Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Marokaanse meisjes uitgaan????

Pagina's : [1] 2 3 4

VersaceGirl
24-07-2002, 21:40

Ik ben zelf nederlands... ken marokaanse meisjes ouder dan 18 , die niet mogen uitgaan! Ik vind dit erg jammer omdat ik een marokaans meisje ken die heeeeeeeeeeeeeeeeel graag met me mee uit wil (ze is 22) maar dus niet mag! Wat is jullie mening hierover, en wat is de reden dat die meiden niet uit mogen. versacegirl

freemale
24-07-2002, 21:56
Omdat de mannen bang zijn dat de vrouw eventueel een eigen leven kan leiden. En ze associeren uitgaan met sex.. en sex is VERBODEN En ze zeggen dat het haraam is... Sommige verbieden het uit bezorgdheid maar de meeste uit eigen belang: hypocriet Helaas meid... misschien dat haar dochter wel later met jouw dochter uit kan gaan. Dat hoop ik tenminste..

Stille
24-07-2002, 22:20
Het is zowel voor een marokkaanse meid en marokkaanse jongen haram om uit te gaan.Maar wat zie je in het werkelijkheid de jongens vegen de regels van de islam weg.Zeker meer dan 90% van de jongens gaan uit naar discotheken,café,..... Als een marokkaanse meisje uitgaat word ze scheef bekenen en word ze beschouwd als een s l et. De jongens vinden dat een meisje niet mag uitgaan terwijl zij zelf verkeerd bezig zijn.Zij doen ook dingen die niet kunnen volgens de islam. Maar in de marokkaanse gemeenschap zie je het zo.In het werkelijkheid doet een jongen alles bijna wat verboden is zoals drugs nemen,uitgaan,café,gemeenschap voor het huwelijk,......... Die jongen word niet scheef bekenen gewoon om het feit dat het een jongen is.Een jongen mag bijna alles doen maar als een meisje zoeits flikt dan krijgt ze direkt een slechte naam. Noem je dit islam???Nee dat denk ik niet iedereen gelijk voor de wet.Maar ja de jongens zullen het wel merken als hun lot komt.

an3sdej
25-07-2002, 14:30
In Nederland is ieder individu vanaf het achtiende levensjaar meerderjarig, hij/zij mag dus doen wat hij/zij wil (binnen de Nederlandse wet). Als iemand dus boven de 18 in de vrijheid beknopt wordt, is dat tegen de Nederlandse wet. Ik persoonlijk vind dat gewoon vrijheidsberoving. Zo'n vrouw zou gewoon haar eigen weg moeten gaan, maar ze zal wel bang zijn voor de fam. en/of bang zijn dat er een breuk ontstaat. Maar ja ik denk dan, het is HAAR leven en niet dat van de ouders.

VersaceGirl
25-07-2002, 14:34

Origineel gepost door an3sdej In Nederland is ieder individu vanaf het achtiende levensjaar meerderjarig, hij/zij mag dus doen wat hij/zij wil (binnen de Nederlandse wet). Als iemand dus boven de 18 in de vrijheid beknopt wordt, is dat tegen de Nederlandse wet. Ik persoonlijk vind dat gewoon vrijheidsberoving. Zo'n vrouw zou gewoon haar eigen weg moeten gaan, maar ze zal wel bang zijn voor de fam. en/of bang zijn dat er een breuk ontstaat. Maar ja ik denk dan, het is HAAR leven en niet dat van de ouders. daar ben ik het dus helemaal mee eens!!! :blauwkus: :zwaai:

Faith
25-07-2002, 15:12
Salaam, Tja mensen, als jullie er echt zo over nadenken, dan weet ik niet of de islam nog over 10 zal bestaan!! Pas op waten jullie schrijven en denken mensen. Let goed op dat dat wat de ongelovigen willen.

an3sdej
25-07-2002, 18:16
Ben blij dat de meerderheid van alle jonge Marokkaanse medelanders, zich hier WEL op hun plaats voelen. En ik zie steeds meer Marokkaanse meiden wel gewoon hun eigen leven leiden.

