Bekijk originele versie : Marokko handje helpen.....
Bidawi_Mazlot
09-09-2003, 16:04
Ik vind het nu een uitstekend moment om van gedachte te wisseln over wat, hoe en waarom Marokko kunnen helpen waarbij 2 partijen het kunnen vinden. Deze 2 partijen zijn in ons geval Nederland en Marokko.
Zoals vele weten is Marokko een land waar veel mogelijkheden in zitten alléén is het voor ons immigranten een moeilijke stap, waarom?:
a. Zo ver denken de meesten(denk ik) niet na
b. Verre van ons bed show
c. Marokko geeft geen mogelijkheden
d. Nederland geeft geen mogelijkheden
e. Mijn toekomst ligt in Nederland
f. Mijn toekomst ligt in Marokko
g. Te ingewikkeld om over na te denken
h. andere motieven
Ik kan me voorstellen dat er veel twijfels spelen binnen de marokkaanse en nederlandse bevolking en beide zoeken naar een oplossing die voor beide goed te verteren valt. Nederlanders hebben soms een duidelijke korte boodschap
Bevalt het je hier niet ga dan terug naar Marokko
Dit is natuurlijk een hele makkelijke uit-de-duim-gezogen stelling maar, ik zie het niet als iets héél negatiefs en waarom?....hiermee zie ik een mooie kans om een deal te sluiten(alléén een voorbeeld hoor)....help de marokkanen die zich hier niet meer welkom voelen een toekomst bouwen in land van herkomst. Ik zal een voorbeeld geven waaraan je kunt denken en dat is
projecten in Marokko zodat men een beetje kan wennen aan het land, je kan denken aan een project van een jaar
Wat voor projecten?
1. Nederlandse marokkanen die meehelpen aan opvangcentra voor straatkinderen
2. Agrarische sector, ipv in nederland stelen hem of haar laten werken als boer in Marokko
3. Rolstoelen verzamelen(2ehands/nieuw) voor gehandicapten en de verdere afhandeling daarvan door en voor marokkanen
4. Eigen zaak met een proefperiode van 1 jaar
Dit waren alléén maar voorbeelden waarvan Nederland en Marokko vruchten kunnen plukken. Autochtone nederlanders zuullen nu denken van, ja kom nou! we hebben jullie al een toekomst gegeven en nu willen jullie ook nog eens dat we gaan betalen voor iets wat in Marokko gebeurt!. Daar heb ik het volgende antwoord op
hoeveel geld word er besteed aan charity?....kan je daarvan niet een klein percentage uitgeven aan een doel wat leid naar verlossing binnen de Nederlandse grenzen?
Je kan hiermee ook erachter komen wie er wel verder willen binnen de nederlandse samenleving en zich ook 100% houden aan alle door Nederland gestelde eisen.....geen gezeur meer en met die groep bouwen aan een sterk economisch Nederland. En Nederland heeft hiermee 2 vliegen in één klap, ze laat haar beste kant zien als het gaat om hulp aan andere landen en is uiteraard een eigen belang, geven en nemen ;)
Laat maar eens horen wat jullie hiervan vinden en tegelijkertijd suggesties of kanttekeningen PRO's en MIN's, alles is welkom ;)
Origineel gepost door Bidawi_Mazlot
Ik vind het nu een uitstekend moment om van gedachte te wisseln over wat, hoe en waarom Marokko kunnen helpen waarbij 2 partijen het kunnen vinden. Deze 2 partijen zijn in ons geval Nederland en Marokko.
Zoals vele weten is Marokko een land waar veel mogelijkheden in zitten alléén is het voor ons immigranten een moeilijke stap, waarom?:
a. Zo ver denken de meesten(denk ik) niet na
b. Verre van ons bed show
c. Marokko geeft geen mogelijkheden
d. Nederland geeft geen mogelijkheden
e. Mijn toekomst ligt in Nederland
f. Mijn toekomst ligt in Marokko
g. Te ingewikkeld om over na te denken
h. andere motieven
Ik kan me voorstellen dat er veel twijfels spelen binnen de marokkaanse en nederlandse bevolking en beide zoeken naar een oplossing die voor beide goed te verteren valt. Nederlanders hebben soms een duidelijke korte boodschap
Bevalt het je hier niet ga dan terug naar Marokko
Dit is natuurlijk een hele makkelijke uit-de-duim-gezogen stelling maar, ik zie het niet als iets héél negatiefs en waarom?....hiermee zie ik een mooie kans om een deal te sluiten(alléén een voorbeeld hoor)....help de marokkanen die zich hier niet meer welkom voelen een toekomst bouwen in land van herkomst. Ik zal een voorbeeld geven waaraan je kunt denken en dat is
projecten in Marokko zodat men een beetje kan wennen aan het land, je kan denken aan een project van een jaar
Wat voor projecten?
