Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Je wilt graag zwanger worden, maar je twijfelt !!!!

Pagina's : [1] 2

mhaidra
08-09-2003, 13:13

Hallo iedereen..... Ik ben een vrouw van bijna 25 jaar en ben nu 4 jaar gelukkig getrouwd. Ik zit nu al een tijdje te denken en heb de kriebels om een gezin starten, maar ik ben toch aan het twijfelen....mijn man ik willen graag een kind, maar het vraagt aan het andere kant ook vreselijk veel tijd en geld. Daarbij komt ook de woonomgeving en de woning zelf erbij kijken.....wij willen graag een huis kopen in een kindvriendelijke omgeving. Naast mijn full time werk geef ik sport en danslessen, mijn man heeft ook een fulltime baan. Ik vraag me af wat nu de juiste moment is om een gezin te starten???? Onze vriendenkring en familie vinden ons veelste overdreven nadenken om een stap te nemen. Ik word trouwens ook helemaal gek van mijn schoonfamilie in marokko.....zij vinden dat ik veelste lang hebben gewacht. Al deze mensen kunnen zoveel zeggen ......uiteindelijk ben ik de gene die het kind zal moet opvoeden en niet zij!! Wie is ook aan het twijfelen en vinden jullie ook dat ik overdrijf...??? :zwaai:

HoneyBee
08-09-2003, 13:43
Hallo mheidra, Als je gaat twijfelen begin je er echt nooit aan. Wil je echt graag kinderen, dan adviseer ik je om er gewoon aan te beginnen. De rest komt echt vanzelf. Bij mij was dat ook het geval. Ik had geen perfecte woning, wist niet wie er op kon passen, geen genoeg geld etc etc... Toen ik eenmaal zwanger was ging het vanzelf. We hebben een leuke woning gekocht, ik werk nog steeds fultime want de oppas heeft zich zowat zomaar aangekondigd, en het geld is verder geen probleem. Dus meid, volg je hart, dan ben je gelukkig. Groetjes Rotterdamse

Safia21
08-09-2003, 13:51
Ik als zwangere vrouw sluit me helemaal bij Rotterdamse aan!

mhaidra
08-09-2003, 14:15
Origineel gepost door een_Rotterdamse Hallo mheidra, Als je gaat twijfelen begin je er echt nooit aan. Wil je echt graag kinderen, dan adviseer ik je om er gewoon aan te beginnen. De rest komt echt vanzelf. Bij mij was dat ook het geval. Ik had geen perfecte woning, wist niet wie er op kon passen, geen genoeg geld etc etc... Toen ik eenmaal zwanger was ging het vanzelf. We hebben een leuke woning gekocht, ik werk nog steeds fultime want de oppas heeft zich zowat zomaar aangekondigd, en het geld is verder geen probleem. Dus meid, volg je hart, dan ben je gelukkig. Groetjes Rotterdamse Mijn hart wil graag aan kinderen beginnen......ik denk dat ik misschien bang ben om deze stap te maken....en dat ik mezelf gewoon overheen moet zetten. Ik wil niet dat mijn kind het moeilijk krijg..... Maar je heb gelijk ....ik hoor en zie het aan veel meiden die nu ook kinderen hebben en het goed gaat met ze..... bedankt schat....

manalltje
09-09-2003, 09:27

salaam , mheidra je hoeft helemaal niet bang te zijn ,want ik dacht ook als jij , maar alahamdoelilah is mijn dochter nu al 3 jaar en ik kan niet zonder haar , ik heb er wel wat voor opgeofferd , ik werk niet meer maar dat vind ik beter. Iik wil mijn kind zelf opvoeden .Zodra ze naar school gaat kan je altijd nog werken.En subhanallah zoal allah swt zegt hij geeft rizq aan iedereen dat klopt zeker want toen mijn kind geboren was ,gebeurde dat echt.Dus financieel hoef je echt niet bang te zijn. Betreft het wonen als je van plan bent te gaan kopen doe het niet , het is zeker niet toegestaan in de islaam ....IK heb die fout ook gemaakt en heb nu veel spijt. :( P.S Misschien dat je niet gelovig bent maar een mens kan altijd veranderen denk er goed over na voor dat je de stap zet. :zwaai: wa alaykoum salaaam

Safia21
09-09-2003, 10:13
Goed gezegd Manal!!

