Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : In marokko is de vrouw speelbal van de man

Pagina's : [1] 2 3

KarimH
09-09-2003, 12:18

In Marokko is de vrouw speelbal van de man de Volkskrant, Forum, 8 september 2003 Opinie Fadoua Bouali Fadoua Bouali is verpleegkundige. Fadoua Bouali ging op vakantie in haar geboorteland Marokko. Ze was geschokt door het gebrek aan respect waarmee vrouwen er worden behandeld. Dat de vrouw in Marokko minder, of beter gezegd geen rechten heeft, wist ik al van jongs af aan. Dat de Marokkaanse mannen weinig of soms helemaal geen respect hebben voor vrouwen zie ik in het dagelijkse leven. De positie van de vrouw houdt me op dit moment bezig doordat ik op vakantie ben geweest in mijn geliefde geboorteland Marokko. Eigenlijk is het natuurlijk veel te zware kost om je mee bezig te houden op vakantie. Maar helaas werd ik er ongewild mee geconfrontreerd vanaf het moment dat ik op de boot stapte die me van Spanje naar mijn geliefde geboorteland Marokko zou brengen. Op de boot ontmoette een nicht met wie ik samen reisde, een vroegere buurjongen van haar. Hij vertelde dat hij al zeven jaar niet in Marokko is geweest en dat hij nu een Spaanse verblijfsvergunning heeft. Hij was nog niet getrouwd. Hij wilde zelfs een geheimpje met ons delen. Hij kon ieder meisje krijgen dat hij maar wilde, maar hij vond alle Marokkaanse meisjes die in Europa woonden 'gore troep'. Van deze opmerking kijk ik niet meer op. Je zou denken dat zo'n denkwijze vooral voorkomt bij mannen die niet ontwikkeld zijn. Maar ook bij de wat meer zogenaamd ontwikkelde Marokkaan die zelfs een groot deel van zijn leven in een westers land heeft doorgebracht, komt deze denkwijze over vrouwen voor. Marokkaanse mannen zien vrouwen als volgt: ze zijn goed voor hun eigen lichamelijke behoeften. Dus af en toe als tussendoortje voor de ontspanning. Deze uitspraak heb ik letterlijk gehoord van een redelijk ontwikkelde Marokkaan die bijna zijn hele leven in Holland heeft doorgebracht. En verder trouwt een Marokkaanse man in de verre toekomst met een maagd, wanneer hij zich op seksueel gebied eerst flink heeft uitgeleefd op andermans toekomstige vrouwen. Deze denkwijze is heel gewoon en algemeen geacepteerd, jongens worden vaak gestimuleerd om zich eerst flink uit te leven voordat ze trouwen. Op straat zie je duidelijk hoe het met de positie van de vrouw is gesteld in mijn geliefde geboorteland Marokko. Het is heel gewoon dat wanneer je als vrouw op straat loopt door wildvreemde mannen wordt aangesproken met oneerbare voorstellen. Ze vragen je openlijk en direct of je met ze mee wilt gaan of ze vragen of je in hun auto wilt stappen. Je krijgt opmerkingen naar je hoofd geslingerd als schatje of lekker ding. Je moet nooit de fout maken door tegen ze te zeggen dat je met rust gelaten wilt worden of dat je niet geïnteresseerd bent. Want als je een Marokkaanse man afwijst, dan deug je niet en ben je dus een ****. Dus het beste is om ze te negeren. Na bijna twee weken in mijn geliefde geboorteland Marokko verlang ik normaliter naar typisch Nederlands eten. Zoals een volkoren boterham met pindakaas of een broodje kaas. Maar nu voor het eerst verlang ik niet naar typisch Nederlands eten. Ik verlang naar iets anders wat zo gewoon en zo vanzelfsprekend is in mij tweede geliefde land Nederland. Ik verlang intens naar begrippen als gelijkwaardigheid, respect en gelijke rechten voor vrouwen. Ik wil heel graag niet nadenken over de positie van de vrouw in mijn geboorteland Marokko, maar ik kan er niks aan doen. Het komt niet door de opmerkingen van die jongen op de boot of van die mannen op straat. Maar het komt doordat ik hoorde hoe een goede vriendin van mijn zus zwaar mishandeld werd door haar man en daarna het huis uit werd gezet. Hij heeft haar zonder een rooie cent de deur uitgezet en haar drie kinderen van haar afgenomen. Deze arme vrouw heeft in mijn geliefde land Marokko geen poot om op te staan. Gewoon en simpelweg omdat ze een vrouw is en haar man zeer vermogend is en veel contacten heeft. Ze heeft een rechtzaak tegen hem aangespannen om haar kinderen terug te krijgen. Deze zaak zal ze verliezen, want in mijn geliefde Marokko is het een algemeen begrip dat je zelfs je eigen recht alleen met geld kunt kopen. Met genoeg geld en de juiste contacten kun je ook het recht van de tegenpartij kopen. Deze arme vrouw woonde tot een paar jaar terug in Nederland en heeft de Nederlandse nationaliteit. Haar man besloot terug te keren naar Marokko. Zij wilde niet mee terug, maar hij zette haar onder druk. Ze kon van hem kiezen: in Nederland blijven zonder haar kinderen, of mee terug naar Marokko met haar kinderen. Ze kon niets tegen hem beginnen, ze zou het toch van hem verliezen. Dus besloot ze mee terug te gaan naar Marokko. Ze koos voor haar kinderen. En nu heeft hij haar alles afgepakt wat haar dierbaar is, haar kinderen. Het onrecht dat haar wordt aangedaan, is een onrecht dat vele vrouwen is overkomen. Toen de nieuwe koning Mohammed de Vijfde beloofde dat hij zijn best zou doen om de positie van de vrouw in Marokko zou verbeteren, was er een sprankje hoop. Maar nu ik van heel dichtbij heb gezien hoe het echt is gesteld is met de rechten van de vrouw in mijn geliefde geboorteland Marokko, moet ik eerlijk bekennen dat ik geen hoop en vertrouwen heb in de belofte van mijn geliefde koning Mohammed de Vijfde. Waarschijnlijk zou ik, als ik genoeg geld en de juiste contacten had, een berg hoop en vertrouwen kopen voor die arme vriendin. In Marokko is alles te koop. Deze gedachte maakt dat de liefde voor mijn geboorteland langzaam afkoelt en verandert in afkeer. Ik vraag me af of ik volgend jaar wil terugkomen.

