Bekijk originele versie : HELP schimmel uit kleding
zonnesgijn
15-04-2007, 11:04
Wie heeft voor mij de tip om schimmelvlekken uit kleding te halen. Ik heb geprobeerd het in azijn te weken. 2 x in de wasmachine gedaan. Maar het hielp niet.
Wie o wie heeft voor mij de tip?
Saloua1986
15-04-2007, 11:59
Laat de kleding weken in een chloorvrije bleekmiddel (bv peroxide) en zorg dat het niet kan drogen op de stof. Was vervolgens normaal volgens het wasmerkje.
Independence
15-04-2007, 12:31
Wie heeft voor mij de tip om schimmelvlekken uit kleding te halen. Ik heb geprobeerd het in azijn te weken. 2 x in de wasmachine gedaan. Maar het hielp niet.
Getver:hadj:
nadia2007
15-04-2007, 12:35
schimmel op kleding??
Waar had jij die kleding nou hangen???
ik heb geen tip voor je om de schimmel uit je kleding te krijgen maar.
voortaan natte kleding goed uithangen ook al is het vochtig (kleding die je nog moet wassen)
ook geen natte kleding op droge kleding leggen!
succes
noha_tanger
15-04-2007, 13:00
probeer een papje te maken van citroensap en talkpoeder (die poeder voor baby's)
doe de sap van 1 citroen in een steelpannetje en voeg er talkpoeder toe tot het een papje word niet te dik
een keer een papje zonder korels gekregen dan op zacht vuur zetten
en roerend een beetje warmen
de papje laten kouden en dan een dikke laagje over de schimmelvlekken smeren
deze een paar uren laten weken op de droge vlekken of de hele nacht
dan gewoon wassen met je handen wrijven met je wasmiddel
en incha allah zullen de vlekken verdwijnen
je kan het meerdere malen herhalen als de vlekken te oud zijn maar het helpt beeter bij nieuwe vlekken en nog niet gewassen kleren
marakech_girl
15-04-2007, 13:06
ik had ergens gelezen dat cola ook helpt heb het zelf nooit geprobeerd
noha_tanger
15-04-2007, 14:07
heb gegoogld en dit gevonden
Schimmel
Normaal gesproken wassen met een bleekhoudend wasmiddel op de maximale temperatuur zoals toegestaan is op het waslabel van het kledingstuk. Voor het wassen kunnen witte en ‘vaste kleur’ artikelen worden geweekt in een mengsel van 20% hydrogene peroxide oplossing (1:9 water). (Verkrijgbaar bij de drogist). Als laatste redmiddel kunt u schimmels verwijderen door een oplossing te gebruiken van hypochloride bleek( bleekmiddel), maar dit is in bijna alle gevallen te agressief voor de kleding. Zijn de vlekken met wassen niet te verwijderen laat dan het kledingstuk chemisch reinigen.
http://www.wastips.be/symbolen.asp?letter=S
ps:
wat ik eerder had gegeven heb ik zelf geprobeert en was een sucsses
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.