1. Nederlandse marokkanen die meehelpen aan opvangcentra voor straatkinderen
2. Agrarische sector, ipv in nederland stelen hem of haar laten werken als boer in Marokko
3. Rolstoelen verzamelen(2ehands/nieuw) voor gehandicapten en de verdere afhandeling daarvan door en voor marokkanen
4. Eigen zaak met een proefperiode van 1 jaar
Dit waren alléén maar voorbeelden waarvan Nederland en Marokko vruchten kunnen plukken. Autochtone nederlanders zuullen nu denken van, ja kom nou! we hebben jullie al een toekomst gegeven en nu willen jullie ook nog eens dat we gaan betalen voor iets wat in Marokko gebeurt!. Daar heb ik het volgende antwoord op
hoeveel geld word er besteed aan charity?....kan je daarvan niet een klein percentage uitgeven aan een doel wat leid naar verlossing binnen de Nederlandse grenzen?
Je kan hiermee ook erachter komen wie er wel verder willen binnen de nederlandse samenleving en zich ook 100% houden aan alle door Nederland gestelde eisen.....geen gezeur meer en met die groep bouwen aan een sterk economisch Nederland. En Nederland heeft hiermee 2 vliegen in één klap, ze laat haar beste kant zien als het gaat om hulp aan andere landen en is uiteraard een eigen belang, geven en nemen ;)
Laat maar eens horen wat jullie hiervan vinden en tegelijkertijd suggesties of kanttekeningen PRO's en MIN's, alles is welkom ;)
:goedzo:!
Ben benieuwd naar reacties... ;)
babyvanbelisma
09-09-2003, 16:09
Ik vind het een goed initiatief en ik denk zelfs dat het in de praktijk uit te voeren is!
Well done!:goedzo:
Om zoiets waar te kunnen maken, kan er tot mijn grote spijt niet met bekrompen, ongeletterde boeren samenwerken.
Origineel gepost door amina01
Om zoiets waar te kunnen maken, kan er tot mijn grote spijt niet met bekrompen, ongeletterde boeren samenwerken.
:D lol wie zegt er zulke mensen dit oppikken..nee liefst juist geen!
vroeg of laat ben ik hier weg. Zonder project, oprotpremie, of wat dan ook ;)
Bidawi_Mazlot
09-09-2003, 20:02
Ana ranni koul 3 shor fel maghrieb dus ik woon er al min of meer :D
Ana ranni koul 3 shor fel maghrieb dus ik woon er al min of meer :D
really ? waarom ? :D
Bidawi_Mazlot
09-09-2003, 20:55
Origineel gepost door doc25
really ? waarom ? :D
Ontopic blijven beste Doc25, is beter dat ik het zeg dan die Donargwaan :D
Really? Ja really ;)
Waarom? mashi sokkak :D
Nee voor vakantie broeder niet meer en niet minder.
vakantie in marokko om de 3 maanden ? uhm :rolleyes:
NoraCasa
09-09-2003, 21:16
Vertel maar hoe en wat men kan doen, om dit verhaal ook werkelijk in de praktijk te realiseren en uitte voeren. Ben zeer geïnteresseerd.
Bidawi_Mazlot
09-09-2003, 21:21
Origineel gepost door NoraCasa
Vertel maar hoe en wat men kan doen, om dit verhaal ook werkelijk in de praktijk te realiseren en uitte voeren. Ben zeer geïnteresseerd.
Ik bekleed geen post bij de overheid maar één ding kan ik je wel vertellen
Tbarkelah 3la le gzalla el bidawia, el fen! :Iluvu:
:D
Origineel gepost door NoraCasa
ja...als het theekransje van de heren is afgelopen... :rolleyes:
Ik bekleed geen post bij de overheid maar één ding kan ik je wel vertellen
Tbarkelah 3la le gzalla el bidawia, el fen! :Iluvu:
:D
hahahaha, el fen :giechel:
wila mafiha maytshaf ? :D
Bidawi_Mazlot
09-09-2003, 22:07
Origineel gepost door Amazoeloe
Ben je hier de onnozelaar aan het uithangen ? Casablanca is het economische hart van Marokko , waar alles om draait. In jouw koppie geldt dat voor heel Marokko. Eigen zaak , charity ? Wat denk je wel dat je tegen een bende bedelaars bezig bent ?
Marokko heeft geen GELD nodig. Marokko heeft een INDUSTRIE nodig. Het zit bomvol ongeexploiteerde mijnen. Geduchte concurrent voor de Europeanen als er een (high-tech) industrie van de grond zou komen. Afgestudeerden zwermen uit naar alle werelddelen. Alles is dicht behalve de uitvoer grondstoffen , eerste-klas-voedsel en hasjiesj.
VOORSTEL : richt een industrie op en beconcurreer daarmee de Westerse wereld. Ben benieuwd hoelang je in leven blijft. Dat patronagesysteem waar je zo graag in zwelgt zal je afmaken. Kom niet af met eigen zaakjes en charity. Dat bestaat allang en heeft geen zier geholpen.
AMAZOELOE
DE MAN DIE ZIJN VOLK LEERT VECHTEN
Er stond duidelijk Nederland vs Marokko en niet Frietjesland vs Marokko das 1.
Ten tweede ben ik jouw pappa niet om mij een onnozelaar te noemen dus vertel dat aan je belgische vriendjes.
En ten derde vind ik jouw suggestie bagger dus daar sla je ook al geen goed figuur mee :D
Ga nu maar weer info zoeken hoe jij de westerse wereld kan gaan bestrijden want daar ben je héél goed in, veel bla weinig inhoud ;).
Ik kan geen frans anders had ik dit wel voor je vertaald.
Thalla!!! :zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.