Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : nederland gaat achteruit

Pagina's : [1] 2 3 4

tetouani79
07-09-2003, 02:11

het valt mij steeds mee op dat er krommem regels aan het ontstaan zijn. krommem wetten waar de buger niks aan heeft. er wordt te veel gepraat, maar hellaas niets gedaan. mensen willen op een post komen en beloven vanals, maar als ze daar zijn dan is het onmogelijk. en er nog meer wat niet klopt.... is het niet zo dat nederland op deze manier erop achteruit gaat, dat als het zo blijft het hier als in belgie wordt of frankrijk wordt. men heeft links gekozen, maar wat doet deze linkse regering eigenlijk??? maatreglen nemen die het leven alleen maar zwaarder maken en als maar praten over de problemen die er zijn en over de economie, maar of zij daar wat aan doen???? de rijken worden rijker en de armen nog armer. ahold's nieuwe topman vangt tonnen per maand en als hij weg gaat staat hem 9 miljoen te wachten. di is te gek voor woorden. waar gaat het heen???? ben ik de ennig die hierover zo denkt of zijn het er meer???

beppie_truus
07-09-2003, 02:19
Origineel gepost door tetouani79 het valt mij steeds mee op dat er krommem regels aan het ontstaan zijn. krommem wetten waar de buger niks aan heeft. er wordt te veel gepraat, maar hellaas niets gedaan. mensen willen op een post komen en beloven vanals, maar als ze daar zijn dan is het onmogelijk. en er nog meer wat niet klopt.... is het niet zo dat nederland op deze manier erop achteruit gaat, dat als het zo blijft het hier als in belgie wordt of frankrijk wordt. men heeft links gekozen, maar wat doet deze linkse regering eigenlijk??? maatreglen nemen die het leven alleen maar zwaarder maken en als maar praten over de problemen die er zijn en over de economie, maar of zij daar wat aan doen???? de rijken worden rijker en de armen nog armer. ahold's nieuwe topman vangt tonnen per maand en als hij weg gaat staat hem 9 miljoen te wachten. di is te gek voor woorden. waar gaat het heen???? ben ik de ennig die hierover zo denkt of zijn het er meer??? blijkbaar ben je de enige :hihi:

Bidawi_Mazlot
07-09-2003, 02:25
Origineel gepost door tetouani79 het valt mij steeds mee op dat er krommem regels aan het ontstaan zijn. krommem wetten waar de buger niks aan heeft. er wordt te veel gepraat, maar hellaas niets gedaan. mensen willen op een post komen en beloven vanals, maar als ze daar zijn dan is het onmogelijk. en er nog meer wat niet klopt.... is het niet zo dat nederland op deze manier erop achteruit gaat, dat als het zo blijft het hier als in belgie wordt of frankrijk wordt. men heeft links gekozen, maar wat doet deze linkse regering eigenlijk??? maatreglen nemen die het leven alleen maar zwaarder maken en als maar praten over de problemen die er zijn en over de economie, maar of zij daar wat aan doen???? de rijken worden rijker en de armen nog armer. ahold's nieuwe topman vangt tonnen per maand en als hij weg gaat staat hem 9 miljoen te wachten. di is te gek voor woorden. waar gaat het heen???? ben ik de ennig die hierover zo denkt of zijn het er meer??? Als ik jou was zou ik jouw moderatorschap maar inleveren want je doet niet mee aan zwijgplicht ;) Broeder kom jij daar nu pas achter?, laat ze maar door een witte bril kijken, staat ze totaal niet!!!!

DonAgewan
07-09-2003, 03:59
Origineel gepost door buddy Ik vind het juist veel beter gaan, sinds paars is opgedonderd gebeurt er tenminste weer eens wat. Jah je ziekenfondspremie is gestegen tot 120 Euro. Werkeloosheid stijgt nog steeds en er wordt gesneden op de sociaal zwakkeren. De zorg is weer af bij het begin ..paars was al aardig goed op weg met die wachtlijsten. En nog meer asociale acties van dit kabinet rijken worden rijker en armen worden armer. Wat een gelul! rijken nemen risico's en armens blijven met hun luie reet in de ww zitten. Dat is het probleem. Beetje zwart witte kijk op de realiteit. Er zijn zat armen lees sociaal zwakkeren die zich kapot werken om rond te komen maar dat bijna niet meer kunnen door het centrum rechtse kabinet dat we nu hebben. JSF aanschaffen terwijl er hier mensen kapot gaan omdat ze geen baan kunnen krijgen. En wat is het probleem dat de nieuwe topman een paar ton per maand verdient. Mag ik je er even op wijzen dat mensen die dit soort werk kunnen doen heel uniek zijn. Als er iemand even goed was en het voor de helft wilde doen hadden ze die wel genomen, maar er zijn maar heel weinig mensen die dit kunnen. We hebben het niet over een of andere mongool die bij de kassa zit of vakken moet vullen. Jah sommige zijn zo uniek dat zelfs als ze het verknallen voor een paar duizend anderen ze met 10 miljoen Euro naar huis mogen.

