Bekijk originele versie : Ik kan het niet meer aan..dillema's..hebben jullie advies?
TwinkleEye_19
10-09-2003, 10:03
Even leek het goed te gaan (nadat ik heel erg ziek werd na m'n vakantie)..maar nu kan ik gewoon niet meer verder..tis me allemaal teveel dat ik door het bos de bomen niet meer zie :(
Sinds April heb ik een contract voor 36 uur per week over 5 dagen..en m'n werktijden waren van 9:00 tot 17:00 (dus 40 uur! )...Maar ik had zoveel werk dat ik vaak tot 18:00 -19:00 nog op m'n werkplek zat..
Wat betekent dat ik 45 tot 50 uren per week heb gemaakt!!..Ik klaagde er nooit over omdat ik dacht dat het zwak was...dat ik 36 uur niet aankon, terwijl er mensen zijn die 40 werken....en ik maar bij mezelf denken hoe het komt dat ik zo moe werd :verdriet:
Ik heb al die tijd voor 36 uur betaald gekregen, ik zal het morgen aan de directeur zeggen, want ik baal hier echt van..Want nog steeds heb ik te veel taken en werk en loop daardoor continu een achterstand op..
- Daarbij zit ik in midden in een rechtzaak omdat degene die m'n portemonnee had gestolen voor de rechter is gesleept en ik continu bewijsstukken e.d.moet regelen (waar haal ik de tijd vandaag?! )
- M'n internetprovider heb ik nog steeds problemen mee. Jullie kennen het verhaal en zit zelfs met incasso-bureau op m'n dak..Omdat ik de machiting heb geblokkeerd zijn ze geld van de rekening van m'n zus gaan afhalen! :eek:....Alles door een fout in hun systeem (1 jaar en nog geen vooruitgang) :(
Prive heb ik weinig tijd...ik ga na m'n ouders, kook daar, doe wat sgel en daarna ga ik naar m'n huis.....3 keer per week ga ik fitnessen om energie te krijgen...zaterdag doe ik boodschappen voor m'n pa en ga naar de slager enzo..zondag maak ik daar het huis schoon...
Mijn eigen huis en kamer opruimen doe ik vaak midden in de nacht (23:30 vaak)...omdat ik geen tijd heb :(
Ik heb een lijstje gemaakt wat ik nog allemaal moet gaan doen...meer dan een A4...
Ik kan het echt niet meer aan, maar weet niet wat ik moet doen om het rustiger aan te doen...ander werk misschien? Maar wat voor werk? Wat als ik daar ook gestressed raak?
:huil: :huil: :huil:
Ik baal dat ik niet meer op Shaolin Kung Fu kan gaan omdat je daar vaste tijden heb met trainen...en met de situatie van m'n pa enz..zou ik vaak lessen missen...Ik wilde het zo graag...zo graag...http://www.smilies.nl/sad/azcrying.gif
Meskina Tjazit inoe :( Pinsa thi Sa7eth ennam.
Werken is heel belangrijk, maar niet het allerbelangrijkste. Vroeger deed ik dat ook altijd. Ik werkte 13/14 uur per dag. Het enige voordeel dat ik had is dat ik er wel voor betaald werd. Ik weet niet wat er in je contract staat, maar ik zou echt niet zoveel overwerken als ik er niet voor betaald krijg. Je moet gewoon even op een rijtje zetten wat voor jou het allerbelangrijkste is. Probeer prioriteiten te stellen. Als je werkgever WIL dat je veel overwerkt, dan zal hij over de brug moeten komen. Dan wel betalen, dan wel vrije dagen. Als je nu niet aan jezelf gaat denken, ziet je binnen de kortste keren ziek thuis. En daar zit je denk ik ook niet op te wachten. "Neem je werk niet mee naar huis". Als je het kantoor verlaat moet je de knop naar je prive-situatie omschakelen. Je kunt zoveel doen voor je werk, maar uiteindelijk zul je zien dat het niet gewaardeerd wordt.
Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte met alles...
Greeetzzz,
Achmed
Ik kom je helpen meid :D
ff seri nu,
Nou ik zou als ik jou was, eerst je werk in orde maken, je overuren uit laten betalen en dan gewoon 36 uur gaan werken. aan het werk waar je niet aan toe komt, laat je gewoon liggen tot de volgende dag. En mocht het zover gaan dat het echt te veel wordt, trek dan aan de bel en laat ze iemand aan nemen die je kan gaan helpen.
