Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Vraagje over menstruatie....

Nysha
11-04-2007, 23:26

ey chcicks.... ik had een vraagje... ik ben vorige week vrijdag dus zon'n 12 dagen geleden ongesteld geworden en ben toen begonnen met de pil te slikken. het probleem is dat ik nog steeds bloed, weliswaar niet veel , maar toch. Normaal gesproken werd ik om de 2 maandenene paar dagen dus vandaar het pil slikken op doktersadvies, maar ik snap niet waarom het nu maar door blijft gaan, dit heb ik nog nooit meegemaakt... iemand ervaring hiermee? ik heb namelijk geen zin weer de dokter op te bellen :moe: thanx

houda99
11-04-2007, 23:41
Ik denk dat dat de doorbraak bloedingen zijn. Heel erg irritant maar dat hebben sommige pillen. Als het goed is staat het ook in de gebruiksaanwijzing. Paar maanden geleden ben ik ook begonnen met de pil na jaren gestopt te zijn. Maar omdat ik ook elke keer van doorbraakbloedingen had ben ik er per direct mee gestopt.

houda99
11-04-2007, 23:42
Een doorbraakbloeding is een tussentijdse bloeding in je menstruatiecyclus. De meeste vrouwen hebben hier wel eens last van. Het is vervelend, maar gelukkig niet schadelijk. Hieronder lees je er meer over. Wat is een doorbraakbloeding? Tussen je menstruatie door kun je soms wat bloed verliezen. Dit heet een doorbraakbloeding, of "spotting." Als er vrij veel bloed vrijkomt heet het een doorbraakbloeding, bij een paar druppels heel toepasselijk "spotting." Meestal duurt dit verschijnsel maar een dag, maar het kan ook vergelijkbaar zijn met een normale menstruatie, en dus wel een paar dagen duren. Vaak heb je hier last van als je voor het eerst de pil gebruikt, of als je bent overgestapt op een andere pil. Ook komt het regelmatig voor bij vrouwen die de pil doorslikken. Heb je de pil een tijdje doorgeslikt (zo'n drie maanden of langer) dan kan het verstandig zijn om een stopweek in te lassen. 10 tot 30% van de vrouwen heeft wel eens last van doorbraakbloedingen.

Nysha
11-04-2007, 23:51
doorbraakbloedingen? nog nooit van gehoord....ik heb wel de allerlichtste pil zei men gyneacologe :moe: ik ga het effe googlen

Nysha
11-04-2007, 23:52

hhahah houda99 thanx......ik heb het gelezen ...shoukran , ik slik ook antiallergie misschien dat het ook daardoor komt.....effe 3 mand afwachten, maar dit blijft toch niet 3 mnden aanhouden?

houda99
11-04-2007, 23:55
doorbraakbloedingen? nog nooit van gehoord....ik heb wel de allerlichtste pil zei men gyneacologe :moe: ik ga het effe googlen Ik had er ook nooit van gehoord totdat ik er zelf mee te maken kreeg :hihi: Ik word ook altijd zwaar depressief van de pil vandaar dat ik het ook maar 1jaar heb geslikt in mijn huwelijk. Laatst wou ik het toch weer proberen na jaren maar wederom geen succes en dan nog die extra lange menstruaties :moe: Ik weet het zeker voor mij nooit meer de pil.

Nysha
11-04-2007, 23:58
ik heb hiervoor mycrogynon30 geslikt...was DRAMA!!! nu 2 jaar later heb ik Lovette voorgeschreven gekregen...de gynaecologe zei dat het de lichtste vorm is en ik merk niet veel van bijwerkingen behalve dus die bloedingen :moe:

houda99
11-04-2007, 23:58
hhahah houda99 thanx......ik heb het gelezen ...shoukran , ik slik ook antiallergie misschien dat het ook daardoor komt.....effe 3 mand afwachten, maar dit blijft toch niet 3 mnden aanhouden? Ik heb gelezen dat het soms wel tot 6 maanden kan duren. Maar over het algemeen hebben vrouwen de eerste twee maanden daar last van. Maar als je er gewoon goed bij voelt dan zou ik gewoon even afwachten. En een extra maandverband kopen :p

2222
12-04-2007, 08:13
Had ik ook, was 3maanden lang :haha: volgens de dokter was het normaal, gewoon een doorbloeding ofzo

marakech_girl
12-04-2007, 12:57
doorbraakbloedingen kunnen ook van vleesbomen

Nysha
12-04-2007, 13:15
3 maanden lang bloedingen???????????HALLO!

marakech_girl
12-04-2007, 13:36
3 maanden lang bloedingen???????????HALLO! jah dat kan heb ik ook Symptomen van vleesbomen Wat zijn de symptomen? Dat is afhankelijk van de ligging, de grootte en het aantal myomen, maar de volgende klachten zijn mogelijk: Zware, langdurige menstruatie en ongewone maandelijkse bloedingen, soms pijnlijk al of niet met grote stolsels, vaak leidend tot bloedarmoede en moeheid. Bekkenpijn, druk in het bekken of een zwaar gevoel. Rugpijn of pijn in de benen. Pijn gedurende seksuele gemeenschap. Druk op de blaas, zodat u constant het gevoel heeft te moeten plassen of stuwing van de nieren, leidend tot pijn hoog in de lenden. Druk op de ingewanden, obstipatie en opgeblazen gevoel. Een vergrote buik. http://www.vleesboom.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=28&lang=nl