tetouani79
07-09-2003, 09:29

Origineel gepost door buddy Ik vind het juist veel beter gaan, sinds paars is opgedonderd gebeurt er tenminste weer eens wat. antw...gebeurd er weer eens wat zeg je. nou vraag ik me af wat er gebeurd???? of het beter is voor de burger?? Wat is er mis met belgie en frankrijk? antw...een hoop ongeregeldheden wat de regering betreft. wetten waar de burger niks aan heeft. een hoop uit het ziekenfonds halen en zelf betalen. heb in belgie gewoond en kan het weten. Veel meer als rente verlaging en lasten vermindering kunnen ze niet doen. antw.....ze kunnen kijken naar wat goed is voor dit land en haar burgers. niet al te veel gaan bezuinigen, dat is soms niet goed en krijg je daardoo een ander effect. rijken worden rijker en armen worden armer. Wat een gelul! rijken nemen risico's en arme blijven met hun luie reet in de ww zitten. Dat is het probleem. antw...ga niet associeren, een hoop armen wil uit het ww maar kan er niet uit door tekort aan werk. niet elke arme is lui. En wat is het probleem dat de nieuwe topman een paar ton per maand verdient. Mag ik je er even op wijzen dat mensen die dit soort werk kunnen doen heel uniek zijn. Als er iemand even goed was en het voor de helft wilde doen hadden ze die wel genomen, maar er zijn maar heel weinig mensen die dit kunnen. We hebben het niet over een of andere mongool die bij de kassa zit of vakken moet vullen. antw...uniek, wat zo uniek aan ze, dat ze tot hun 30ste gestudeerd hebben en op een kamer gewoond. tuurlijk kan niet iedereen dat werk doen, maar om dan een oprot premie van 9 miljoen euro te krijgen, en dan zeggen dat het slecht gaat met de omzet en de economie. Vast niet de enige, zo een uitspraak als de rijken worden rijker en de armen worden armer is een hele goedkope en snelle manier om te scoren bij het domme grote plubliek. antw..dom, wie is dom. iemand die zijn mond open trekt of iemand die blijft zwijgen. als je een middenklasse burger bent dan kan je ook zien dat de armen het moeilijk hebben. maar als iemand geld heeft gemaakt dan gaat ie in een van de buurlanden wonen en zo hoeft ie maar weinig belasting te betalen en dus meer voor zich zelf. op zich niks mis mee, iedereen wil meer geld heben, maar dan zeg geef die armen ook een kans. het wordt ze alleen maar zwaarder gemaakt

