Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Praten met een man? Nooit!

Pagina's : [1] 2 3

babyvanbelisma
09-09-2003, 13:27

Dit artikel heb ik gelezen in een blad. Het is van een marokkaanse die studeert aan de School voor Jounalistiek in Utrecht. Wat vinden jullie van het artikel? Laatst moest ik op de markt zijn voor een Turks brood. bij het Marokkaanse kraampje haalden de jongens vanachter de olijven, amandelen en de muntbladeren al hun versiertactieken uit de kast. Ze zaten heftig naar me te knipogen en te grijnzen. terwijl een van de jongens mijn nummer probeerde te bemachtigen, liep een Nederlandse collega-marktkoopman naar de dadels en at 'gratis' uit de bak. Met zijn mond vol van het zoete goedje, wees hij naar de jongen die van mij zijn project had gemaakt: "Dat is een goeie Marokkaan hoor, die moet je nemen. Hem hangen we apart!" Ik heb hard gelachen. De jongens deden goed hun best en fluisterden tammeshmasht (perzikje), zina (schoonheid) en lahbiba (schatje) naar me. Soms is het leuk om gevleid te worden met zo veel liefkozende, ophemelende woorden. Ik, een schoonheid? Hihi. vooral als je weet dat ik 's cohtends vroeg opsta met mijn kroeshaar met knopen overeind en er letterlijk een gereedschapskist bij moet pakken om met veel oplapmateriaal mijn gezicht een beetje te stukadoren voordat ik in het daglicht treed. Maar op mijn allernatuurlijkst stond ik voor het kraampje en antwoordde uitdagend, met een snufje sarcasme naar de mannen:"Jullie mogen er ook wel wezen hoor."Ik vrees dat ik door deze woorden uit te spreken mijn kans op een huwelijkkandidaat heb verspeeld. Want vanuit de Marokkaanse cultuur is een 'net meisje' er eentje die niet naar het mannelijke geslacht kijkt. Of ze slaat haar ogen neer, of ze scheldt hem uit voor viezerik. Maar praten met een man?! Nooit. Letterlijk. Al fluit de verleider zijn longen uit zijn lijf, krijgt hij een lamme arm van het toeteren of roept de charmeur alle meisjesnamen die er maar op deze aardkloot bestaan. een goed opgevoed Marokkaans meisje is nooit afgeleid als zij op straat loopt. het is er bij haar ingeramd dat zij 'als meisje met goede naam'stug voor zich uit moet blijven kijken. "Hé schoonheid! Kijk nou alsjeblieft even mijn kant uit...Aah zina doe nou niet alsof je me niet hoort. Rachida, Samira, Fatima, Karima, Naima, Loubna......" Verrek, mijn naam zit er ook tussen. Niets van aantrekken, die bluffer kent mij helemaal niet: blik op nonchalant. Al roept hij 'brand", de ogen staren naar de tegels en er wordt niet naar links of rechts gekeken. Soms komen de jongens voor de dames lopen om hun aandacht te trekken, maar zelfs dan kunnen de goed afgerichte meiden dwars door de Hercules heen kijken en alleen oog hebben voor de trein of winkel waar ze moeten instappen. Al gaat hij bij wijze van spreken voor hen liggen, het kippetje stapt er gewoon overheen. Blieb, blieb, een Marokkaans meisje is net een robot. Zij heeft een doel waar zij recht op afstevent. Niets houdt haar tegen. In Arabische culturen is het doodnormaal als een man om de hand van een vrouw komt vragen, terwijl hij haar nog nooit heeft gesproken. Hoe vaak heb ik het niet om me heen gezien of gehoord. Hij zag haar ergens lopen. Ze reageerde niet op zijn loftuitingen. Hoe meer ze hem negeerde, hoemeer hij haar wilde als de moeder van zijn kinderen. Hij werd uitzinnig van haar sierlijke loopje, de zon die haar blanke huid met gouden kussen bedolf, de wind die haar blauwzwarte haren streelde, en haar amandelvormige gazellenogen. De man lag er nachten van wakker. Hij surveilleerde, hield de wacht, achtervolgde haar. Na vele stations kwam hij erachter waar ze woonde. Beladen met suiker en een schaap belde hij trillend aan bij het meisje dat hij nooit had gesproken en vroeg haar vader om haar hand. het stel leefde nog lang en gelukkig. Marokkanen hebben nergens woorden voor nodig, ogen vertellen genoeg.