The_Gambino
09-09-2003, 12:43
Ha wel grappig van onze Fadoua. Alleen is het niet zo dat alle Marokkaanse mannen zo zijn en dat dit alles ook niet door alle vrouwen wordt ervaren. Onze Fadoua is naar mijn smaak een beetje provocerend of stout :stout: geweest in dr vakantie want van mijn zusjes nichtjes ed verneem ik alleen maar postieve dingen. Niet dat bovenstaande helemaal niet voorkomt maar om nou de Marokkaanse man zo af te schilderen is een beetje slechte reclame :eek: ;) . Volgens mij is ze ergens in de jaren 60 geweest want ze heeft t alleen maar over onze geliefde Koming 5 :rolleyes: . Nadat ik de laatste keer geinformeerd was, heb ik begrepen dat er al een 6e was! :D :rolleyes:

KarimH
09-09-2003, 12:47
Origineel gepost door Cajun Is dit artikel recent geplaatst ? Ik krijg een visioen van een krijsende Hirshi die nu opstaat en "zie je wel?" gaat roepen. Een voorbeeld van een enkele situatie gaat nu weer bestempeld worden als het algemeen geheel. Het zijn nooit je vijanden, het zijn altijd je eigen mensen. dit is recent geplaatst stond gisteren in de volkskrant

babyvanbelisma
09-09-2003, 12:58
Ik vind het heel erg. sommige mannen hebben gewoon een te hoge dunk van zichzelf en te weinig respect voor hun vrouw. Ze gaan hiermee ook tegen de Koran in. Maar die mannen hebben dat in hun opvoeding meegekregen en raar genoeg ook vaak van hun moeders, die toch duidelijk ook vrouw zijn...