sahira
07-09-2003, 10:38
Origineel gepost door tetouani79 het valt mij steeds mee op dat er krommem regels aan het ontstaan zijn. krommem wetten waar de buger niks aan heeft. er wordt te veel gepraat, maar hellaas niets gedaan. mensen willen op een post komen en beloven vanals, maar als ze daar zijn dan is het onmogelijk. en er nog meer wat niet klopt.... is het niet zo dat nederland op deze manier erop achteruit gaat, dat als het zo blijft het hier als in belgie wordt of frankrijk wordt. men heeft links gekozen, maar wat doet deze linkse regering eigenlijk??? maatreglen nemen die het leven alleen maar zwaarder maken en als maar praten over de problemen die er zijn en over de economie, maar of zij daar wat aan doen???? de rijken worden rijker en de armen nog armer. ahold's nieuwe topman vangt tonnen per maand en als hij weg gaat staat hem 9 miljoen te wachten. di is te gek voor woorden. waar gaat het heen???? Welkom in real-nederland, (B)engel....zoals ik het gisteren al zei...was het maar zo makkelijk om Nederland te verlaten en ergens anders te gaan wonen...ik baal ook goed stevig van de nederlandse wetten, naast een praatcultuur heeft nederland zich ook ontwikkeld als (bijna) politie-land....zou mijn vader dan toch gelijk hebben..(nederlanders moet je niet geloven...ze beloven veel en doen minder...) Kijk maar hoe ze met mensen omgaan...met de asielzoekers..(kijk wij zijn zo goed..we nemen ze in huis en een paar jaar later mogen ze opdonderen!) kijk hoe ze met kinderen omgaan...(diezelfde asielzoekers hebben ook kinderen, die jagen ze dus ook het land uit...) kijk hoe ze met ouderen omgaan...(over een paar jaar liggen hier waarschijnlijk ook lichamen van ouderen die niet door hun familie-leden fatsoenlijk begraven worden..naar Frans model...) en....en...en... Ik meen het, zodra ik een andere keus heb, laat ik Nederland voor wat het is....de nederlandse regering stinkt aan alle kanten.. :rolleyes: beslama...(B)engel..... :zwaai: ben ik de ennig die hierover zo denkt of zijn het er meer???

tonk
07-09-2003, 11:24
Ik ben het volkomen met Tetouani79 eens. Nederland is een asociaal land aan het worden waar de zwakkeren maar moeten zien hoe ze het redden. Zaterdag 20 september kun je naar Amsterdam komen. Om 1300 begint daar op de Dam de demonstratie "Keer het tij". Gericht tegen de kabinetsplannnen. Op www.sp.nl kun je er meer informatie over vinden.

gaviel
07-09-2003, 12:07
Jongens , he jongens iemands werk zegt niet altijd wat over het logisch denken en inhouderlijk wat aan problemen te kunnen doen!!! GRRR dat als eerste en iemand die achter de kassa zit of ander handwerkelijk werk doet........moet er ook wezen of wou ie dat zeluf doen????? Dat heb steeds slechter wordt nog steeds, wil en kan in niks over zeggen dan dat voorheen iets 1 gulden koste en nu 1 euro hoe dat kan met dezelfde productiekosten dan voorheen nu ja gooi maar in mijn pet. Maar ondertussen zitten we met het betalingsverschil van de helft, want de mijn portomanaie ehum wordt daar niet vrolijker van. Dus ja nederland is slechter en assosssss.

sahira
07-09-2003, 15:05
Origineel gepost door buddy De werkeloosheid stijgt als er zich meer mensen als werkzoekende inschrijven dat kan verschillende redenen hebben, 1) er worden meer mensen ontslagen/zeggen zelf hun werk op dan er mensen worden aangenomen. 2) er komen meer mensen van school als er met pensioen gaan. 3) Er zijn mensen die eerst niet werkten maar opeens wel willen werken, bijvoorbeeld moeders waarvan hun kinderen wat ouder zijn geworden. 4) Mensen die onterecht in de wao zaten en moeten gaan werken. 5) Zo zijn er nog wel een paar te bedenken. Maar dat er mensen werkeloos zijn betekend niet dat er geen banen zijn, die zijn er WEL, heel veel zelfs. Alleen veel mensen voelen zich te goed voor die banen. En mensen die wel werken moeten vervolgens extra belasting betalen om de uitkeringen te betalen. Daarbij hebben nederlandse bedrijven een lagere productie omdat ze niet aan voldoende personeel kunnen komen. Hierdoor blijft onze economie een beetje aanmodderen, de staat kan hier niets aan doen. Mensen die met hun luie reet in de WW zitten kunnen hier WEL wat aan doen! Gewoon morgen gaan werken. Maakt niet uit WAT niet op de zak van anderen blijven parasiteren. Je hoeft geen u te zeggen ;) Je hoeft het niet je hele leven te doen, maar je moet het niet laten liggen als je werkeloos bent. gewoon een K*tbaantje nemen. totdat je wat beter vind. Mijn ervaring is dat als je met een z'n k*tbaantje binnenkomt, en toch voor 200% inzet dat je binnen de kortst mogelijke tijd een betere baan krijgt aangeboden binnen dat bedrijf. Nee klopt het is onmogelijk om 0% werkelozen te hebben! Werkelozen zijn nodig in onze economie. Ze zorgen er namelijk voor dat bedrijven mensen kunnen aannemen als dit nodig is. Ik heb het over werkelozen niet over arbeids ongeschikten. Hoewel ik schijtziek wordt van die arbeids ongeschikten die wel zwart aan auto's kunnen sleutelen en naar de sportschool kunnen. Er zijn mensen die inderdaad ECHT arbeids ongeschikt zijn. Maar dat zijn er heel weinig. Ik ken iemand die vanaf zijn nek is verlamt en hij werkt ook gewoon. Als je in coma ligt ben je arbeidsongeschikt niet als je een pijntje aan je linker teen hebt! En zeker niet die mensen met Burnouts die moeten zich niet aanstellen!! En mensen die langdurig werkeloos zijn MOETEN juist aangepakt worden. Dat zijn de mensen die twee jaar lang zeven dagen per week 16 uur per dag de kans hebben gehad om een baantje te zoeken. Die hebben de kans gehad om langs honderden uitzendburo's te gaan en duizenden sollicitatie brieven te schrijven. DIE mensen willen gewoon niet werken, DIE mensen moeten kei hard aangepakt worden!!! Iemand die ontslagen is mag van mij best een of twee weken een uitkereing krijgen om even een nieuwe baan te zoeken. Van mij part een maand lang 100% van zijn laatst verdiende loon. In pleit toch ook voor een hoger minimum loon! En ons minimum loon is al hoger als in de VS. Ik ben voor een economie waar mensen die zich inzetten en risico's nemen het goed kunnen hebben. En niet zo als nu gestraft worden omdat ze 50% van hun inkomen kunnen afstaan aan de belastings dienst. Die daarmee een stelletje lamzakken in de ww gaat onderhouden. :(

