Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Stelling: USA dompelt de wereld in een costante staat van beleg & oorlog!

LZN
08-09-2003, 14:10

De USA is thans de Europese en andere andere VN landen te bewegen om mee te doen met hun bezetting. Voor de USA is de bezetting in IRAK een fiasco om nog maar te zwijgen over Afghanistan. Het getuigt van leiderschap en wijsheid van de wereldleiders om dit planeet niet te dompelen in een constante staat van beleg van oorlog. De kans van bomaanslagen wereldwijd is aan het groeien en vormt steeds meer een bedreiging voor de wereld vrede. Ooit eens afgevraagd waarom de laaste maanden wereldwijd in diverse landen zoveel bomaanslagen zijn. Men doet het niet voor plezier. Het is een teken dat verschillende groepen in de wereld een keer met rust gelaten willen worden. Ze willen niet een onderdeel zijn of vormen van de globalisering van de Westerse Wereldeconomie. (Wanneer gaat men dit beseffen). Laat ons met rust is hun credo en je zult zien dat wanneer meer landen de USA openlijk steunen tegen het as van het kwaad. Het as van het kwaad op hun zelf neer zullen dalen. Saudie Arabie, Marokko, Indonesie, Pakistan, India, Frankrijk, deze landen kunnen hierover meepraten..

babyvanbelisma
08-09-2003, 14:14
Ik denk dat je gelijk hebt Saima. Amerika zou de wereld een tijdje rust moeten gunnen. dat kunnen we allemaal wel gebruiken...

Willemien
08-09-2003, 14:16
Jacques Chirac als nieuwe president van de USA, dat lijkt me wel wat :D

rnaj
08-09-2003, 14:21
Soul_Saima, ik wil je echt niet beledigen. Maare zouden wij elkaar kunnen kennen? Rnaj

an3sdej
08-09-2003, 14:22

Ik denk dat je gelijk hebt Saima. Amerika zou de wereld een tijdje rust moeten gunnen. dat kunnen we allemaal wel gebruiken... Vraag dat ook eens aan de slachtoffers van Saddam, en van andere dictators zoals mullah Omar? Ik ben geen fan van de huidige VS politiek, maar dat het rustiger zou zijn zonder Amerika geloof ik ook niet. Zolang we dictators hun gang laten gaan lijden er ook miljoenen mensen.

Bidawi_Mazlot
08-09-2003, 14:23
Origineel gepost door Soul_Saima De USA is thans de Europese en andere andere VN landen te bewegen om mee te doen met hun bezetting. Voor de USA is de bezetting in IRAK een fiasco om nog maar te zwijgen over Afghanistan. Het getuigt van leiderschap en wijsheid van de wereldleiders niet te dompelen in een constante staat van beleg van oorlog. De kans van bomaanslagen wereldwijd is aan het groeien en vormt steeds meer een bedreiging voor de wereld vrede. Ooit eens afgevraagd waarom de laaste maanden wereldwijd in diverse landen zoveel bomaanslagen zijn. Men doet het niet voor plezier. Het is een teken dat verschillende groepen in de wereld een keer met rust gelaten willen worden. Ze willen niet een onderdeel zijn of vormen van de globalisering van de Westerse Wereldeconomie. Laat ons met rust is hun credo en je zult zien dat wanneer meer landen de USA openlijk steunen tegen het as van het kwaad. Het as van het kwaad op hun zelf neer zullen dalen. Saudie Arabie, Marokko, Indonesie, Pakistan, India, Frankrijk, deze landen kunnen hierover meepraten. Uiteraard ben ik het eens maar dan met één toevoeging :D Moslims wordt Wakkuuuur, ga met jullie reten nou eens nadenken ipv hersendood liggen wachten op je dood! Dat was mijn toegevoegde credo en nu ga ik hem ff haarfijn uitleggen en het zal niet meer zijn dan een cliché verhaal, als je gaat gapen....getta fu.ck out of my side!!!....... De vele arabieren zoals in Saudie Arabie moeten eens een keer inzien dat ze alléén kunnen terug vallen op hun islamitische broeders en zusters. Ze laten de blanken waken over hun schatkist die ze van Allah(swt) als borg hebben gekregen, denk eens een keer na!.... laat het geld niet voor je nadenken want blanken maken daar gebruik van. Moslims(vroegere) stonden/staan bekend om hun innovaties waar de hele wereld nu nog gebruik van maken.....we slapen nu veelste lang en het duurt niet lang meer voordat er een groep wakker wordt en de boel wel kan regelen zoals het moet!. Het doet me pijn om telkens maar aan te zien hoe moslims zelf een 'gebouw' vernauken waar onze voorvaderen hard voor gewerkt hadden. Dit kan zo niet langer door gaan want hoe zullen onze na-zaden leven in een wereld die alléén maar draait om geld, anti-islam etc.? Ik laat het hierbij want ik word echt fu.cking woedend hierdoor!!

