Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : gezichtssluier verboden op alle universiteiten

Pagina's : [1] 2 3 4

mounir001
08-09-2003, 21:06

wat vinden jullie daar van?

amazigharifi
08-09-2003, 21:16
schandaaaaaaaaaalig en dit was een democratische land. waarschijlijk zijn de mensen rechten alleen voor de kaaskoppen. zo zie je maar hoe het CDA oorlog voert tegen moslims in dit land. ik vraag me waar de D voor staat in de benaming CDA in ieder geval niet voor democratische. Christelijke Discriminatie appel zou een betere naam voor dit partij moeten zijn.

tonk
08-09-2003, 21:27
Ik vind het iets tegenstijdigs hebben universiteiten gecombineerd met gezichtssluiers. Bij universiteiten denk ik aan discussie, open staan voor nieuwe dingen, nieuwsgierig zijn. Met een gezichtssluier kom je juist heel gesloten over. Alsof je je verbergt. Dat is natuurlijk maar schijn, want iemand die er een draagt kan juist heel nieuwsgierig zijn en graag met jou in een werkgroep willen discussieren. Maar ik ben bang dat het zo niet overkomt, en dat daarom en omdat medestudenten gezichtssluiers totaal niet gewend zullen zijn, meiden die er een dragen genegeerd zullen worden. En dat komt je opleiding niet ten goede natuurlijk. Ik zou denk ik erg moeten wennen aan het praten met iemand die wel tegenover je zit maar die je desondanks eigenlijk nauwelijks kunt zien. Lijkt me heel erg vreemd. Maar misschien valt dat reuze mee. En is bovenstaande erg overdreven. Het lijkt me toch handiger als meiden rekening houdend met de nederlandse cultuur zouden afzien van een gezichtssluier. In hun eigen belang. Ik denk dat ze het onderwijs beter kunnen volgen zonder. Bovendien is een gezichtssluier niet verplicht. Een hoofddoek (waar Nederlanders inmiddels aardig aan gewend zijn) volstaat ook.

DonAgewan
08-09-2003, 22:17
Dat wetenschap andere mensen uit gaat sluiten dat is pas een achterlijke cultuur.

an3sdej
08-09-2003, 22:44

De wetenschap heeft weinig behoefte aan fundamentalistische denkers. Die zijn niet meer onbevooroordeeld. Wetenschap baseert zich op feiten en waarnemingen, en religie kan dat vertroebelen. Kijk maar eens hoe achtergebleven men is qua wetenschap de afgelopen eeuwen op islamitische universiteiten. De laatste 500 tot 1000 jaar zijn er geen significante ontdekkingen en uitvindingen meer gedaan in de Arabisch islamitische wereld, daar het religieus dogmatisch denken alle wetenschappelijke vrijheid inperkte!!

DonAgewan
08-09-2003, 22:49
Origineel gepost door an3sdej De wetenschap heeft weinig behoefte aan fundamentalistische denkers. Die zijn niet meer onbevooroordeeld. Wetenschap baseert zich op feiten en waarnemingen, en religie kan dat vertroebelen. Kijk maar eens hoe achtergebleven men is qua wetenschap de afgelopen eeuwen op islamitische universiteiten. De laatste 500 tot 1000 jaar zijn er geen significante ontdekkingen en uitvindingen meer gedaan in de Arabisch islamitische wereld, daar het religieus dogmatisch denken alle wetenschappelijke vrijheid inperkte!! dus we kunnen het KUB gaan sluiten en andere Universiteiten die een geloofsgrond hebben? .

an3sdej
08-09-2003, 23:47
dus we kunnen het KUB gaan sluiten en andere Universiteiten die een geloofsgrond hebben? De fundi katholieken zijn daar niet meer te vinden hoor. Zoek er maar eens een echte ouderwetse katholiek. En verder is de verlichting v.w/b/ de wetenschap zo doorgedrongen, dat bij wetenschappelijk onderzoek de paus niet meer gevraagd wordt of het wel of niet mag volgens de geloofsleer. .