Wat die rechtzaak betreft, daar hoef je toch niet elke keer bij te zijn? geef aan dat je gewoon geen tijd hebt om elke keer voor een klein dingetje van de rechtbank kunt gaan.
BTW, wie had 'm gestolen? op je werk oela?
en de rest moet je gewoon gaan plannen, gewoon een strakke planning gaan maken.
:Iluvu: :verliefd: :Iluvu:
jah en je moet nog tijd voor ons gaan maken :hihi:
TwinkleEye_19
10-09-2003, 10:31
Origineel gepost door Miss_Magrebia
lay safiek
Incha allah :(
Origineel gepost door Dezteny
Meskina Tjazit inoe :( Pinsa thi Sa7eth ennam.
Nesh, kawatwerieh sa7eth inoe...twarigh koershie tabarshant :verdriet:
Origineel gepost door achie25
Werken is heel belangrijk, maar niet het allerbelangrijkste. Vroeger deed ik dat ook altijd. Ik werkte 13/14 uur per dag. Het enige voordeel dat ik had is dat ik er wel voor betaald werd. Ik weet niet wat er in je contract staat, maar ik zou echt niet zoveel overwerken als ik er niet voor betaald krijg. Je moet gewoon even op een rijtje zetten wat voor jou het allerbelangrijkste is. Probeer prioriteiten te stellen. Als je werkgever WIL dat je veel overwerkt, dan zal hij over de brug moeten komen. Dan wel betalen, dan wel vrije dagen. Als je nu niet aan jezelf gaat denken, ziet je binnen de kortste keren ziek thuis. En daar zit je denk ik ook niet op te wachten. "Neem je werk niet mee naar huis". Als je het kantoor verlaat moet je de knop naar je prive-situatie omschakelen. Je kunt zoveel doen voor je werk, maar uiteindelijk zul je zien dat het niet gewaardeerd wordt.
Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte met alles...
Greeetzzz,
Achmed
Ik weet dat je gelijk heb, ik werk al een jaar zo...en ben meerdere keren ziek geworden...zo ziek dat ik op een gegeven moment niet meer kon lopen...al m'n stress uitte zich in rugpijn...mijn vader kwam toen nog bij mij thuis en zei dat het zo niet langer kon...
Ik wil me graag sterk houden...alles wil ik doen..ik wil m'n werk niet naar huis nemen, maar het doet pijn als ik weer over een deadline kom waardoor het bedrijf weer een boete krijgt :(
En ik zie dat ik te weinig tijd heb om m'n prive dingen te regelen...zoveel dingen moet ik nog gaan doen..al die rechtzaken en betalingen maken het alleen maar ergen...zelf kijken om me heen doen m'n ogen pijn...:verdriet:
TwinkleEye_19
10-09-2003, 10:51
Origineel gepost door angel21
Ik kom je helpen meid :D
ff seri nu,
Nou ik zou als ik jou was, eerst je werk in orde maken, je overuren uit laten betalen en dan gewoon 36 uur gaan werken. aan het werk waar je niet aan toe komt, laat je gewoon liggen tot de volgende dag. En mocht het zover gaan dat het echt te veel wordt, trek dan aan de bel en laat ze iemand aan nemen die je kan gaan helpen.
Wat die rechtzaak betreft, daar hoef je toch niet elke keer bij te zijn? geef aan dat je gewoon geen tijd hebt om elke keer voor een klein dingetje van de rechtbank kunt gaan.
BTW, wie had 'm gestolen? op je werk oela?
en de rest moet je gewoon gaan plannen, gewoon een strakke planning gaan maken.
:Iluvu: :verliefd: :Iluvu:
jah en je moet nog tijd voor ons gaan maken :hihi:
Ik moet bewijsstukken en bonnen e.d. vinden en die allemaal opsturen..Ik ben er ook niet, daar heb ik de tijd niet voor :(
Ik ga denk ik echt ergens anders werken...Ik doe van alles en nog was, maar organisatorisch is het een zooitje, die ik keer op keer probeer recht te trekken..
Alles plan ik...en dat is het nou juist...ik heb nog zoveel liggen wat niet in m'n planning past...