islamietje114
09-09-2003, 13:34
ik ben benieuwd welk gefrustreerde verstootte marokkaans meisje dit heeft geschreven zeg....

sword
09-09-2003, 13:35
Origineel gepost door babyvanbelisma Dit artikel heb ik gelezen in een blad. Het is van een marokkaanse die studeert aan de School voor Jounalistiek in Utrecht. Wat vinden jullie van het artikel? Laatst moest ik op de markt zijn voor een Turks brood. bij het Marokkaanse kraampje haalden de jongens vanachter de olijven, amandelen en de muntbladeren al hun versiertactieken uit de kast. Ze zaten heftig naar me te knipogen en te grijnzen. terwijl een van de jongens mijn nummer probeerde te bemachtigen, liep een Nederlandse collega-marktkoopman naar de dadels en at 'gratis' uit de bak. Met zijn mond vol van het zoete goedje, wees hij naar de jongen die van mij zijn project had gemaakt: "Dat is een goeie Marokkaan hoor, die moet je nemen. Hem hangen we apart!" Ik heb hard gelachen. De jongens deden goed hun best en fluisterden tammeshmasht (perzikje), zina (schoonheid) en lahbiba (schatje) naar me. Soms is het leuk om gevleid te worden met zo veel liefkozende, ophemelende woorden. Ik, een schoonheid? Hihi. vooral als je weet dat ik 's cohtends vroeg opsta met mijn kroeshaar met knopen overeind en er letterlijk een gereedschapskist bij moet pakken om met veel oplapmateriaal mijn gezicht een beetje te stukadoren voordat ik in het daglicht treed. Maar op mijn allernatuurlijkst stond ik voor het kraampje en antwoordde uitdagend, met een snufje sarcasme naar de mannen:"Jullie mogen er ook wel wezen hoor."Ik vrees dat ik door deze woorden uit te spreken mijn kans op een huwelijkkandidaat heb verspeeld. Want vanuit de Marokkaanse cultuur is een 'net meisje' er eentje die niet naar het mannelijke geslacht kijkt. Of ze slaat haar ogen neer, of ze scheldt hem uit voor viezerik. Maar praten met een man?! Nooit. Letterlijk. Al fluit de verleider zijn longen uit zijn lijf, krijgt hij een lamme arm van het toeteren of roept de charmeur alle meisjesnamen die er maar op deze aardkloot bestaan. een goed opgevoed Marokkaans meisje is nooit afgeleid als zij op straat loopt. het is er bij haar ingeramd dat zij 'als meisje met goede naam'stug voor zich uit moet blijven kijken. "Hé schoonheid! Kijk nou alsjeblieft even mijn kant uit...Aah zina doe nou niet alsof je me niet hoort. Rachida, Samira, Fatima, Karima, Naima, Loubna......" Verrek, mijn naam zit er ook tussen. Niets van aantrekken, die bluffer kent mij helemaal niet: blik op nonchalant. Al roept hij 'brand", de ogen staren naar de tegels en er wordt niet naar links of rechts gekeken. Soms komen de jongens voor de dames lopen om hun aandacht te trekken, maar zelfs dan kunnen de goed afgerichte meiden dwars door de Hercules heen kijken en alleen oog hebben voor de trein of winkel waar ze moeten instappen. Al gaat hij bij wijze van spreken voor hen liggen, het kippetje stapt er gewoon overheen. Blieb, blieb, een Marokkaans meisje is net een robot. Zij heeft een doel waar zij recht op afstevent. Niets houdt haar tegen. In Arabische culturen is het doodnormaal als een man om de hand van een vrouw komt vragen, terwijl hij haar nog nooit heeft gesproken. Hoe vaak heb ik het niet om me heen gezien of gehoord. Hij zag haar ergens lopen. Ze reageerde niet op zijn loftuitingen. Hoe meer ze hem negeerde, hoemeer hij haar wilde als de moeder van zijn kinderen. Hij werd uitzinnig van haar sierlijke loopje, de zon die haar blanke huid met gouden kussen bedolf, de wind die haar blauwzwarte haren streelde, en haar amandelvormige gazellenogen. De man lag er nachten van wakker. Hij surveilleerde, hield de wacht, achtervolgde haar. Na vele stations kwam hij erachter waar ze woonde. Beladen met suiker en een schaap belde hij trillend aan bij het meisje dat hij nooit had gesproken en vroeg haar vader om haar hand. het stel leefde nog lang en gelukkig. Marokkanen hebben nergens woorden voor nodig, ogen vertellen genoeg. een vlaag van nostalgie overviel mij bij het lezen van dit stukje, prachtig maar helaas een beetje ouderwets en heden ten dage zelfs niet meer realistisch en maar goed ook ;) :zwaai: Sword

