behandeld, vanwege de noodomstandigheden waarin je verkeert. Nood breekt wet. Maar Allah weet het het best! Bron: Fatwa's uit de Nasr-Moskee door Imam Khalil El Moumni, vraag nr. 43. Salaam aleikoem

rnaj
15-09-2003, 15:07
Fatwa's uit de Nasr-Moskee door Imam Khalil El Moumni , Ben dan toch ook wel heel benieuwd wat de bron van nood-homo-sexualiteit vindt.

Jupiter
15-09-2003, 15:13

Origineel gepost door rnaj Ben dan toch ook wel heel benieuwd wat de bron van nood-homo-sexualiteit vindt. Als je nood-condooms gebruikt is er niets aan de hand.... :D

Pagina's : [1] 2 3