Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Er staat nergens in de koran dat de bruid henna op moet doen??

Pagina's : [1] 2

samiraaaa
07-09-2003, 18:58

Salam alikoem Nader info graag!!!! Want volgens heeft het wat te maken met onze cultuur!?Heb namelijk nergens wat gelezen dat de bruid de henna dag moet doen!? Salam alikoem

hanoa
07-09-2003, 19:55
Origineel gepost door samiraaaa Salam alikoem Nader info graag!!!! Want volgens heeft het wat te maken met onze cultuur!?Heb namelijk nergens wat gelezen dat de bruid de henna dag moet doen!? Salam alikoem volgens mij is het ook puur cultuur,... don't know

sahila2002
07-09-2003, 20:41
Ik weet het eigenlijk ook niet, ik denk gewoon dat het een traditie is. :zwaai:

chahidaatje
10-09-2003, 00:30
Het is gewoon traditie hoor, en ik zelf vind het wel een mooie traditie.. Dat hoort er gewoon bij, alleen wat ik minder vind is dat ze de hele hand onder de henna doen , want dat heb ik al een keer gezien bij een bruiloft, maar figuren vind ik erg mooi....

Beni_Bouyachie17
10-09-2003, 10:42

Ik geloof dat het ook een traditie is ... En persoonlijk vind ik sunna mooier , hele handen... Het is eenmalig in je leven , nkash kan je altijd doen ... My opinion... :D Beslama,

Zaio_Boy
10-09-2003, 20:07
Het IS Traditie....;) Einde Topic....

Faatjuh
18-09-2003, 17:58
Salamu 3lykoum, Henna doen als bruid is puur traditie... :D

emsoem
18-09-2003, 18:19
de heele hand is echt dus veel beter:goedzo: figuuren kun je op de markt van tanger voor 20 dorro doen:) en het is traditie:) heeft de maken met engelen:) =emsoem=-

anoniemie
19-09-2003, 08:10
Dames!! Henna is geen traditie!! Het is geen Marokkaanse of Afrikaanse traditie, maar het is soenna, het is wat de profeet ook deed en anderen aanbevool om ook te gebruiken. Henna schijnt verschillende goede eigenschappen te hebben, en daarom wordt het voor de bruid (en bruidegom) gebruikt. Ik hoorde dat de hele hand tot de pols met henna kleuren is alsof je al je zonden wegwast... Ik zal even rondvragen hoe dat precies zit, ook met de goede eigenschappen... Salaam,

anoniemie
19-09-2003, 08:15
Oh ja, ik wilde nog even toevoegen dat traditie en soenna niet hetzelfde is!! Ik merk dat veel mensen deze twee dingen door elkaar halen, en dat vind ik wel jammer want dat schept verwarring ( net zoals het laken met bloed van ontmaagding laten zien aan familie; dat is traditie maar absoluut geen soenna!!!) Groetjes en veel succes, P.s. in december ga ik inshallah trouwen en ik doe eerst nkash(figuurtjes), en de volgende dag doe ik tot de pols ( voor tien minuutjes). Dan doe ik toch soenna, maar toch zie je de nkash er doorheen! :zwaai:

Raihana
19-09-2003, 08:20
ONZIN ANONIEMI EN ANDERS MOET JE MAAR MET BEWIJZEN KOMEN :zwaai:

anoniemie
20-09-2003, 13:20
Ik ga er achteraan, Groetjes

Faatjuh
21-09-2003, 09:33
Salamu 3lykoum, zoals ik al las..de marokkaanse cultuur en het geloof wordt vaak door elkaar gehaalt helemaal het bloed laken dat is puur cultuur en daar zou ik zelf nooit aan mee doen. want wat ik geleerd heb zijn.. slaapkamer geheimen(ook over gelezen in het boek bruidsgeschenk) Alles wat in de slaap kamer gebeurt of besproken wordt gaat de slaapkamer niet uit dus ook niet het bloedlaken want je hoeft als meid je niet te bewijzen tegen over de mensen om je heen ook al is het je moeder. voor wie ben je dan maagd gebleven? je moeder?..je tante?... je buurvrouw? nee toch? dat doe je vanuit je zelf het is een verbod van Allah swt voor het huwelijk gemeenschap te hebben. en over dat henna.. der zijn ook meiden die helemaal geen henna doen.. het is cultuur geen geloof dus je raakt er niets mee kwijt.. want er zijn ook meiden die weten.. je mag je handen latenzien op straat maar niet al sjij ze versierd hebt met sieraden.. of bv met henna want dat versierd je handen ook of het nou tot je pols is of versiering doet er niet toe. en als jij weet dat je aan het werk zal gaan de deur uit zult gaan en niet van plan bent je handen te bedekken dat ga je geen henna doen. dus het is geen plicht vanuit de islam:) zoals ik het geleerd heb.. StagfurAllah voor woorden als ze niet kloppen. salamu 3lykoum, Fatima

Faatjuh
21-09-2003, 09:37
Origineel gepost door anoniemie Dames!! Henna is geen traditie!! Het is geen Marokkaanse of Afrikaanse traditie, maar het is soenna, het is wat de profeet ook deed en anderen aanbevool om ook te gebruiken. Henna schijnt verschillende goede eigenschappen te hebben, en daarom wordt het voor de bruid (en bruidegom) gebruikt. Ik hoorde dat de hele hand tot de pols met henna kleuren is alsof je al je zonden wegwast... Ik zal even rondvragen hoe dat precies zit, ook met de goede eigenschappen... Salaam, Salamu 3lykoum Anoiemie, Wat soenna is...is dat niet het haar verven? ook voor de mannen als de vroeg grijs werden mochten z ehun haren met henna kleuren of met een andere plant..weet niet meer hoe die heet. dat ging over het haren kleuren? want als vrouw zelf mag je wel henna doen het is geen verbod.. maa rje mag er niet mee over straat lopen als je je handen niet bedekt of je voeten. salamu 3lykoum, Fatima

soennia83
21-09-2003, 13:16

Salaam mu3alikom warahmatollah, Henna is inderdaad niet verplicht om het te doen op je bruiloft, maar het is inderaad wel traditie je hele hand tot aan je pols met henna te besmeren(ook al vind ikhet erg lelijk)ik zal het inshallah ook doen, maar dan doe ik het ook echt maar 5minuten ofzo. Even een opmerking over de tekst van Faatjuh.Ik heb ooit ergens gelzen dat een vrouw altijd haar handen met henna moet verfen, omdat men dan weet als ze een hand zien met henna dat het om een vrouw gaat. Het is volgens mij een hadith, maar allaho el3em, het is al lang geleden dat ik hier iets over gelezen heb. Kan iemand mij misscien aanvullen??? waslaam mu3alikom warahmatolahi wabarakatoehoe p.s: moge Allah swt me vergeven als ik iets door elkaar gehaald heb

Pagina's : [1] 2