Bekijk originele versie : Powergirl of Probleemgeval?
Bachelorette
10-09-2003, 02:50
http://www.amsterdamleeftsamen.nl/als/binaries/powergirl.jpg
discussieer mee op www.amsterdamleeftsamen.nl
POWERGIRL natuurlijk :D
Juist omdat we doen wat we zelf willen en niet de meute domweg volgen!
in wat voor zin is het een powergirl? dat ze een hoofddoek draagt of omdat ze een gezichtssluier draagt :rolleyes:
als het om het eerst gaat ok,maar om het tweede, dan is het een geen powergirl.
Origineel gepost door kelly
Wie ben ik om te oordelen of iemand een sluier of een hoofddoek mag dragen? Ik ben van mening dat ieder persoon zelf mag bepalen wat men draagt. Als iemand een sluier wil dragen en dat ZELF wil, zonder dat die persoon gedwongen is of wat dan ook....... JA, dat is in mijn ogen wel powergirl, want uiteindelijk doe je datgene wat JIJ wil, ondanks de vele vooroordelen, tegenstand van zowel de overheid als je omgeving...... Doen wat je zelf wilt, houdt in dat je sterk in je schoenen moet staan en in mijn ogen is dat een teken van Girlpower...
Ik neem aan dat je ook kunt lezen dat ik enkel mijn mening vertegenwoordig en niet die van een hele gemeenschap.
er zijn verschillende intepretaties van girlpower. Ik zie dit niet als girlpower. :zwaai:
Voor mij is een vrouw een power-girl als ze stevig in haar schoenen staat, haar zegje kan doen en keuze's zelfstandig kan maken...als haar keuze is een hoofddoek dragen dan moet ze dat vooral doen, heb ik alleen maar respect voor...persoonlijk heb ik niets met die 'gezichtssluier' vind het prettiger als ik met een vrouw 'face to face' kan communiceren, een sluier belemmerd mij daar alleen maar in.
Origineel gepost door Bachelorette
:D
:zwaai:
Bachelorette
10-09-2003, 19:18
Origineel gepost door sahira
:zwaai:
:)
Alleen vind ik wel dat ze er echt een drama van maken, ik bedoel hoeveel dragen er nou een gezichtssluier??
:)
Alleen vind ik wel dat ze er echt een drama van maken, ik bedoel hoeveel dragen er nou een gezichtssluier??
Blijkbaar al teveel, anders zouden ze er geen heisa om gaan maken..
Ik zie ze hier ook wel eens de vrouwen die gesluiert lopen, het belemmert mij vaak om met ze te praten, veelal weet ik niet eens wie het is, of 1 van de kinderen moet er bij zijn....(aan de kinderen herken ik de moeder..:))
en...is er flink gediscusieert? Ben wel benieuwd naar de uitkomst.. :zwaai:
Bachelorette
10-09-2003, 19:27
Ik zie ze hier ook wel eens de vrouwen die gesluiert lopen, het belemmert mij vaak om met ze te praten, veelal weet ik niet eens wie het is, of 1 van de kinderen moet er bij zijn....(aan de kinderen herken ik de moeder..:))
nou, er wordt niet echt gediscussieerd....mischien komt het nog wel ;)
nou, er wordt niet echt gediscussieerd....mischien komt het nog wel ;)
dan....up! met deze topic!
ogen zeggen veel. Maar om geen gezichtsuitdrukkingen te zien, vind ik niet prettig. Ik zie het als een soort barrière. het is dan onpersoonlijk.
Om de aandacht van je af te duwen, trek je het juist naar je toe.
Origineel gepost door angel21
ogen zeggen veel. Maar om geen gezichtsuitdrukkingen te zien, vind ik niet prettig. Ik zie het als een soort barrière. het is dan onpersoonlijk.
Om de aandacht van je af te duwen, trek je het juist naar je toe.
Ogen kunnen inderdaad veel zeggen, soms zeggen ze zelfs meer dan woorden..
Ik vind het ook een barriére en daarbij kan ik ze moeilijk verstaan...(daar heb ik weleens meer last van, alleen dan kan ik 'lip-lezen' gaat niet met een gezichtssluier.
Dat wat ze niet willen, krijgen ze nu...aandacht!
Bachelorette
10-09-2003, 19:53
deze discussie gaat niet eens alleen over gezichtssluier
Sluier alleen wordt gezien als een belemmering die de evt integratie/emancipatie bemoeilijkt.
Iedereen moet gewoon doen waar hij zelf zin in heeft zolang andere mensen er geen last van hebben. Een sluier/hijaab is geen last voor de maatschappij!!
Ogen kunnen inderdaad veel zeggen, soms zeggen ze zelfs meer dan woorden..
Ik vind het ook een barriére en daarbij kan ik ze moeilijk verstaan...(daar heb ik weleens meer last van, alleen dan kan ik 'lip-lezen' gaat niet met een gezichtssluier.
Dat wat ze niet willen, krijgen ze nu...aandacht!
liplezen, nee dat gaat dan inderdaad niet :rolleyes:
nu als je een hoofddoek draagt, dan trek je niet veel aandacht. tenzij je alle kleuren van de regenboog om hebt, want ik overigens ook onzin vind, maar goed dat ff terzijde. Dat is een andere onderwerp :D
Maar wie weet doen ze het voor de aandacht, dat is ook heel mogelijk. Who knows.
deze discussie gaat niet eens alleen over gezichtssluier
Sluier alleen wordt gezien als een belemmering die de evt integratie/emancipatie bemoeilijkt.
Iedereen moet gewoon doen waar hij zelf zin in heeft zolang andere mensen er geen last van hebben. Een sluier/hijaab is geen last voor de maatschappij!!
Maar dat heb ik ook helemaal niet gezegd, een hijaab? Prima, nicab vind ik anders.
Dat een sluier een belemmering is voor de intergratie/emancipatie geloof ik niets van, ik ken vrouwen die juist door hun hoofddoek gevraagd worden om workshops te leiden, voorlichting te geven etc...nee, dat vind ik een flauwe smoes... :rolleyes:
Bachelorette
10-09-2003, 20:00
Maar dat heb ik ook helemaal niet gezegd, een hijaab? Prima, nicab vind ik anders.
Dat een sluier een belemmering is voor de intergratie/emancipatie geloof ik niets van, ik ken vrouwen die juist door hun hoofddoek gevraagd worden om workshops te leiden, voorlichting te geven etc...nee, dat vind ik een flauwe smoes... :rolleyes:
Ik heb het ook over die discussie op amsterdamleeftsamen.nl ;)
Ik las daar ook een reactie over dat emancipatie niet lukt als we telkens worden geweigerd bij banen om ons hoofddoek. Sommige mensen hebben het gemakkelijker dan de ander, het is maar net wie je treft...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.