Khanoussi
09-09-2003, 03:06
Ik vind het een goed plan. Ik vind zoiezo dat ze elke vorm van geloofuitdrukking moeten verbieden op scholen/universiteiten , dus geen hoofdoekjes , keppeltjes , etc etc. Op school kom je om iets te leren , bidden etc doe je maar thuis of in de kerk/moskee/synagoge

oem_esma
09-09-2003, 08:16
ALLAHOE AKBAR LA ILAHA ILA ALLAH.. WE LEVEN IMMERS OM ALLAH SWT TEVREDEN TE STELLEN EN ALLEEN HEM TE AANBIDDEN DUS WAAR ZOU JE VOOR KIEZEN UNIVERSITEIT OF DE GEZICHTSSLUIER?? GEZICHTSLUIER NATUURLIJK... WA SALAAM

Bachelorette
09-09-2003, 08:46
Origineel gepost door atlas Trouwens, er staat nergens in de koran dat vrouwen zich moeten sluieren. Daarbij is iets dat 1400 jaar geleden misschien als een normaal gebruik werd gezien thans niet meer realistisch. Je gaat toch ook niet op je kameel naar je werk? poeehhh, daar gaan we weer hoor...het staat WEL in de koran en als je wilt kan ik het zo voor je neerzetten!! het is zo realistisch als het maar kan zijn. Tijden veranderen ja, Koran niet! Even over gezichtssluier, dit is voor hun een manier om hoofddoek uiteindelijk helemaal af te schaffen. kijk maar eens naar percentage meiden die zo een niqaab(gezichtssluier) dragen, dat zijn er echt weinig en dan zetten ze daar een verbod op?? Stapsgewijs zullen ze hoofddoek gaan verbieden.... denk ik.

Bachelorette
09-09-2003, 08:49
Origineel gepost door Khanoussi Ik vind het een goed plan. Ik vind zoiezo dat ze elke vorm van geloofuitdrukking moeten verbieden op scholen/universiteiten , dus geen hoofdoekjes , keppeltjes , etc etc. Op school kom je om iets te leren , bidden etc doe je maar thuis of in de kerk/moskee/synagoge God hey, alsof een hoofddoek of keppeltje je leervermogen vertraagt.... :rolleyes:

sword
09-09-2003, 09:20
Origineel gepost door an3sdej De wetenschap heeft weinig behoefte aan fundamentalistische denkers. Die zijn niet meer onbevooroordeeld. Wetenschap baseert zich op feiten en waarnemingen, en religie kan dat vertroebelen. Kijk maar eens hoe achtergebleven men is qua wetenschap de afgelopen eeuwen op islamitische universiteiten. De laatste 500 tot 1000 jaar zijn er geen significante ontdekkingen en uitvindingen meer gedaan in de Arabisch islamitische wereld, daar het religieus dogmatisch denken alle wetenschappelijke vrijheid inperkte!! weer een hoopje larie en apekool van ons pedant moslim-hatertje, het is DANKZIJ die arabische-moslim beschaving dat men in het achterlijke Europa ooit tot een "verlichting" is geraakt, waarom vergeet je dat toch telkens te melden :D ? :zwaai: Sword

babyvanbelisma
09-09-2003, 09:21
Ik vind het geen slecht idee. het is gewoon waar (voor de gemiddelde nederlander) dat de gezichtssluier contact maken belemmert. Vooral in het geval van die meisjes die op de Pabo of wat was het zaten, je kunt toch geen kinderen les gaan geven met een Niqab op? Die kinderen zullen doodsbang voor je zijn!! Ik heb er niets op tegen als mensen ervoor kiezen zo'n sluier op te doen, maar het is gewoon zo dat het je in verschillende manieren belemmert. Ik denk overigens niet dat de hijab ook verboden wordt over een tijdje. Waarom zouden ze? De hijab vormt geen belemmering bij contacten en je kunt er alle beroepen mee uitoefenen (behalve zwemster worden ofzo). Kijk maar naar die advocaat...

rnaj
09-09-2003, 09:21
Origineel gepost door mounir001 wat vinden jullie daar van? Begrijp de paniek niet helemaal. In Amsterdam hebben vorig jaar al alle basis scholen (incl. de Islamitische scholen) besloten om gezichtsluiers niet tot te staan. Ook de CGB heeft het ROC gelijk gegeven. En nu volgen de universiteiten dit voorbeeld. Voor de radicalen onder ons, ik zou maar eens wat werk maken van het verbod op hoofddoekjes op scholen, dit tast de vrijheid van geloof veel verder aan. Hoe gaat het eigenlijk in Utrecht, is er na de uitspraak van CGB nog iets gebeurd.

babyvanbelisma
09-09-2003, 09:22

Daar kun je het inderdaad mee vergelijken....

Pagina's : [1] 2 3 4