Bekijk originele versie : Bruidsschat? Een vraag voor de meiden die met iemand uit marokko zijn getrouwd.
Oujdia4Ever
07-09-2003, 13:38
Hey dames, Ik heb een vraagje waar ik echt dringend antwoord op moet hebben. So please help me!!!
Voor de dames die pasgeleden getrouwd zijn met een man uit marokko. Ten eerste mabrouk alikoem.
Mijn vraag is wat hebben jullie als bruidsschat gevraagd en wat hebben jullie uiteindelijk gekregen.
Alvast bedankt liefs een aanstaand bruidje Insha'Allah :Iluvu:
Dag meid
Moet je bruidsschat aanvragen?????? Ow wat erg. :zwaai:
Oujdia4Ever
07-09-2003, 13:56
Jah erg he zina19.
Ik vind dat echt een nadeel en een moeilijk onderwerp om over te praten maarja het een deel van ons geloof en het is ons recht.
He meid ga je nou echt aangeven van ik wil deze bedrag. :confused:
power_flower
07-09-2003, 14:32
je moet de man nooit dwingen om bijvoorbeeld supper veel geld te vragen voor je zelf. Dat vind ik zo ego, tegenwoordig doen veel dames dat en dat is echt erg jammer. Je moet gewoon tevreden zijn met wat de bruidegom kan aan bruidsschat uitgeven, zo heb ik dat ook gedaan :)! Hamdullilah! hij zal dan ook nooit daarvoor in de schulden raken ofzo..
Oujdia4Ever
07-09-2003, 17:06
Nee zeker niet zina19 ik schaam me al kapot als hij erover begint, laat staan dat ik een bedrag moet zeggen
nouralayn
09-09-2003, 18:11
Waarschijnlijk kan het niet omdat jij hier zit en hij daar maar een oplossing die nogal veel voorkomt de laatste tijd ( omdat meiden van hun bruidsschat sierraden en kleding kopen) is samen de stad in, zoek samen een mooi gouden setje uit ( evt. wat extra ringen, setje van 3 armbanden) en 2 mooie marokkaanse jurken en je bent klaar, jij hoeft geen pris te noemen, die misschien veel te hoog ligt en hij is ook tevreden omdat hij ziet dat je van hem houdt en niet de zakken leeg klopt omdat hij uit Marokko komt. Je doet het samen en je komt er samen uit.
Atlas_Gebergte
12-09-2003, 11:36
Sallaam Alikoum, ik ben dit jaar ook pas getrouwd, en hamdoulillah alles gaat goed. Ik heb me eerlijk gezegd niet bij bemoeit met de bruidschat, dat heeft me oom en me vader gedaan, en later heb ik die bedrag op me bankrekening gekregen, ik mocht er zelf uitmaken wat ik ermee wil doen, dus ik heb besloten om mijn huis mee in te richten als ik die krijg insha allah. Ik heb 3000 euro gekregen.
Wa Sallaam Alikoum
Dat verschilt natuurlijk maar ik heb 5000 euro gekregen dat is bij ons standaard dat is dan voor mij. Hij help me ook met huis inrichten enz. Maar de bruidschat is voor jezelf daar heb je recht op het is haram voor de man om het niet te geven al is maar bij wijze van spreken 100 euro. Maar laat je vader het regelen.
Veel geluk
Hoceimakaoutar
15-09-2003, 19:58
Origineel gepost door Atlas_Gebergte
Sallaam Alikoum, ik ben dit jaar ook pas getrouwd, en hamdoulillah alles gaat goed. Ik heb me eerlijk gezegd niet bij bemoeit met de bruidschat, dat heeft me oom en me vader gedaan, en later heb ik die bedrag op me bankrekening gekregen, ik mocht er zelf uitmaken wat ik ermee wil doen, dus ik heb besloten om mijn huis mee in te richten als ik die krijg insha allah. Ik heb 3000 euro gekregen.
Wa Sallaam Alikoum
salaam moe3Alaikoem zuster,
dus jij wilt je bruidsschat uitgeven aan je HUIS???wist je dat het alleen voor jou is zoals het staan in de koran,bv kleding goud,iets dat alleen van haar is,het klinkt raar maar het is gewoon zo,
Wa Sallaam Alikoum :zwaai:
Atlas_Gebergte
16-09-2003, 10:29
Sallaam meid, ja dat is mijn keuze ik wil het voor me huis gebruiken, en het huis is van ons allebei. Ik mocht er dus zelf iets mee doen en ik heb gekozen voor de inrichting van me huis.
Wa Sallaam Alikoum
Hoceimakaoutar
16-09-2003, 18:40
Origineel gepost door Atlas_Gebergte
Sallaam meid, ja dat is mijn keuze ik wil het voor me huis gebruiken, en het huis is van ons allebei. Ik mocht er dus zelf iets mee doen en ik heb gekozen voor de inrichting van me huis.
Wa Sallaam Alikoum
Salaam moe3likoem zuster,
ja het mag wel jou keuze zijn,maar die huwelijksschat is voor jou bedoeld en niet voor je man waarom geeft hij het anders,niet om jullie huis mee in te richten maar juist voor jouw onderhoud!!daarmee mag je kopen wat je wilt,maar niet uitgeven aan JULLIE huis!!!
Wa Sallaam Alikoum :zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.