babyvanbelisma
08-09-2003, 14:38
Origineel gepost door Bidawi_Mazlot Uiteraard ben ik het eens maar dan met één toevoeging :D Moslims wordt Wakkuuuur, ga met jullie reten nou eens nadenken ipv hersendood liggen wachten op je dood! Dat was mijn toegevoegde credo en nu ga ik hem ff haarfijn uitleggen en het zal niet meer zijn dan een cliché verhaal, als je gaat gapen....getta fu.ck out of my side!!!....... De vele arabieren zoals in Saudie Arabie moeten eens een keer inzien dat ze alléén kunnen terug vallen op hun islamitische broeders en zusters. Ze laten de blanken waken over hun schatkist die ze van Allah(swt) als borg hebben gekregen, denk eens een keer na!.... laat het geld niet voor je nadenken want blanken maken daar gebruik van. Moslims(vroegere) stonden/staan bekend om hun innovaties waar de hele wereld nu nog gebruik van maken.....we slapen nu veelste lang en het duurt niet lang meer voordat er een groep wakker wordt en de boel wel kan regelen zoals het moet!. Het doet me pijn om telkens maar aan te zien hoe moslims zelf een 'gebouw' vernauken waar onze voorvaderen hard voor gewerkt hadden. Dit kan zo niet langer door gaan want hoe zullen onze na-zaden leven in een wereld die alléén maar draait om geld, anti-islam etc.? Ik laat het hierbij want ik word echt fu.cking woedend hierdoor!! Je hebt helemaal gelijk. Als er iemand voor onderdrukte mensen in middenoostenlanden zou moeten opkomen, dan zouden het de arabieren wel moeten zijn. Zij hebben er jarenlang niets aan gedaan. Verder niets aan jouw tekst toe te voegen!!

DonAgewan
08-09-2003, 17:52
Origineel gepost door an3sdej Vraag dat ook eens aan de slachtoffers van Saddam, en van andere dictators zoals mullah Omar? Ik ben geen fan van de huidige VS politiek, maar dat het rustiger zou zijn zonder Amerika geloof ik ook niet. Zolang we dictators hun gang laten gaan lijden er ook miljoenen mensen. vraag me toch echt af wie die gasten heeft gesteund :D ter illustratie http://www.danzigercartoons.com/img/2003/dancart1620.jpg

Peej
08-09-2003, 17:54
Hoewel ik het helemaal niet eens ben met de Amerikaans/Engelse politiek in Irak kun je de Amerikanen of het westen niet overal de schuld van geven. laten we niet vergeten dat de situatie die we in Irak hebben in eerste instantie het gevolg is van de inval in 1991 van Irak in Koeweit. Saddam Hoessein kon toen niet met zijn gore poten van de levens en met name niet van de olie van zijn Koeweitse medemoslims afblijven. Ook bij Saddam ging het toen om de oliedollars. Maar daar hoor je niemand meer over (selectief geheugen???). De politiek van VN-sancties tegen de Iraakse regering is een rechtstreeks gevolg van die rooftocht van Saddam en zijn beulen. De VN sancties waren gericht tegen de Iraakse regering. Maar helaas was het het Iraakse volk wat hier door misdadige bewind van Saddam het slachtoffer van werd. Saddam nam uit het olie voor voedsel programma wel geld voor (conventionele) herbewapening (onder andere geleverd door Frankrijk en Duitsland) en voor het herbouwen van zijn verwoeste paleizen, maar niet voor voedsel en medicijnen voor zijn onderdrukte volk. Ik ben van mening dat de Amerikanen en de Engelsen als de bliksem moeten verdwijnen uit Irak en plaats moeten maken voor een VN macht waarvan het merendeel bestaat uit troepen uit islamitische lidstaten. Maar geef er niet alleen de VS de schuld van dat ze wereld in oorlog onderdompeld. Kijk ook eens naar de conflicten tussen India en Pakistan, de talloze burgeroorlogen in Afrika men de strijd die de Russen nog steeds in Tjetjenië voeren. Helaas zijn er dus meer oorlogen dan deze ene die door Amerika is begonnen.

DonAgewan
08-09-2003, 18:04
Nou nee heel Sadam is een product van de VS omdat Iran in de weg stond. De sancties kwamen later toen Sadam te veel macht dreigde te krijgen over de Olie en zo ook over de economie van de VS die daar afhankelijk van is.

