Bekijk originele versie : Wat kan een ander met je banknummer doen?
I_smahane_I
08-04-2007, 23:40
Niet veel toch?
rayana_chick
09-04-2007, 00:08
Geld Stelen :moe:
Niet veel toch?
als ik jou was zal ik hem blokkeren iemand anders kan lening afsluiten met jou nummer:)
Patrick.
09-04-2007, 09:54
Er geld op storten.
als ik jou was zal ik hem blokkeren iemand anders kan lening afsluiten met jou nummer:)
Met alleen een banknummer kun je geen lening afsluiten of geld van een rekening afhalen. Ze zullen altijd nog om legitimatiebewijs vragen. Wel kun je er, zoals Patrick zegt, geld op storten.
I_smahane_I
09-04-2007, 18:28
Met alleen een banknummer kun je geen lening afsluiten of geld van een rekening afhalen. Ze zullen altijd nog om legitimatiebewijs vragen. Wel kun je er, zoals Patrick zegt, geld op storten.
Is het mogelijk geld te storten op een bankrekeningnummer zonder je eigen bankrekeningnummer, dus zeg maar anoniem
I_smahane_I
09-04-2007, 18:28
Geld Stelen :moe:
Oja joh
Don_Tanjawi
09-04-2007, 22:35
ze kunnen er niks mee, alleen geld op stortten
Dit is niet helemaal waar, als je van de week naar opgelicht keek, kon je zien dat zelfs met de bonnetjes die men klakkeloos weggoit of in de winkel achterlaat, telefonisch dmv postadreswijzingingen een en ander voor elkaar kon krijgen. Sterker nog met een reconstructie kreeg men het bewijs geleverd. Kijk even op het net naar gemiste uitzending, dan kun je het nog eens nazien. Maar ik schrok hier wel van. Ik weet dat men tegewoordig heel ver is met door een paar simpele gegevens een en ander voor elkaar kan krijgen. Stel je voor, ik zit nu even hardop te denken, dat men je naam en adres heeft, via een telefoontje simpelweg je postadres kan wijzigen en vervolgens je banknummer heeft en via desbetreffende bank via het net internetbankieren aanvraagt via internet. Jij kan niet meer je post zien, want dit komt niet meer binnen. De afschrijvingen zie je ook niet want je weet niet wat er afgeschreven wordt....En je staat steeds rood. OOK kan iemand op deze wijze via i-net creditkaarten aanvragen. Er wordt geen legitimatie gevraagd of zo...
Het is zelfs al zo dat iedere willekeurige passant jou adres kan nemen, naar de gemeente toe kan gaan en zich op jou adres kan inschrijven.
Het vervelende is dat je diegene niet uit kan schrijven, want dat moet degene zelf doen. Enige redmiddel is bij de gemeente doorgeven dat je alleen maar iemand kan laten inschrijven met jou schriftelijke toestemming...
Dit zijn zo even wat dingen die mij te binnen schieten...wees ZOOOOOOO voorzichtig met je gegevens...Men kan heel veel tegewoordig....
De enige raad die ik hier las was BLOKKEREN, dan maar 10 euro voor een nieuwe pinpas maar je bent wel veilig...
Succes...
I_smahane_I
12-04-2007, 14:10
Dit is niet helemaal waar, als je van de week naar opgelicht keek, kon je zien dat zelfs met de bonnetjes die men klakkeloos weggoit of in de winkel achterlaat, telefonisch dmv postadreswijzingingen een en ander voor elkaar kon krijgen. Sterker nog met een reconstructie kreeg men het bewijs geleverd. Kijk even op het net naar gemiste uitzending, dan kun je het nog eens nazien. Maar ik schrok hier wel van. Ik weet dat men tegewoordig heel ver is met door een paar simpele gegevens een en ander voor elkaar kan krijgen. Stel je voor, ik zit nu even hardop te denken, dat men je naam en adres heeft, via een telefoontje simpelweg je postadres kan wijzigen en vervolgens je banknummer heeft en via desbetreffende bank via het net internetbankieren aanvraagt via internet. Jij kan niet meer je post zien, want dit komt niet meer binnen. De afschrijvingen zie je ook niet want je weet niet wat er afgeschreven wordt....En je staat steeds rood. OOK kan iemand op deze wijze via i-net creditkaarten aanvragen. Er wordt geen legitimatie gevraagd of zo...
Het is zelfs al zo dat iedere willekeurige passant jou adres kan nemen, naar de gemeente toe kan gaan en zich op jou adres kan inschrijven.
Het vervelende is dat je diegene niet uit kan schrijven, want dat moet degene zelf doen. Enige redmiddel is bij de gemeente doorgeven dat je alleen maar iemand kan laten inschrijven met jou schriftelijke toestemming...
Dit zijn zo even wat dingen die mij te binnen schieten...wees ZOOOOOOO voorzichtig met je gegevens...Men kan heel veel tegewoordig....
De enige raad die ik hier las was BLOKKEREN, dan maar 10 euro voor een nieuwe pinpas maar je bent wel veilig...
Succes...
Maar hoe kan je nou internetbankieren zonder bankpas dat is onmogelijk hoor en je komt er toch wel achter als iemand zich op jouw adres heeft ingeschreven, wat betreft een postadres wijzigen wil ik wel eens proberen kijken of het makkelijk lukt
Niet veel toch?
bankpasje zelf? of alleen nummer?
met NL (Meastro) bankpasje ZONDER pincode kun je gegarandeerd betalen in vele winkels in buitenlans,zoals Antwerpen Centrum,enige waar ze naar vragen is een handtekening op het bonnetje :o
Rekeningnummer alleen kun je ook veel mee, te denken aan eenmalige machtingen via internet bij bestellingen :o
Niet veel toch?
Als iemand je naam en adres heeft en ook nog eens je rekeningnr
dat is link
ik heb in het verleden gehad dat ik overal lid van werd gemaakt Als ik jou was zou ik een andere rekening nemen anders zit je straks met de gebakken peren
Hele toestand aangifte doen het terugboeken enz
Doe er nu wat aan nog het nog kan ipv straks want dan ben je meer tijd kwijt.
Succes meid en wees er eerder bij voordat het te laat is.
miss_benisaid
12-05-2007, 00:19
Als iemand je naam en adres heeft en ook nog eens je rekeningnr
dat is link
ik heb in het verleden gehad dat ik overal lid van werd gemaakt Als ik jou was zou ik een andere rekening nemen anders zit je straks met de gebakken peren
Hele toestand aangifte doen het terugboeken enz
Doe er nu wat aan nog het nog kan ipv straks want dan ben je meer tijd kwijt.
Succes meid en wees er eerder bij voordat het te laat is.
Precies dat had me zus ook..haar pasje kwijt allemaal dingen op haar naam..en vervolgens moest zij t betalen.
Wat je zeker moet doen is meteen melden dat je pasje kwijt is zodat je bewijs hebt dat je die dingen nooit gehaald hebt..op die manier heeft mijn zus haar geld later terug gekregen.
suc6 meid!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.