sahira
07-09-2003, 15:18
Origineel gepost door buddy dit vind ik wel een karige reactie. ik heb effe geen puf om met je in discussie te gaan.. :D

DonAgewan
07-09-2003, 15:22
Je doet voorkomen alsof het werk op straat ligt dat is niet zo. Ik ken zat hoog opgeleide mensen die niet aan een baan kunnen komen en eerst een jaar honderden brieven de deur uit moeten doen voor ze een baan krijgen en dan heb ik het niet eens over de laag opgeleiden in onze samenleving. Moeten we die mensen nou parasieten gaan noemen?? omdat ze gebruik maken van een verzekering waar ze voor betaald hebben toen ze nog wel aan de slg konden?? Moeten we mensen die geestelijk of lichamelijk gesloopt zijn door onze maatschappij en niet meer kunnen werken parasieten noemen? Zelfs de ***baantjes zijn er op dit moment niet voor vele mensen die werk zoeken.

sahira
07-09-2003, 15:37
Origineel gepost door Marta_Marmita edit meid, je kan het echt niet laten... :rolleyes: geen spelletjes spelen hoor met de moderator.. ;)

DonAgewan
07-09-2003, 15:58
Ja hoe komt het dat mensen een jaar moeten solliciteren voor ze een baan krijgen? Niet omdat het werk op straat ligt.

platje
07-09-2003, 16:23
Ik moet zowel buddy als DonAgewan gelijk geven, hou wel rekening met diverse leefsituaties van mensen die gaan solliciteren en wel of geen werk kunnen vinden. ff wat anders: in amerika houden ze een termijn aan van 4 weken na verlies van inkomen. Tot het einde van die termijn wordt je geholpen door de overheid gesubsideerde bemiddelingsorganisaties om ander werk te vinden, van netwerk trainingen tot presentatie cursussen. Máár er schuilt een gevaar aan, mocht de persoon in kwestie geen baan vinden binnen die vastgestelde termijn, dan heeft zij/hij gewoon pech en moet die het maar uitzoeken hoe er brood op tafel komt. Want na die 4 weken houdt de hulp op. And then what?

platje
07-09-2003, 17:04

en aspecten zoals, overkwalificatie?, te laag loon, voor de afbetalingen van de leningen,hypotheken en vaste lasten die veel hoger liggen dan het inkomen. Tenzij je dan een aanvullende uitkering bij zou geven in zo een situatie Anders gaan mensen echt niet die mindere banen nemen. Dan kiezen ze liever voor de uitkering. Dat begrijp ik ook nog wel.

Pagina's : [1] 2 3 4