Bekijk originele versie : verplichte inburgering
Willemien
09-09-2003, 16:46
Verplichte inburgering 'oudkomers'
Allochtonen die voor 1998 naar Nederland zijn gekomen, worden verplicht een inburgeringscursus te volgen. Als ze die niet met succes afronden, worden ze financieel gestraft door een korting op hun WW- of hun WAO-uitkering, blijkt uit uitgelekte plannen van het kabinet die op Prinsjesdag worden bekendgemaakt.
Tot nu toe werden alleen migranten die na 1998 naar Nederland zijn gekomen tot de inburgeringscursus verplicht. In die cursus krijgen de buitenlanders zowel Nederlands als uitleg over de cultuur.
Als de betrokkenen de cursus met succes afronden, mogen ze de gemaakte kosten deels bij de overheid declareren.
:confused: ik snap het niet helemaal .. iemand die hier bijvoorbeeld al 20 jaar woont, werkt, nederlands spreekt .. die wordt ook verplicht ????
Rare lui soms, die hollanders :D
GangstaLovin
09-09-2003, 17:09
tja die persoon hoeft dan toch alleen de test af te nemen ... Maar ik vind het wel zeer ongepast om zij die het niet halen hen te korten op hun ww of wao :(
men heeft een drogreden gevonden om de migranten enkele euro's lichter te maken!
Nederland gidsland, what a joke !!!
Sword
Origineel gepost door Willemien
kom je daar nu pas achter.. :D
Wat is je bron Willemien ?
Waar kan ik dit lezen (meer)?
saida_marokko
09-09-2003, 17:51
als dit zo zou zijn... dan heeft het het positieve kanten en negatieve kanten naar mijn mening..
voor de gene die het wel spreken maar niet goed kunnen schrijven en is het zwaar nadelig.. ik vind dat ze dat niet kunnen maken.. Als er verplichte lessen zijn dan zou het zo moeten zijn dat ze die lessen verplicht moeten volgen.. wie niet naar de les gaat dan kunnen ze zeggen jaaaaaaa korting of boete of iets dergelijks..
Aan de andere kant zo gaan er meer buitenlanders de NEderlandse taal beheersen en dit is alleen maar beter voor de Nederlandse Economie.. zo krijg je minder werkloze!! er zit wel wat in.. maar ze kunnen het niet maken dadt als ze d test net hebben gehaald toch nog gezeik krijgen en boete.. als iemand het niet snapt kan je het er niet in stampen!!!
Khanoussi
09-09-2003, 18:43
Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen ,als je genoeg ingeburgerd bent hoef je je nergens zorgen om te maken , maar voor sommige is het wel goed , dat deze regel er komt
zie hier wat voorbeelden
http://graverdammer.vrijspraak.org/images/articles/Fund-Moumni-VernietigOngelovigen.jpg
Dhr. moumni spreekt volgens mij slecht of helemaal geen Nederlands
http://graverdammer.vrijspraak.org/images/articles/Venlo02.jpg http://graverdammer.vrijspraak.org/images/articles/Venlo04.jpg
Deze mensen zijn echt het toppunt , al iets van 20 jaar hier en geen Nederlands kunnen. Triest hoor :kwaad: :(
Origineel gepost door memmet02
Kaaskoppen zijn racisten.Ik heb 10 jaar van mijn leven in NL gewoond. en tfoetefoe. hoef ik niets van de Nederlanders te hebben.Ik heb een beter leven in Turkije. Ik hoef me niet te integreren en al dat onzin.Ik haat Nederland.
Turken stinken.
Maar je hebt er wel erg lang over gedaan om uit te vinden dat je hier niet wilt wonen....10 jaar van je leven weggegooid! Wat doe je als turk die nederlanders haat eigenlijk op marokko.nl?
dounaya22
09-09-2003, 19:36
Origineel gepost door memmet02
Kaaskoppen zijn racisten.Ik heb 10 jaar van mijn leven in NL gewoond. en tfoetefoe. hoef ik niets van de Nederlanders te hebben.Ik heb een beter leven in Turkije. Ik hoef me niet te integreren en al dat onzin.Ik haat Nederland.
Memmet
wat doe je hier dan nog Memmet.
als jij nederland zo haat en je wilt ook niets van hun hebben
dan kan je toch beter terug keren naar Turkije.
je klinkt namelijk nogal gedeprimeerd, misschien kom je daar vanaf als je terug keert naar je vaderland. :rolleyes:
Willemien
10-09-2003, 14:15
Origineel gepost door Asdaq
Wat is je bron Willemien ?
Waar kan ik dit lezen (meer)?
Het stond als laatste nieuws bij de website:
http://www.nosnieuws.nl
(en dan bij binnenland)
Inmiddels staat er ook een wat uitgebreider artikel volgens mij.
Origineel gepost door Willemien
Allochtonen die voor 1998 naar Nederland zijn gekomen, worden verplicht een inburgeringscursus te volgen. Als ze die niet met succes afronden, worden ze financieel gestraft door een korting op hun WW- of hun WAO-uitkering, blijkt uit uitgelekte plannen van het kabinet die op Prinsjesdag worden bekendgemaakt.
Tot nu toe werden alleen migranten die na 1998 naar Nederland zijn gekomen tot de inburgeringscursus verplicht. In die cursus krijgen de buitenlanders zowel Nederlands als uitleg over de cultuur.
Als de betrokkenen de cursus met succes afronden, mogen ze de gemaakte kosten deels bij de overheid declareren.
:confused: ik snap het niet helemaal .. iemand die hier bijvoorbeeld al 20 jaar woont, werkt, nederlands spreekt .. die wordt ook verplicht ????
Soms moet Nederland zich schamen.
Ik weet het niet maar volgens mij pakken ze hier vooral de eerste generatie gastarbeider mee. Ik vindt dat die genoeg voor Nederland hebben gedaan.
Bidawi_Mazlot
10-09-2003, 14:48
Wat is inburgeren?
- ontbijt met beleg en hondebrokken?
- 's morgens krantje GRATIS bij buurman in de bus gooien?
- voldoende eten alléén tijdens 'feestdagen'?
- bierbuik uitsteken met een krat bier voor de deur?
- op on-christelijke tijden hond uitlaten?
- man toestemmimg moet vragen aan vrouw om iets te pakken uit koelkast?
- man thuis met kinderen blijven en vrouwlief 'stappen'?
- ABN(Algemeen Bekakt Nederlands) spreken?
- 2 banaantjus inkopen tijdens boodschappen 1 voor Mien en en 1 voor Klaas.
- 'vakantie vieren in een kamping ergens in de bossen van saai-Nederland
Ik kan de lijst héél lang maken maar daar heb ik geen zin in omdat het duidelijk mogen zijn dat ik met de bovengenoemde irritatielijst niets te maken wil hebben en het voldoende vind dat allochtone zich verstaanbaar en begrijpbaar kunnen maken.
Mijn pa en moer leven hier al meer dan 30 jaar en kunnen zich goed redden met hun gebroken nederlands, iederéén is gek op hen omdat ze sociaal ingesteld zijn dus heel die fu.cking inburgerings shi.t slaat gewoon nergens op!!!.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.