SweetButterfly
09-09-2003, 13:02

Origineel gepost door Cajun Is dit artikel recent geplaatst ? Ik krijg een visioen van een krijsende Hirshi die nu opstaat en "zie je wel?" gaat roepen. Een voorbeeld van een enkele situatie gaat nu weer bestempeld worden als het algemeen geheel. Het zijn nooit je vijanden, het zijn altijd je eigen mensen. Ik ben het helemaal met je eens. Het zijn nooit je vijanden maar altijd je eigen mensen. En dit is voor The_Gambino: Fadoua heeft 99% gelijk wat mannen betreft en geloof mij. Bijna elke Marokkaans meisje ervaart dit zoals zij. En die 99% is puur voor het feit dat niet je niet iedereen over één kam kan scheren.

sword
09-09-2003, 13:13
Origineel gepost door KarimH In Marokko is de vrouw speelbal van de man de Volkskrant, Forum, 8 september 2003 Opinie Fadoua Bouali Fadoua Bouali is verpleegkundige. Fadoua Bouali ging op vakantie in haar geboorteland Marokko. Ze was geschokt door het gebrek aan respect waarmee vrouwen er worden behandeld. Dat de vrouw in Marokko minder, of beter gezegd geen rechten heeft, wist ik al van jongs af aan. Dat de Marokkaanse mannen weinig of soms helemaal geen respect hebben voor vrouwen zie ik in het dagelijkse leven. De positie van de vrouw houdt me op dit moment bezig doordat ik op vakantie ben geweest in mijn geliefde geboorteland Marokko. Eigenlijk is het natuurlijk veel te zware kost om je mee bezig te houden op vakantie. Maar helaas werd ik er ongewild mee geconfrontreerd vanaf het moment dat ik op de boot stapte die me van Spanje naar mijn geliefde geboorteland Marokko zou brengen. Op de boot ontmoette een nicht met wie ik samen reisde, een vroegere buurjongen van haar. Hij vertelde dat hij al zeven jaar niet in Marokko is geweest en dat hij nu een Spaanse verblijfsvergunning heeft. Hij was nog niet getrouwd. Hij wilde zelfs een geheimpje met ons delen. Hij kon ieder meisje krijgen dat hij maar wilde, maar hij vond alle Marokkaanse meisjes die in Europa woonden 'gore troep'. Van deze opmerking kijk ik niet meer op. Je zou denken dat zo'n denkwijze vooral voorkomt bij mannen die niet ontwikkeld zijn. Maar ook bij de wat meer zogenaamd ontwikkelde Marokkaan die zelfs een groot deel van zijn leven in een westers land heeft doorgebracht, komt deze denkwijze over vrouwen voor. Marokkaanse mannen zien vrouwen als volgt: ze zijn goed voor hun eigen lichamelijke behoeften. Dus af en toe als tussendoortje voor de ontspanning. Deze uitspraak heb ik letterlijk gehoord van een redelijk ontwikkelde Marokkaan die bijna zijn hele leven in Holland heeft doorgebracht. En verder trouwt een Marokkaanse man in de verre toekomst met een maagd, wanneer hij zich op seksueel gebied eerst flink heeft uitgeleefd op andermans toekomstige vrouwen. Deze denkwijze is heel gewoon en algemeen geacepteerd, jongens worden vaak gestimuleerd om zich eerst flink uit te leven voordat ze trouwen. Op straat zie je duidelijk hoe het met de positie van de vrouw is gesteld in mijn geliefde geboorteland Marokko. Het is heel gewoon dat wanneer je als vrouw op straat loopt door wildvreemde mannen wordt aangesproken met oneerbare voorstellen. Ze vragen je openlijk en direct of je met ze mee wilt gaan of ze vragen of je in hun auto wilt stappen. Je krijgt opmerkingen naar je hoofd geslingerd als schatje of lekker ding. Je moet nooit de fout maken door tegen ze te zeggen dat je met rust gelaten wilt worden of dat je niet geïnteresseerd bent. Want als je een Marokkaanse man afwijst, dan deug je niet en ben je dus een ****. Dus het beste is om ze te negeren. Na bijna twee weken in mijn geliefde geboorteland Marokko verlang ik normaliter naar typisch Nederlands eten. Zoals een volkoren boterham