En die tijd voor jullie, ik zal daar zeker rekening houden, dan ga ik niet fitnessen ofzo...kom ik naar jullie..don't worry :Iluvu:
Ik wil eigenlijk weer gaan studeren, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen, als je prive al zoveel aan je hoofd hebt :verdriet:
Origineel gepost door TwinkleEye_19
Ik weet dat je gelijk heb, ik werk al een jaar zo...en ben meerdere keren ziek geworden...zo ziek dat ik op een gegeven moment niet meer kon lopen...al m'n stress uitte zich in rugpijn...mijn vader kwam toen nog bij mij thuis en zei dat het zo niet langer kon...
Ik wil me graag sterk houden...alles wil ik doen..ik wil m'n werk niet naar huis nemen, maar het doet pijn als ik weer over een deadline kom waardoor het bedrijf weer een boete krijgt :(
En ik zie dat ik te weinig tijd heb om m'n prive dingen te regelen...zoveel dingen moet ik nog gaan doen..al die rechtzaken en betalingen maken het alleen maar ergen...zelf kijken om me heen doen m'n ogen pijn...:verdriet:
Ja maar dat is dus de grootste fout die je kunt maken. Door het belang van het bedrijf boven je eigen gezondheid te plaatsen. Als jij ziek bent heeft het bedrijf ook niks aan je. Als je dan toch aan het bedrijf wil denken, doe het via deze weg. Als je omkomt in het werk, zorg ervoor dat je hulp krijgt. Maak een indeling wat je per dag moet doen en daarnaast een lijst van wat je die dag hebt gedaan. Het liefst ook nog de tijd die je per taak nodig hebt gehad. Lever dit dan in bij je manager. Want weet je waar het op uit kan draaien. Ontslag wegens het niet goed functioneren. Geloof me, ik heb het meegemaakt. En je moet je niet teveel druk maken om het bedrijf, want dat doen ze blijkbaar ook niet om jou. Je moet goed en hard werken, maar je moet je grenzen kennen.
Ik moet bewijsstukken en bonnen e.d. vinden en die allemaal opsturen..Ik ben er ook niet, daar heb ik de tijd niet voor :(
Ik ga denk ik echt ergens anders werken...Ik doe van alles en nog was, maar organisatorisch is het een zooitje, die ik keer op keer probeer recht te trekken..
Alles plan ik...en dat is het nou juist...ik heb nog zoveel liggen wat niet in m'n planning past...
En die tijd voor jullie, ik zal daar zeker rekening houden, dan ga ik niet fitnessen ofzo...kom ik naar jullie..don't worry :Iluvu:
Ik wil eigenlijk weer gaan studeren, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen, als je prive al zoveel aan je hoofd hebt :verdriet:
nou als je gaat studeren, dan wordt het ook moeilijk hoor schat. dusse echt goed na gaan denken wat je precies wilt en of het mogelijk is. ;)
TwinkleEye_19
10-09-2003, 11:21
Origineel gepost door achie25
Ja maar dat is dus de grootste fout die je kunt maken. Door het belang van het bedrijf boven je eigen gezondheid te plaatsen. Als jij ziek bent heeft het bedrijf ook niks aan je. Als je dan toch aan het bedrijf wil denken, doe het via deze weg. Als je omkomt in het werk, zorg ervoor dat je hulp krijgt. Maak een indeling wat je per dag moet doen en daarnaast een lijst van wat je die dag hebt gedaan. Het liefst ook nog de tijd die je per taak nodig hebt gehad. Lever dit dan in bij je manager. Want weet je waar het op uit kan draaien. Ontslag wegens het niet goed functioneren. Geloof me, ik heb het meegemaakt. En je moet je niet teveel druk maken om het bedrijf, want dat doen ze blijkbaar ook niet om jou. Je moet goed en hard werken, maar je moet je grenzen kennen.
Ja, zo moet ik het ook doen, maar ik ben nu zo moe geworden, van al dat harde werken dat ik helemaal niets meer kan doen..Het liefste wil ik m'n ogen dicht doen en gaan slapen om weer wakker te worden, als alles achter de rug is :(
Ik heb tegen m'n baas gezegd dat ik ander werk wil, dat ik het niet meer kan..toen werd er afgesproken dat een collega mij ergens zou plaatsen..(het gesprek met haar heb ik eind september), dan hoef ik niet te solliciteren enz..