Angel
09-09-2003, 13:38
hahahaha, grappig om te lezen :D

babyvanbelisma
09-09-2003, 13:40

Islamietje denkt zo te zien wat ouderwetser dan sword. Waarom zou ze verstoten moeten zijn..... T heeft me trouwens nog behoorlijk lang gekost het allemaal over te typen uit dat tijdschrift.....:(

islamietje114
09-09-2003, 13:45
nou ok...ik had niet zo snel moeten oordelen maarre ik ben het zeker niet met haar eens!! dat kan ik je wel zeggen!!!

Willemien
09-09-2003, 13:49
Origineel gepost door babyvanbelisma Islamietje denkt zo te zien wat ouderwetser dan sword. Waarom zou ze verstoten moeten zijn..... T heeft me trouwens nog behoorlijk lang gekost het allemaal over te typen uit dat tijdschrift.....:( Heb je dat echt gedaan ?? Bedankt voor de moeite, vond het ook leuk om te lezen :D

Heiba
09-09-2003, 13:51
Het stuk heeft wel wat herkenbaars, vooral die achterlijke dingen die manspersonen dan naar je roepen... Als je niet reageerd dan noemen ze je een h.oer, want je reageerd niet(kapsonesh.oer). Maar als je reageerd, in de trant van "wat moet je nou van me/ donder op, ga je moeder vervelen" dan ben je nog een ergere hoe.r, want je gaat op ze in. Dus als een man naar me tetterd kijk ik stug voor me uit, ik kan negeren als de beste!

babyvanbelisma
09-09-2003, 13:58
ja ik negeer ook altijd, maar echt typisch, die mannen die thuis een vrouw en kinderen hebben zitten die heiliger dan heilig zijn en die mannen lopen buiten maar naar alle vrouwen te flirten en als ze de kans krijgen doen ze nog wel wat ook....

XXDUNYAXXX
09-09-2003, 14:06
Precies het zijn niet alleen de jonge jongens, maar die mannen met vrouw en kinderen kunnen er ook wat van. Mij is het eens overkomen dat een man op weg naar de moskee was en me begon te versieren. We liepen notabene een paar meter van die moskee vandaan, ik heb m wel meteen en recht in zijn gezicht gezegt. Dat hij zich moest schamen!!! En hij liep gauw door!!! SCHIJNHEILIGE MANNEN GEGROET DUNYA

babyvanbelisma
09-09-2003, 14:07
Jaaaaaa hooorrr!!! en dan nog wel bij de moskee. 2 tellen later is hij gewoon aan het bidden....Mannen reageer eens, wat vinden jullie hier nou van?

sword
09-09-2003, 14:08
Origineel gepost door babyvanbelisma ja ik negeer ook altijd, maar echt typisch, die mannen die thuis een vrouw en kinderen hebben zitten die heiliger dan heilig zijn en die mannen lopen buiten maar naar alle vrouwen te flirten en als ze de kans krijgen doen ze nog wel wat ook.... gaan we weer lekker feministisch doen dames en alle schuld bij de mannen leggen? it takes two to tango right...... oeps, ik ben al weg :D

babyvanbelisma
09-09-2003, 14:11
Origineel gepost door sword gaan we weer lekker feministisch doen dames en alle schuld bij de mannen leggen? it takes two to tango right...... oeps, ik ben al weg :D Ik neem aan dat jouw post was bedoeld om te stangen, want daar gaat het nu juist om: mannen die zonder enige aanleiding van alles en nog wat proberen...... :D Trouwens, ik ben benieuwd: kennen jullie mensen die vreemdgaan?

Willemien
09-09-2003, 14:12
Origineel gepost door sword gaan we weer lekker feministisch doen dames en alle schuld bij de mannen leggen? it takes two to tango right...... oeps, ik ben al weg :D Je hebt wel een beetje gelijk :D

tonk
09-09-2003, 14:12

Er komen hier toch redelijk wat niet-vrouwen. Misschien dat zij eens kunnen uitleggen waarom ze dat toch doen, dat roepen naar vrouwen.

Pagina's : [1] 2 3