met pindakaas of een broodje kaas. Maar nu voor het eerst verlang ik niet naar typisch Nederlands eten. Ik verlang naar iets anders wat zo gewoon en zo vanzelfsprekend is in mij tweede geliefde land Nederland. Ik verlang intens naar begrippen als gelijkwaardigheid, respect en gelijke rechten voor vrouwen. Ik wil heel graag niet nadenken over de positie van de vrouw in mijn geboorteland Marokko, maar ik kan er niks aan doen. Het komt niet door de opmerkingen van die jongen op de boot of van die mannen op straat. Maar het komt doordat ik hoorde hoe een goede vriendin van mijn zus zwaar mishandeld werd door haar man en daarna het huis uit werd gezet. Hij heeft haar zonder een rooie cent de deur uitgezet en haar drie kinderen van haar afgenomen. Deze arme vrouw heeft in mijn geliefde land Marokko geen poot om op te staan. Gewoon en simpelweg omdat ze een vrouw is en haar man zeer vermogend is en veel contacten heeft. Ze heeft een rechtzaak tegen hem aangespannen om haar kinderen terug te krijgen. Deze zaak zal ze verliezen, want in mijn geliefde Marokko is het een algemeen begrip dat je zelfs je eigen recht alleen met geld kunt kopen. Met genoeg geld en de juiste contacten kun je ook het recht van de tegenpartij kopen. Deze arme vrouw woonde tot een paar jaar terug in Nederland en heeft de Nederlandse nationaliteit. Haar man besloot terug te keren naar Marokko. Zij wilde niet mee terug, maar hij zette haar onder druk. Ze kon van hem kiezen: in Nederland blijven zonder haar kinderen, of mee terug naar Marokko met haar kinderen. Ze kon niets tegen hem beginnen, ze zou het toch van hem verliezen. Dus besloot ze mee terug te gaan naar Marokko. Ze koos voor haar kinderen. En nu heeft hij haar alles afgepakt wat haar dierbaar is, haar kinderen. Het onrecht dat haar wordt aangedaan, is een onrecht dat vele vrouwen is overkomen. Toen de nieuwe koning Mohammed de Vijfde beloofde dat hij zijn best zou doen om de positie van de vrouw in Marokko zou verbeteren, was er een sprankje hoop. Maar nu ik van heel dichtbij heb gezien hoe het echt is gesteld is met de rechten van de vrouw in mijn geliefde geboorteland Marokko, moet ik eerlijk bekennen dat ik geen hoop en vertrouwen heb in de belofte van mijn geliefde koning Mohammed de Vijfde. Waarschijnlijk zou ik, als ik genoeg geld en de juiste contacten had, een berg hoop en vertrouwen kopen voor die arme vriendin. In Marokko is alles te koop. Deze gedachte maakt dat de liefde voor mijn geboorteland langzaam afkoelt en verandert in afkeer. Ik vraag me af of ik volgend jaar wil terugkomen. wat jij hierboven beschrijft ervaren alle meisjes ter wereld tijdens hun vakantie in een of andere badplaats of heb je nooit naar programma's gekeken die verslag uitbrengen over de Europese jeugd die uitgaat in de uitgangsbuurten van de Spaanse Costa's? ofwel ben je een zeer preuts kneusje ofwel ben je één van die rukkertjes die graag meelijwekkende verhaaltjes verkoopt om toch maar in het gevlij te geraken met een marokkaanse dame op yasmina.nl! één ding is zeker: je bent een domme gans(wel of niet met kloten) want als je jouw o zo geliefde geboorteland in de zomermaanden gaat bezoeken dan weet je op voorhand dat je miljoenen hitsige jongeren op de stranden en lanen gaat tegenkomen die uitbundig hun vakantie aan het vieren zijn. Of mag dat van u niet in jouw o zo geliefde geboorteland? of ben je nog niet ontwikkeld genoeg geraakt in Nederland om zulke situaties te doorgronden? In ieder geval, jouw meelijwekkende verhaaltjes zijn schering en inslag in alle culturen op deze aardkloot maar jouw o zo geliefde geboortevolk heeft zich kostelijk vermaakt met een schertsfiguur als jij !!! :zwaai: Sword

