Bekijk originele versie : huis laten bouwen of kant en klaar kopen??
tangia19
10-04-2007, 18:53
wat is het beste.Mijn man wil laten bouwen en ik wil kant en klaar kopen en zelf paar dingen veranderen die we niet mooi vinden.Ik vind een huis bouwen moet je tijd voor hebben en brengt veel stress mee.Ook moet je hele jaar door heen en weer en marokko is eenmaal niet dichtbij...dus kost extra geld.
dames..geef me advies.Wie heeft een huis laten bouwen en hoe deden jullie het met controle en in de gaten houden??Ik wil geen familieleden mee lastig vallen.
we gaan speciaal daarvoor 2 keer niet op vakantie.
Atlas_Gebergte
10-04-2007, 19:01
wij hebben kant en klaar zeg maar gekocht, vind ik persoonlijk beter, want laten bouwen moet je toch eigenlijk bij zijn ect.
tangia19
10-04-2007, 19:02
dat probeer ik ook duidelijk te maken.Want ik weet ook dat hij daar straks geen tijd voor heeft.
joh kant en klaar kopen, ik vind juist dat je het moet doen omdat het toch maar een vakantiehuis is... tegenwoordig heb je leuke huisjes, en het i toch maar een land waar je op vakantie gaat... waarom al die stress enzo... als je ergens wilt gaan bouwen danzal ik het liever hier doen, hier woon je dag en nacht, en voor marokko kom je vaak thuis alleen om te slapen, douchen en omkleden, dus al die extra vidn ik niet belangrijk...
Maar als je andere plannen hebt met een huis, bijvoorbeeld je wilt later daar gaan wonen of je kinderen daar naar school brengen of je (schoon) ouders...
voor mij is een huisje van 10 bij 10 meter meeeerrr dan genoeg, als ik maar een eigen stekkie heb...
power_girl
10-04-2007, 19:17
ik zelf wel gewoon kopen...lkkr makkelijk, maar mijn man wil bouwen ik vind als je moet bouwen dan moet je er zelf bij zijn want je hoort heel vaak dat de bouwers niet te vertrouwen zijn...en mijn man heen en weer zien reizen om te kijken hoe met de bouw gaat zie ik hem niet zo snel doen..!!!
dus mijn advies is gewoon kopen...maar die mannen die zijn zo koppig!!!
amandeloogje
10-04-2007, 19:23
Ik heb een kant en klare gekocht aan de kust, maar mijn man wou heel graag binnen de stad en ik zag het eerlijk gezegd niet zitten. Dus heb ik mijn goesting gekregen. Maar we hebben nog wel extra grond binnen de stad en misschien gaan we een huisje op bouwen, maar wanneer? Dat weet ikzelf nog niet. Er moet nog vanalles gebeuren met dat huisje aan de kust. Dus.... eigenlijk is eentje meer dan genoeg. Alhamdoelahe!!
Om geen stress te hebben is het beter om een kant en klare te kopen. Maar als je man eentje wil bouwen dan zou hij dikwijls naar Marokko moeten gaan of erzelf bijzijn. Want je moet echt erbijzijn niemand is daar te vertrouwen! Allah iekoun m3aak!
nadia2007
10-04-2007, 19:32
kant en klaar gekocht,alleen ingericht
je hebt aannemers die een huis GOED bouwen en een zeer solide huis neerzetten en je hebt aannemers die maar een dotje doen.
en DAT is de reden dat ik liever zelf zo bouwen dan kant en klaar kopen omdat ik gewoonweg niet zou weten WIE het heeft gebouwd en of je daar van op aan kunt
veel succes!
nadia2007
10-04-2007, 19:47
je hebt aannemers die een huis GOED bouwen en een zeer solide huis neerzetten en je hebt aannemers die maar een dotje doen.
en DAT is de reden dat ik liever zelf zo bouwen dan kant en klaar kopen omdat ik gewoonweg niet zou weten WIE het heeft gebouwd en of je daar van op aan kunt
veel succes!
Je hebt wel gelijkt,je moet wel weten wat je koopt.
Mijn buurman is een aannemer en die heeft het voor ons gebouwd.
Moslima27
10-04-2007, 19:55
pfffffffff tangia wij zitten ook in zo'n soortgelijke situatie.
Noonaaa ,we hebben ook een super aannemer ,je stelt contract op wat er allemaal gedaan moet worden betaald en hun doen hun werk.Ongelooflijk wat ze daar in een week kunnen doen!!
Wij hebben een huis gekocht en zijn bezig met opknappen!We wilden bouwen maar dit huis was echt voor een koopje.Maar voor je het naar je smaak hebt ben je al veel geld kwijt.Uiteindelijk wat we nu dus al kwijt zijn is bouwen veel beter..We zijn nu bezig met de ramen te vergroten en andere ramen in te zetten,(van die spiegelramen) tegels van de muren ,wil ik ook niet meer terug!Gips vernaderen niewe kueken ,rolgordijnen en ga zo maar door :moe:
Succes meid met je beslissing!
76Noortje76
10-04-2007, 20:02
eerst hadden we ook een huis gebouwd en weer verkocht
en nu hebben we gewoon wat kleins gekocht is beter de eerste was groot
voor ons tweeen
maar kopen is beter vind ik je bent gelijk klaar ermee geen stress
Ik heb een kant en klare gekocht aan de kust, maar mijn man wou heel graag binnen de stad en ik zag het eerlijk gezegd niet zitten. Dus heb ik mijn goesting gekregen. Maar we hebben nog wel extra grond binnen de stad en misschien gaan we een huisje op bouwen, maar wanneer? Dat weet ikzelf nog niet. Er moet nog vanalles gebeuren met dat huisje aan de kust. Dus.... eigenlijk is eentje meer dan genoeg. Alhamdoelahe!!
Om geen stress te hebben is het beter om een kant en klare te kopen. Maar als je man eentje wil bouwen dan zou hij dikwijls naar Marokko moeten gaan of erzelf bijzijn. Want je moet echt erbijzijn niemand is daar te vertrouwen! Allah iekoun m3aak!
Wij hebben ook nog grond naast de weg van sebta!
Huisje aan de kust no wayyyyyyyy dan heb ik elke jaar heel de fam op me lip!!:hihi:
rbattiiaa
10-04-2007, 20:11
Wij hebben in februari een appartement gekocht :banana: wordt in december opgeleverd. Bouwen kost veel geld en vooral veel tijd, ik zou het echt niemand toevertrouwen, aannemers in marokko hebben een handje voor achterhouden van zaken. Me vader is op het moment ook bezig met bouwen hij is sinds december in marokko en is daar nog wel even bezig.
tangia19
10-04-2007, 20:19
iwa kmoet hem maar zien over te halen.Wij willen inshaAllah in Assielah kopen dichtbij strand daar bij die boulevard inshaAllah....Wie kent dat??
in iedergeval be3da mijn geboorte stad :banana:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.