manalltje
09-09-2003, 10:17
Dus safia je bent het met me eens :D

mhaidra
09-09-2003, 10:27
Manaltje bedankt voor je advies, maar heb toch een vraag aan je ..... waarom is het niet toegestaan in de Islam om een huis te kopen ....dit heb ik nooit gehoord......of heb ik je verkeerd begrepen...???? Door jullie adviesen ben ik meer gemotiveerd om deze stap te maken.....bedankt! ;)

manalltje
09-09-2003, 11:34
salaam alaykoum , Het is niet toegestaan door de rente die je betaalt , dus een hypotheek afsluiten mag niet . :zwaai:

mhaidra
09-09-2003, 11:47
Origineel gepost door manalltje salaam alaykoum , Het is niet toegestaan door de rente die je betaalt , dus een hypotheek afsluiten mag niet . :zwaai: aha op die manier......

manalltje
09-09-2003, 12:15
salaam mhaidra wat meer informatie betreft rente . :zwaai: (0102) Is een hyoptheek halaal Is een hypotheek afsluiten om een huis te kopen halal/haram als je vindt dat een huis huren verspilling(alfasad) is? woord: Bismillah wa salatoe wa salaamoe 'ala rasoelillah, De vraag: Allah heeft zowel geboden als verboden, Allah heeft niet zomaar iets verboden zonder wijsheid. Eén van die verboden daden is rente oftewel woekergeld. Allah zegt in de volgende vers: "Degenen die van de rente eten zullen niet anders opstaan als degene die opstaat en door de satan tot bezetenheid is geslagen. Dat is omdat zij zeggen: "De handel is te vergelijken met rente." Maar Allah heeft de handel toegestaan en de rente verboden. En wie nadat de vermaning van zijn Heer heeft, zijn zaak is aan Allah, maar wie het herhaalt: zij zijn de bewoners van de hel, zij zijn daarin eeuwig levenden'. (soerat Al baqara aya 275). In dit vers is duidelijk te lezen dat rente ontvangen haram is, maar hoe zit het met rente betalen. De grote islamitische geleerden van ons natie zijn het overeens dat zowel rente betalen als ontvangen haram zijn. Als je rente betaalt help je in feite de bank om mensen krediet te verstrekken, en zo heb je zonde begaan. De reden die u geeft dat het alfasad is om huur te betalen is geen reden (voor de geleerden) om daar een uitzondering van te maken. Geloof me zulke redenen zijn van de duivel, hij fluistert in uw oor en zegt: je gaat toch niet je hele leven huur betalen aan de ongelovigen, koop een huis en je bent over paar jaar van hen af. Djabir (Allah's welbehagen zij met hem) heeft gezegd:"De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft degene die rente eet, geeft, opschrijft en degene die er getuige van is vervloekt. En hij zei: ze zijn gelijk wat betreft de zonde" Moesliem 1598

sahab
09-09-2003, 12:41
Ahlaan mhaidra, Ik maak subhanaallah het zelfde mee, ik ben ook 25 jaar en ben 1jaar en 6maanden getrouwd ( mijn man vindt het al te lang duren), ik heb een full-time baan mijn man ook, ik wil ook graag met kinderen beginnen maar zoveel zet in de weg.. En hoor vaak verhalen dat het niet goed is om gelijk met pil te beginnen...

Bleu_Sky
09-09-2003, 12:44
als je een huis huurt, betaal je ook rente, alleen niet zichtbaar. Dus als je de islam volledig wil volgen mag je ook geen huis huren... Wat betreft zwanger worden, volg je hart!!!!!!!!

Safia21
09-09-2003, 12:50
Origineel gepost door manalltje Dus safia je bent het met me eens :D Met jou altijd :D

mhaidra
09-09-2003, 13:10

Origineel gepost door sahab Ahlaan mhaidra, Ik maak subhanaallah het zelfde mee, ik ben ook 25 jaar en ben 1jaar en 6maanden getrouwd ( mijn man vindt het al te lang duren), ik heb een full-time baan mijn man ook, ik wil ook graag met kinderen beginnen maar zoveel zet in de weg.. En hoor vaak verhalen dat het niet goed is om gelijk met pil te beginnen... Waarom zo het niet goed zijn om gelijk met de pil te beginnen..?? Weet je wat ook is je wilt ook natuurlijk...samen met je man op reis gaan dingen in de wereld zien, met kinderen gaat het moeilijk... Ik begrijp dat je man graag een gezin wilt starten ......wil jij het ook dol graag????? :zwaai:

Pagina's : [1] 2