Willemien
09-09-2003, 13:26
Het is gewoon een feit dat in Nederland de vrouw en man gelijke rechten en plichten hebben in de wet -zowel binnen als buiten het huwelijk- , en in Marokko (nog) niet. Helaas wil dat nog niet zeggen, dat er dan automatisch ook meer respect van mannen voor vrouwen is in Nederland dan in Marokko. Dat valt nog te bezien.

an3sdej
09-09-2003, 14:14
En maar meteen weer ontkennen. Inhoudelijk reageren de Marokkaanse mannen weer niet. Waarom meteen weer Hirsi erbij halen? reageer op de ervaringen van deze vrouw(en).

an3sdej
09-09-2003, 14:25
Omdat het al door meerdere vrouwen hier herkend werd.

babyvanbelisma
09-09-2003, 14:29
Het is geen onbekend scenario...

Bidawi_Mazlot
09-09-2003, 15:30
Origineel gepost door KarimH In Marokko is de vrouw speelbal van de man de Volkskrant, Forum, 8 september 2003 Opinie Fadoua Bouali Fadoua Bouali is verpleegkundige. Fadoua Bouali ging op vakantie in haar geboorteland Marokko. Ze was geschokt door het gebrek aan respect waarmee vrouwen er worden behandeld. Dat de vrouw in Marokko minder, of beter gezegd geen rechten heeft, wist ik al van jongs af aan. Dat de Marokkaanse mannen weinig of soms helemaal geen respect hebben voor vrouwen zie ik in het dagelijkse leven. De positie van de vrouw houdt me op dit moment bezig doordat ik op vakantie ben geweest in mijn geliefde geboorteland Marokko. Eigenlijk is het natuurlijk veel te zware kost om je mee bezig te houden op vakantie. Maar helaas werd ik er ongewild mee geconfrontreerd vanaf het moment dat ik op de boot stapte die me van Spanje naar mijn geliefde geboorteland Marokko zou brengen. Op de boot ontmoette een nicht met wie ik samen reisde, een vroegere buurjongen van haar. Hij vertelde dat hij al zeven jaar niet in Marokko is geweest en dat hij nu een Spaanse verblijfsvergunning heeft. Hij was nog niet getrouwd. Hij wilde zelfs een geheimpje met ons delen. Hij kon ieder meisje krijgen dat hij maar wilde, maar hij vond alle Marokkaanse meisjes die in Europa woonden 'gore troep'. Van deze opmerking kijk ik niet meer op. Je zou denken dat zo'n denkwijze vooral voorkomt bij mannen die niet ontwikkeld zijn. Maar ook bij de wat meer zogenaamd ontwikkelde Marokkaan die zelfs een groot deel van zijn leven in een westers land heeft doorgebracht, komt deze denkwijze over vrouwen voor. Marokkaanse mannen zien vrouwen als volgt: ze zijn goed voor hun eigen lichamelijke behoeften. Dus af en toe als tussendoortje voor de ontspanning. Deze uitspraak heb ik letterlijk gehoord van een redelijk ontwikkelde Marokkaan die bijna zijn hele leven in Holland heeft doorgebracht. En verder trouwt een Marokkaanse man in de verre toekomst met een maagd, wanneer hij zich op seksueel gebied eerst flink heeft uitgeleefd op andermans toekomstige vrouwen. Deze denkwijze is heel gewoon en algemeen geacepteerd, jongens worden vaak gestimuleerd om zich eerst flink uit te leven voordat ze trouwen. Op straat zie je duidelijk hoe het met de positie van de vrouw is gesteld in mijn geliefde geboorteland Marokko. Het is heel gewoon dat wanneer je als vrouw op straat loopt door wildvreemde mannen wordt aangesproken met oneerbare voorstellen. Ze vragen je openlijk en direct of je met ze mee wilt gaan of ze vragen of je in hun auto wilt stappen. Je krijgt opmerkingen naar je hoofd geslingerd als schatje of lekker ding. Je moet nooit de fout maken door tegen ze te zeggen dat je met rust gelaten wilt worden of dat je niet geïnteresseerd bent. Want als je een Marokkaanse man afwijst, dan deug je niet en ben je dus een ****. Dus het beste is om ze te negeren. Na bijna twee weken in mijn geliefde geboorteland Marokko verlang ik normaliter