Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Moderne Moslima's of juist niet!

Pagina's : [1] 2 3

Eliza
08-09-2003, 21:59

Veelal horen wij als Moslim Marokkanen dat er misbruik wordt gemaakt met de Hijaab. Hoe? Met het zogenoemde piratenkapje (halve hoofddoek waar je de oren en de nek er van ziet). Met strakke kleding. Wat vinden jullie er nou van, wat is jullie mening er over. Zou het kunnen? Of juist niet omdat zij misbruik maken van de islam? Of vinden jullie juist dat het Moderne Moslima’s zijn?

chicamaroquia
08-09-2003, 22:02
Een moslima dient zich te bedekken, dus nee, ik vind dat geen moderne moslima's...

Ouidath
08-09-2003, 22:03
je bent de mickey mouse hoofddoek vergeten:)

riffiette
08-09-2003, 22:03
Origineel gepost door Eliza Veelal horen wij als Moslim Marokkanen dat er misbruik wordt gemaakt met de Hijaab. Hoe? Met het zogenoemde piratenkapje (halve hoofddoek waar je de oren en de nek er van ziet). Met strakke kleding. Wat vinden jullie er nou van, wat is jullie mening er over. Zou het kunnen? Of juist niet omdat zij misbruik maken van de islam? Of vinden jullie juist dat het Moderne Moslima’s zijn? Beslis je om een hoofddoek te dragen dan moet je het op de juiste manier doen, alles bedekken en niet alleen je haren maar ook je nek ,oren enzo. Er wordt zeker misbruik van gemaakt,de echte betekenis van de hijaab wordt hierdoor verkracht. Ik zie dat veel meisjes het dragen omdat ze bv. te lui zijn om hun haren te kammen of zoiets ik vind dat een zielig excuus. Je hebt de uiterlijke hijaab(hoofddoek) maar ook de innerlijke hijaab(de intentie) that's my opinion :zwaai:

Eliza
08-09-2003, 22:04

Origineel gepost door riffiette Beslis je om een hoofddoek te dragen dan moet je het op de juiste manier doen, alles bedekken en niet alleen je haren maar ook je nek ,oren enzo. Er wordt zeker misbruik van gemaakt,de echte betekenis van de hijaab wordt hierdoor verkracht. Ik zie dat veel meisjes het dragen omdat ze bv. te lui zijn om hun haren te kammen of zoiets ik vind dat een zielig excuus. Je hebt de uiterlijke hijaab(hoofddoek) maar ook de innerlijke hijaab(de intentie) that's my opinion :zwaai: Gelijk heb je !! ;) :zwaai:

riffiette
08-09-2003, 22:05
Origineel gepost door Ouidath je bent de mickey mouse hoofddoek vergeten:) PS: mooie foto , het staat je echt goed een hoofddoek keep it that way :goedzo: :zwaai:

riffiette
08-09-2003, 22:06
Origineel gepost door Eliza Gelijk heb je !! ;) :zwaai: ik weet het :ego: thanx girl :blauwkus: :zwaai:

Geitje
08-09-2003, 22:11
Kijk, als beginnende hoofddoekdraagster begrijp K wel dat je eerst met dat halve hoofddoekje begint, waarbij je nek en oren vrijlaat... Je moet natuurlijk wennen enzo... Maar goed dat is niet heel erg, want van het 1 komt het ander... Waarschijnlijk is de volgende stap dan de hoofddoek wel goed dragen!

MissChica
08-09-2003, 22:12
Ik vind zelf als je een hoofddoek doet doe het dan goed en nie ze3hma hoofddoek en dan tog strakke kleding of op die piraten manier :zwaai:

Hart4Islam
08-09-2003, 22:15
Origineel gepost door Geitje Kijk, als beginnende hoofddoekdraagster begrijp K wel dat je eerst met dat halve hoofddoekje begint, waarbij je nek en oren vrijlaat... Je moet natuurlijk wennen enzo... Maar goed dat is niet heel erg, want van het 1 komt het ander... Waarschijnlijk is de volgende stap dan de hoofddoek wel goed dragen! salaam 3likome ogt, ik snap wa tje bedoelt.. maar we moeten op de basis van de islam kijken of de profeet sws het heeft ons aangeraden om in het begin zo te drgen.. Nee want als je sorate elnour gaat lezen, staat er meteen in hoe je je ohoofddoek moet dragen meteen.. en ook in hadits, ik ben nergens in hadits tegengekomen da tje het zo moet dragen vanaf het begin.. allah swt zegt ook al als je iets verzint in de islam wordt het een toevoegsel en elke toevoegsel lijdt tot de hel.... ;)

riffiette
08-09-2003, 22:19
Origineel gepost door Qalby4Islam salaam 3likome ogt, ik snap wa tje bedoelt.. maar we moeten op de basis van de islam kijken of de profeet sws het heeft ons aangeraden om in het begin zo te drgen.. Nee want als je sorate elnour gaat lezen, staat er meteen in hoe je je ohoofddoek moet dragen meteen.. en ook in hadits, ik ben nergens in hadits tegengekomen da tje het zo moet dragen vanaf het begin.. allah swt zegt ook al als je iets verzint in de islam wordt het een toevoegsel en elke toevoegsel lijdt tot de hel.... ;) ik had het nie beter kunnen zeggen :goedzo: :zwaai:

Hart4Islam
08-09-2003, 22:25
Origineel gepost door riffiette ik had het nie beter kunnen zeggen :goedzo: :zwaai: ;)

Tijn
08-09-2003, 22:43
Alsof het "bedekken" opweegt tegen sociale zaken als bedriegen, lenen, oordelen of bijvoorbeeld de 5 zuilen...al dat geouwehoer over de hoofdoek....ik zou zeggen neem Allah serieus en niet de buurvrouw.

Sweet_Diamond
09-09-2003, 11:01
Origineel gepost door MissChica Ik vind zelf als je een hoofddoek doet doe het dan goed en nie ze3hma hoofddoek en dan tog strakke kleding of op die piraten manier :zwaai: Dat vind ik ook absoluut niet kunnen!

faridanador
09-09-2003, 11:08

ik heb net gelezen bij mijn stelling ben ik slecht als ik geen hoofdoek graag, van een dr freak dak een ho.er ben omda ik nog geen hoofdoek draag amai zeg ik weet dak ze moet dragen ma dak nu een ho.er ben????denkt iedereen er zo over????

Pagina's : [1] 2 3