Bekijk originele versie : WOZ waarde??
Ik heb mijn huis in april 2004 gekocht voor 100.500.
Vorig jaar kreeg ik een beschikking dat de woz waarde per 1-1-2004 of 2005 dat weet ik niet meer 144.000 was:nerd:
Dat vond ik best knap want die ligt bijna altijd lager als de werkelijke waarde.
Nu is er door de VVE bezwaar ingediend en is de waarde naar 121.000 verlaagd, het trouwens nog geen cent van die mensen teruggekregen:kwaad: daar ga ik eens achteraan.
Nu heb ik de nieuwe gekregen over 2007 en staat er dat de waarde 163.000 is :eek: ....de waardepeildatum is 1-1-2005 en de staat per 1-1-2007.
Is het bij jullie ook allemaal zo spooky want ik snap er niks meer van:maf:
Ik weet wel dat een hoge woz waarde uiteindelijk de verkoopprijs wel omhoog houd.....maar ik 2,5 jaar 62.500 waarde erbij :hihi: en ik heb alleen een nieuwe keuken erin gezet...de gehele woning betegeld en alle wanden laten spuiten...daar was ik misschien iets van 6000 voor kwijt ofzo:maf2:
Miss_Magrebia
09-04-2007, 18:42
Ze kijken bij de WOZ waarde ook naar de buurt en de omliggende gebouwen etc. Het feit dat je WOZ waarde zo hog uitvalt wil niet zeggen dat je huisje ook in waarde is gestegen, wellicht een stijging maar geen van €62.000 in een periode van een paar jaar. Laat nu een taxatie doen van je woning en leg daar eens de schikking van de WOZ waarde naast een heel groot verschil.
Maar ik heb nog nooit gehoord dat de woz waarde hoger is dan de verkoopwaarde...
Ik vind de stijging wel heel erg hoog....dus in 2 jaar is de woz waarde ruim 40.000 gestegen...
Ik snap ook wel dat mijn huis geen 62.500 is gestegen in 2 jaar....anders zou ik hem nu direct in de verkoop zetten :p
ze kijken voor hoeveel de (vergelijkbare) huizen bij jou in de buurt zijn verkocht en nemen daar het gemiddelde van. Bij ons ging dat ook zo. Maar er zat bij ons wel een overzicht bij om welke adressen het ging en voor hoeveel ze verkocht zijn. Bij ons is het ook sterk gestegen na 3,5 jaar... Maar wel lager als waarvoor ik 'm nu kan verkopen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.