naar typisch Nederlands eten. Zoals een volkoren boterham met pindakaas of een broodje kaas. Maar nu voor het eerst verlang ik niet naar typisch Nederlands eten. Ik verlang naar iets anders wat zo gewoon en zo vanzelfsprekend is in mij tweede geliefde land Nederland. Ik verlang intens naar begrippen als gelijkwaardigheid, respect en gelijke rechten voor vrouwen. Ik wil heel graag niet nadenken over de positie van de vrouw in mijn geboorteland Marokko, maar ik kan er niks aan doen. Het komt niet door de opmerkingen van die jongen op de boot of van die mannen op straat. Maar het komt doordat ik hoorde hoe een goede vriendin van mijn zus zwaar mishandeld werd door haar man en daarna het huis uit werd gezet. Hij heeft haar zonder een rooie cent de deur uitgezet en haar drie kinderen van haar afgenomen. Deze arme vrouw heeft in mijn geliefde land Marokko geen poot om op te staan. Gewoon en simpelweg omdat ze een vrouw is en haar man zeer vermogend is en veel contacten heeft. Ze heeft een rechtzaak tegen hem aangespannen om haar kinderen terug te krijgen. Deze zaak zal ze verliezen, want in mijn geliefde Marokko is het een algemeen begrip dat je zelfs je eigen recht alleen met geld kunt kopen. Met genoeg geld en de juiste contacten kun je ook het recht van de tegenpartij kopen. Deze arme vrouw woonde tot een paar jaar terug in Nederland en heeft de Nederlandse nationaliteit. Haar man besloot terug te keren naar Marokko. Zij wilde niet mee terug, maar hij zette haar onder druk. Ze kon van hem kiezen: in Nederland blijven zonder haar kinderen, of mee terug naar Marokko met haar kinderen. Ze kon niets tegen hem beginnen, ze zou het toch van hem verliezen. Dus besloot ze mee terug te gaan naar Marokko. Ze koos voor haar kinderen. En nu heeft hij haar alles afgepakt wat haar dierbaar is, haar kinderen. Het onrecht dat haar wordt aangedaan, is een onrecht dat vele vrouwen is overkomen. Toen de nieuwe koning Mohammed de Vijfde beloofde dat hij zijn best zou doen om de positie van de vrouw in Marokko zou verbeteren, was er een sprankje hoop. Maar nu ik van heel dichtbij heb gezien hoe het echt is gesteld is met de rechten van de vrouw in mijn geliefde geboorteland Marokko, moet ik eerlijk bekennen dat ik geen hoop en vertrouwen heb in de belofte van mijn geliefde koning Mohammed de Vijfde. Waarschijnlijk zou ik, als ik genoeg geld en de juiste contacten had, een berg hoop en vertrouwen kopen voor die arme vriendin. In Marokko is alles te koop. Deze gedachte maakt dat de liefde voor mijn geboorteland langzaam afkoelt en verandert in afkeer. Ik vraag me af of ik volgend jaar wil terugkomen. Zucht!!! Wat jij hier nu allemaal verteld weten we allang, wat heb je eraan om het hier te posten?. Denk je nou echt dat Marokko daadwerkelijk zich bekommert over jouw negativiteiten richting haar?. Ben je marokkaan die zijn land minstens met zijn hart wil helpen of wil je ons duidelijk maken dat jouw liefde voor Marokko begint af te koelen and that's it?.....vergeet niet dat jij ooit eens kunt terug vallen op jouw land en dat Nederland jouw land op één of andere manier niet is!. Je moet juist blij zijn dat Marokko een land is dat politiek gezien beter doet dan andere 'arabische' landen...je kan daar op vakantie gaan zonder zorgen te maken dat je wordt gekilt door een extremistische groep, vrijheid van menings-uiting begint daar ook op gang te komen etc etc etc. kortom wees blij met Marokko ook al is het daar geen perfect leven ''je leeft er immers maar hoogstens 2 maanden'' ;) . Help je land ipv naar beneden halen beste jongen want hier schiet je niets mee op alléén dat je een vrij doel creeert voor slechte voetballers :D Thalla!