Peej
08-09-2003, 18:26
Ik moet het mischien wel met je eens zijn dat Saddam mede een produkt is van de Amerikanen . Maar ook de Fransen hebben hem flink gesteund. En gezien het wapentuig wat Saddam altijd gebruikte was hij ook beste vriendjes met de Russen. Want die kalashnikovs, Mig vliegtuigen en T34 tanks heeft hij echt niet in een Amerikaanse dumpstore gekocht. En dat wapentuig heeft hij toch wel ingezet tegen Moslim "broeders" en bij de onderdrukking van zijn eigen volk. Jammer dat jullie niet kunnen beseffen dat de Amerikanen niet de enigen zijn die fout zijn. Een dergelijk vijandsbeeld is al die jaren ook de voeding geweest voor de koude oorlog. Waar er twee vechten hebben er twee schuld. Dat is overal zo.

Bidawi_Mazlot
08-09-2003, 18:32
Origineel gepost door Peej Waar er twee vechten hebben er twee schuld. Dat is overal zo. En als iemand mijn land wil koloniseren, mag ik dan niet verdedigen? Twee schuld....yeahright!......en dat is overal zo.....yeah yeah right right!! :D

DonAgewan
08-09-2003, 18:44
Origineel gepost door Peej Ik moet het mischien wel met je eens zijn dat Saddam mede een produkt is van de Amerikanen . Maar ook de Fransen hebben hem flink gesteund. En gezien het wapentuig wat Saddam altijd gebruikte was hij ook beste vriendjes met de Russen. Want die kalashnikovs, Mig vliegtuigen en T34 tanks heeft hij echt niet in een Amerikaanse dumpstore gekocht. En dat wapentuig heeft hij toch wel ingezet tegen Moslim "broeders" en bij de onderdrukking van zijn eigen volk. Jammer dat jullie niet kunnen beseffen dat de Amerikanen niet de enigen zijn die fout zijn. Een dergelijk vijandsbeeld is al die jaren ook de voeding geweest voor de koude oorlog. Waar er twee vechten hebben er twee schuld. Dat is overal zo. Koude oorlog werd daar uitgevochten en in Azie niet in het westen daarom heet het hier in het westen koude oorlog was niks kouds aan. In zuid Amerika, Azie, Afrika en het midden Oosten hebben miljoenen mensen de tol moeten betalen voor die zogenaamde koude oorlog. Sadam had geld en zat Iran in de weg Sadam zat onder de neus van de toenmalige USSR . De USSR wilde geen VS vriendje in Irak aan hun onder grens. Zoals de vaste brandstof raketten die daarvoor in Iran stonden en na de Cuba crisis weg moesten. De VS had goed oog voor Olie zoals Kissinger zei "oil is too damn important to let arabs controle it" . Wij zijn vijandig naar de VS toe met een goede reden. De VS heeft op alle mogelijke manieren onze democratiseringen tegen gehouden vanaf WOII. Ze hebben dictators gesteund die het volk afslachtten en vervolgens het volk afgerekend voor de fout die die dictators maakten tegenover de VS. Wij vertrouwen ze voor geen meter. Ze houden het Palestina conflict in leven omdat ze niet eerlijk kunnen zijn en Israel op haar sodemieter geven als dat moet. Jah wij haten onze dictators ook maar die komen tenminste uit voor hun daden en lopen geen vrijheids praatjes te verkopen en ons als slechterikken neer te zetten. Nee wij staren ons niet blind op de VS wij weten dondersgoed wat er gaande is. Nederland is langzamerhand aan het ontwaken en ziet wat voor puinhopen hun bevrijder overal achterlaat.

Peej
08-09-2003, 18:47
En als iemand mijn land wil koloniseren, mag ik dan niet verdedigen? Twee schuld....yeahright!......en dat is overal zo.....yeah yeah right right!! Sleep nu niet weer het Palestijns-Israëlische drama erbij. Want ook in dat conflict vechten er twee en zijn er twee schuldig (hoewel Israël waarschijnlijk schuldiger is). Ik voel mee met de onderdrukte Palestijnen. Maar ik heb ook het vage vermoeden dat de grote meerderheid van de Israëlisch en van de Palestijnse burgers gewoon vrede willen en dat ze beiden bereid zijn om daar offers voor te brengen (andere offers dan de levens van elkaars kinderen). Maar zolang de misdadige extremische regering van Sharon en de even misdadige extremistische Hamas elkaar alleen maar bestrijden met geweld zal er nooit vrede komen. Ze moesten zowel de radicale kliek van Sharon (remember Shabra en Shatilla) als de radicale kliek van Arafat met zijn Hamas (ook honderden onschuldige burgers vermoord) op moeten pakken en voor tribunaal in Den Haag zetten. Als aan beide kanten dan de vredelievende mensen overbleven zou er in no time een oplossing zijn voor het conflict. Zowel de liquidatie-acties van Israël als de bomaanslagen op burgers door de Hamas zijn oorlogsmisdaden en zouden meteen moeten stoppen.