Maar nu in gesprekken met hem, lijkt het alsof hij denkt dat ik niet hier wegga..ze willen gewoon dat ik blijf en hij vraagt steeds wat wil je? Wat heb je nodig om je werk goed te kunnen doen? Wil je dat ik juist meer afstand neem of meer bovenop ga zitten?...en dan twijfel ik weer, zal ik misschien toch blijven?
Ik weet het niet meer archie...ik ben echt doodop nu...
TwinkleEye_19
10-09-2003, 11:23
Origineel gepost door angel21
nou als je gaat studeren, dan wordt het ook moeilijk hoor schat. dusse echt goed na gaan denken wat je precies wilt en of het mogelijk is. ;)
Je hebt gelijk...ik ga echt goed nadenken en een soort toekomstplanning maken...van wanneer ik ga beginnen en hoeveel geld ik dan tot dan toe heb gespaard en of ik niet in financiele problemen ga komen, omdat een opleiding wel duur is...
Ik zal meer aan een verkorte te denken, en dan in de avond zodat ik overdag kan werken en zo m'n huur en auto kan betalen...'t gaat zwaar worden ik weet het...
Ik zal kijken hoe ik het ga doen..
ClaudioLopez
10-09-2003, 11:25
marokko.nl neemt ook veel tijd in beslag
C_warrior
10-09-2003, 11:30
Minder Werken....
Tijdelijk stoppen met fitnessen tot je andere zaken hebt geregeld
Die Bi.tch ass dief kan je niet veel voor doen alleen dat hij jouw porto heeft dus die moet je zo snel afronden fock hem hij is niet zo belangrijk
en ja meer slapen en internet provider een hele dikke Aggressieve brief sturen dat ze die belachelijke ondernemingen moet stoppen en moeten recht stellen (kan je al je stress verwerken :stout: )
Tja en de rest gewoon eeen beetje rustig aandoen en als je alles hebt geregeld kan je weer aan de slag met fitness en werk hou je gewoon aan je contract 36 uur per week
:zwaai: zo zou ik het regelen
TwinkleEye_19
10-09-2003, 11:34
Origineel gepost door ClaudioLopez
marokko.nl neemt ook veel tijd in beslag
Als je goed had opgelet had je gezien dat ik zeker de laatste tijd niet meer kwam (toen het goed ging)...
En nu moest ik gewoon even wat kwijt ;)
Origineel gepost door chabab
Minder Werken....
Tijdelijk stoppen met fitnessen tot je andere zaken hebt geregeld
Die Bi.tch ass dief kan je niet veel voor doen alleen dat hij jouw porto heeft dus die moet je zo snel afronden fock hem hij is niet zo belangrijk
en ja meer slapen en internet provider een hele dikke Aggressieve brief sturen dat ze die belachelijke ondernemingen moet stoppen en moeten recht stellen (kan je al je stress verwerken :stout: )
Tja en de rest gewoon eeen beetje rustig aandoen en als je alles hebt geregeld kan je weer aan de slag met fitness en werk hou je gewoon aan je contract 36 uur per week
:zwaai: zo zou ik het regelen
Je hebt gelijk :(
Ik ga vandaag even heel goed de dingen op een rijtje zetten...maar ik weet nu 100% zeker dat ik ander werk ga doen..waar ik me ook gewoon ziek kan melden en vrij kan nemen wanneer ik wil, zonder die stress dat als ik er niet ben, alles mis gaat...en ik het op m'n dak krijg (wat al vaker is gebeurd) :(
ClaudioLopez
10-09-2003, 11:35
Als je goed had opgelet had je gezien dat ik zeker de laatste tijd niet meer kwam (toen het goed ging)...
sorry
C_warrior
10-09-2003, 11:36
Je hebt gelijk :(
Ik ga vandaag even heel goed de dingen op een rijtje zetten...maar ik weet nu 100% zeker dat ik ander werk ga doen..waar ik me ook gewoon ziek kan melden en vrij kan nemen wanneer ik wil, zonder die stress dat als ik er niet ben, alles mis gaat...en ik het op m'n dak krijg (wat al vaker is gebeurd) :(
Yep Remember dat je nog maar een jonge dame bent en niet 30 jarige vrouw bent die kinderen heeft enzo :)
Dus enjoy your freedom
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.