babyvanbelisma
09-09-2003, 15:45
Ja we weten het misschien wel allang, maar wat wordt eraan gedaan? Verandert de houding van sommige mannen al wat betreft vrouwen? NEE, er zijn nogsteeds van die ratten die er ongestraft mee wegkomen!!!

Bidawi_Mazlot
09-09-2003, 16:26
Origineel gepost door Soul_Saima Je hebt gewoon een goeie beurt nodig :zwaai: :lol::lol::lol::lol: Saima hoe kan ze nou een goeie beurt krijgen als ze marokkaanse mannen veracht? :D

Heiba
09-09-2003, 16:29
Origineel gepost door Bidawi_Mazlot :lol::lol::lol::lol: Saima hoe kan ze nou een goeie beurt krijgen als ze marokkaanse mannen veracht? :D Ach er zijn anders genoeg missleijkmakende goorlellen van Marokkaanse mannen die zijn goor genoeg om je gewoon te verkrachten op straat... Met hun walgelijke praatjes, als ze een dame over straat zien gaan. Een goede trap in hun edele delen, dat zou ze goed doen!

TooCool
09-09-2003, 16:29

Goed, ik ga er even voor het gemak vanuit dat onze Fadoua gelijk heeft. Denkt ze werkelijk met dit afgegeven interview een verandering teweeg te kunnen brengen of daar op z'n minst een begin mee te maken? Feit is en blijft dat er een verschil is tussen gelijk hebben en gelijk kríjgen. Hirsi heeft al bewezen dat je met blind tegen 't zogenaamde establishment schoppen alleen tegenstand kunt verwachten. Tact is the magic word. Dit Fadoua-geval komt wel aanstellerig zuchten over hoezeer ze het lot van haar kennis betreurt en hoezeer ze wel niet begaan is met met het onrecht dat de vrouwelijke wezens in Marokko wel niet wordt aangedaan, maar verder dan zuchten komt ze niet. Ik word gewoon schijtziek van mensen die wel klagen, maar niet actief oplossingen aandragen. Wat een timing trouwens. Mevrouwtje heeft uitgerekend dit Marokkanenfobie-tijdperk aangegrepen om haar relaas te doen, krijgt uitgerekend de afgelopen zomervakantie, waarin een klimaat heerst waarbij Marokkanen bij voorbaat in het defensief worden gedrongen, opeens geen honger meer naar een Nederlands broodje kaas, maar naar de cliché's gelijkwaardigheid en respect. Wel, misschien is dat omdat je mediageilheid opspeelt! Laat haar maar een voorbeeld nemen aan Fatima Mernissi. Die zet woorden om in daden in de strijd voor gelijke rechten voor vrouwen.

Pagina's : [1] 2 3