VersaceGirl
25-07-2002, 18:35
Origineel gepost door Corrie Wat ik me afvraag.... Als je als marokkaans meisje uitwil, je kleed je netjes, van enkels tot polsen, je draagt een hoofddoek, je drinkt niet(alcohol dan) en je rookt niet en je gebruikt geen drugs, kortom je gedraagt je als een keurige moslima, wat is er dan mis mee om uit te gaan. Lekker genieten van kletsen met je vriendinnen terwijl je ondertussen naar muziek luisterd in een gezellige omgeving. Ik weet natuurlijk niet hoe en wat presies volgens de koran, maar ik persoonlijk zie hier geen kwaad in, zolang je de regels van je geloof maar in acht neemt. Zie ik dit zo verkeerd? Zo ja wil je me dan uitleggen waarom? groetjes, Corrie ik ben het helemaal met je eens meid voor 100 % !!!!

LieveMeisje
25-07-2002, 19:07
voor mij mag wel uitgaan... alleenmet een meisjes dat bedoeld mijn ouiders.... waarom mijn ouders wel mag dat ik uit ga en de andere meiden haar ouders niet mag??? omdat mijn ouders hebben in mijn vertrouw en zij weet dat ik geen domme dingen doen zoals jongens, drinken roken etc.... snap je???!!!! en ik mag ook niet zo laat uit.... hang van af waar ik ga heen... feesten van me vriendinnen rond half 12 moet thuis zijn, en de andere bijv uitgaan naar antwerpen bioscoop ofzo... liefst 9 uur thuis zijn zie je verschil... hang af waar ik heen ga... laat mijn ouders weten of ze goed vinden... Ieder zijn ouders is verschil.....

VirtualAngel
25-07-2002, 19:10
Origineel gepost door Corrie Wat ik me afvraag.... Als je als marokkaans meisje uitwil, je kleed je netjes, van enkels tot polsen, je draagt een hoofddoek, je drinkt niet(alcohol dan) en je rookt niet en je gebruikt geen drugs, kortom je gedraagt je als een keurige moslima, wat is er dan mis mee om uit te gaan. Lekker genieten van kletsen met je vriendinnen terwijl je ondertussen naar muziek luisterd in een gezellige omgeving. Ik weet natuurlijk niet hoe en wat presies volgens de koran, maar ik persoonlijk zie hier geen kwaad in, zolang je de regels van je geloof maar in acht neemt. Zie ik dit zo verkeerd? Zo ja wil je me dan uitleggen waarom? groetjes, Corrie zo dacht ik er dus ook over. maar misschien dat de aanwezigheid van mannen en alcohol er iets mee te maken heeft; dat je versierd kunt worden door jongens en dat de verleiding om alcohol te drinken groot is.ik weet het echt niet. :confused: eigenlijk wil ik best wel weten waarom het niet mag. dus als iemand mij hier antwoord op kan geven, GRAAG! dan weet ik meteen waarom ik elke zaterdagavond thuis zit! hihih (niet dat ik het erg vind hoor) groetjes Angel :zwaai: ps:liefst citaten uit de koran

Wamen
25-07-2002, 19:10
Origineel gepost door LieveMeisje Mag je uitgaan in discotheken?

LieveMeisje
25-07-2002, 19:14
Origineel gepost door Wamen Mag je uitgaan in discotheken? Nee dat mag niet want heb respect aan mijnouders!!!!!!!!!!!!!!!!

an3sdej
25-07-2002, 19:35
Respect voor ouders is erg goed. Maar dat hoeft toch niet zover te gaan dat een meid geen eigen leven kan opbouwen zonder invloed van haar ouders?

LieveMeisje
25-07-2002, 19:51
nee hoor niet altijd... zolang als mijn ouders goed vinden....

hij
25-07-2002, 19:55

Origineel gepost door an3sdej In Nederland is ieder individu vanaf het achtiende levensjaar meerderjarig, hij/zij mag dus doen wat hij/zij wil (binnen de Nederlandse wet). Als iemand dus boven de 18 in de vrijheid beknopt wordt, is dat tegen de Nederlandse wet. Ik persoonlijk vind dat gewoon vrijheidsberoving. Zo'n vrouw zou gewoon haar eigen weg moeten gaan, maar ze zal wel bang zijn voor de fam. en/of bang zijn dat er een breuk ontstaat. Maar ja ik denk dan, het is HAAR leven en niet dat van de ouders. naast 'vrijheidsberoving' heb je ook godsdienstvrijheid !!! , maw zolang de dochter of zoon onder het dak van vadertje lief woont MOET ie/ze luisteren punt aan de lijn !!! indien zij/hij ouder is en ALLEEN woont, dan gaat zij/hij maar de nederlandse GEWOONTES overnemen, niemand die haar/hem zal tegenhouden (een medaille heeft 2 kanten ;)

Pagina's : [1] 2 3 4