Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Baard

LZN
07-09-2003, 10:16

Waarom zijn er meer vrouwen met hoofddoek, dan mannen met baarden? Heel veel jongens/mannen laten zelfs nooit een baard staan, ook niet als ze getrouwd zijn. Hoe komt dat?.

Masriya
07-09-2003, 10:39
Omdat het prikkeld als je gaat zoenen.

tetouani79
07-09-2003, 10:41
Origineel gepost door Jalilah Waarom zijn er meer vrouwen met hoofddoek, dan mannen met baarden? Heel veel jongens/mannen laten zelfs nooit een baard staan, ook niet als ze getrouwd zijn. Hoe komt dat? bedoel je nou wat geloof betreft?? als dat zo is dan kan ik je zeggen.... een hoofddoek is verplicht(fard) een baard niet(soena)

Bachelorette
07-09-2003, 10:49
Origineel gepost door tetouani79 bedoel je nou wat geloof betreft?? als dat zo is dan kan ik je zeggen.... een hoofddoek is verplicht(fard) een baard niet(soena) maar ben je dan niet verplicht soenna te volgen ;)

chicamaroquia
07-09-2003, 22:04

Goede topic! :) Ben benieuwd naar de reacties. Ik denk wel dat het in een flinke discussie zal ontaarden!

babyboy
07-09-2003, 22:09
omdat scheermesjes goedkoop zijn geworden :D

Studje
07-09-2003, 22:21
Origineel gepost door Jalilah Waarom zijn er meer vrouwen met hoofddoek, dan mannen met baarden? Heel veel jongens/mannen laten zelfs nooit een baard staan, ook niet als ze getrouwd zijn. Hoe komt dat? Mannen worden gedreigd door hun vrouwen.........ze mogen geen baard meer laten..........

Oem_Lena
07-09-2003, 22:23
Origineel gepost door tetouani79 bedoel je nou wat geloof betreft?? als dat zo is dan kan ik je zeggen.... een hoofddoek is verplicht(fard) een baard niet(soena) Weet je dat wel zeker?want volgens mij is het fard

Oem_Lena
07-09-2003, 22:25
Geleerden zijn anoniem mee eens dat het scheren van de baard niet toegestaan is. Het laten van de baard is een aan te raden soenna van de profeet (Allah's vrede en genade zij met hem). Allah de Verhevene heeft gezegd:"En het past een gelovige man en een gelovige vrouw niet, wanneer Allah en Zijn Boodschapper een zaak hebben besloten, om een andere keuze te maken in hun zaak. En wie Allah en Zijn boodschapper niet gehoorzaamt: waarlijk, hij verkeert in duidelijke dwaling" Soerat Al ahzaab aya 36. De boodschapper van Allah (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft gezegd: "Iemand van jullie kan slechts beweren gelovig te zijn, wanneer zijn verlangens overeenstemmen met de leringen, die mij zijn gegeven" (nawawi). De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft gezegd:"knip jullie snorren bij en laat jullie baard groeien!. Onderscheidt u van de vurenaanbidders!" Moesliem. Hij (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft ook gezegd: "Doe het tegenovergestelde van de heidenen: Knip jullie snorren en laat jullie baard vrij!". De boodschapper van Allah (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft beviel om de baarden te laten en niet te knippen, het is dus duidelijk dat de boodschapper van Allah ons verplicht om het niet te knippen of scheren. Sheikh Ibn 'oteymien heeft gezegd:"Het bijknippen of scheren van de baard is een zonde dit omdat de boodschapper van Allah ons beviel om het te laten groeien, degene die het scheert past deze bevel niet toe..."