Bekijk originele versie : Energieverbruik
LuckyLady
03-04-2007, 12:39
dames,
ik had graag wat info betreft het energieverbruik en wat
jullie zoal betalen...
mn man en ik woonden in een appartement voorheen en
nu sinds een jaar in een woning.
de faktuur die we onlangs kregen is peperduur maar komt
ook omdat de energieleverancier ergens een fout had in het
systeem waardoor we maar 2 tussentijdse fakturen kregen
tijdens het hele jaar...
nu mijn vraag is: wat betaalt een gezin met 1 kind ongeveer
aan energie ? heb gewone toestellen, frigo, wasmachine, oven,
waterkoker, tv, pc ....
ik kook en verwarm op aardgas
ik weet ook dat elk gezin anders verbruikt of anders omgaat
met energie maar ik wou gewoon een idee hebben
is 100 euro per maand teveel of net goed ?
alvast bedankt voor jullie reacties ;)
dames,
ik had graag wat info betreft het energieverbruik en wat
jullie zoal betalen...
mn man en ik woonden in een appartement voorheen en
nu sinds een jaar in een woning.
de faktuur die we onlangs kregen is peperduur maar komt
ook omdat de energieleverancier ergens een fout had in het
systeem waardoor we maar 2 tussentijdse fakturen kregen
tijdens het hele jaar...
nu mijn vraag is: wat betaalt een gezin met 1 kind ongeveer
aan energie ? heb gewone toestellen, frigo, wasmachine, oven,
waterkoker, tv, pc ....
ik kook en verwarm op aardgas
ik weet ook dat elk gezin anders verbruikt of anders omgaat
met energie maar ik wou gewoon een idee hebben
is 100 euro per maand teveel of net goed ?
alvast bedankt voor jullie reacties ;)
Ik zelf betaal 100euro per maand, woon samen met me man en twee kindjes(kleuter en peuter):)
2_Heartbreak_3
03-04-2007, 12:53
Om eerlyk te zyn vind ik het duur als het enkel om de energie gaat exclusief waterkosten etc. ?
Toen ik thuis woonde waren wy met zn 4en & wy betaalde ma de helft!
LuckyLady
03-04-2007, 12:57
Om eerlyk te zyn vind ik het duur als het enkel om de energie gaat exclusief waterkosten etc. ?
Toen ik thuis woonde waren wy met zn 4en & wy betaalde ma de helft!
gaat inderdaad alleen op energie, dus gas en electriciteit...
vind het ook nogal duur...
er zijn ook zaken waarmee men rekening moet houden zoals
de grootte van de woning, enkel of dubbele beglazing etc...
bij ons was het vooral 'gas' dat het grootste deel uitmaakte van
de faktuur :maf2:
LuckyLady
03-04-2007, 12:58
Ik zelf betaal 100euro per maand, woon samen met me man en twee kindjes(kleuter en peuter):)
is het een woning of appartement ?
zijn jullie overdag thuis of gaan jullie werken ? bedoel maar
of er overdag ook verbruik is van energie (bijv. verwarming) of enkel 's morgens en 's avonds ?
2_Heartbreak_3
03-04-2007, 13:04
Dat klopt hangt wel af van de woning.
Als je nachttarief hebt is het beter daar vaker van gebruik te maken, kan je ermee heleboel ebsparen op lange termyn!
Wij zijn met zijn drieeen mijn man ik en me dochter.
Ik heb onlangs mijn jaarafrewkening gekregen en krijg 320 ongeveer terug :banana:
En mijn nieuwe voorschot wordt 77 euro, ik woonhier nu bijna 3 jaar woon in een appartement. eerste jaar betaalden wij 117 toen gingen we naar 82 en nu wordt het 77 euro. Ik heb tv hele dag aanstaan laptop waterkoker, magnetron, oven, gas wordt bij ons dagelijks gebruikt. Maar ik let dan ook op alles zoals geen adapters in de stopcontact laten, als we niet thuis zijn of gaan slapen trek ik stekker van dvd tv satteliet eruit.
En ik heb een standaard tarief, omdat ik huisvrouw ben en alles overdag doe.
LuckyLady
03-04-2007, 13:10
Wij zijn met zijn drieeen mijn man ik en me dochter.
Ik heb onlangs mijn jaarafrewkening gekregen en krijg 320 ongeveer terug :banana:
En mijn nieuwe voorschot wordt 77 euro, ik woonhier nu bijna 3 jaar woon in een appartement. eerste jaar betaalden wij 117 toen gingen we naar 82 en nu wordt het 77 euro. Ik heb tv hele dag aanstaan laptop waterkoker, magnetron, oven, gas wordt bij ons dagelijks gebruikt. Maar ik let dan ook op alles zoals geen adapters in de stopcontact laten, als we niet thuis zijn of gaan slapen trek ik stekker van dvd tv satteliet eruit.
En ik heb een standaard tarief, omdat ik huisvrouw ben en alles overdag doe.
bedankt voor jouw reactie ;)
ik denk ook dat rond de 80 euro te doen moet zijn ofwel moet ik
gewoon zuiniger omgaan met alles :D
alles hangt af van hoe zuinig je ermee omgaat en om de isolatie
van de woonst...
nog dames die willen reageren ???
;)
bedankt voor jouw reactie ;)
ik denk ook dat rond de 80 euro te doen moet zijn ofwel moet ik
gewoon zuiniger omgaan met alles :D
alles hangt af van hoe zuinig je ermee omgaat en om de isolatie
van de woonst...
nog dames die willen reageren ???
;)
Ja je moet gewoon opletten als de kleine slaapt doen wij het licht ook uit niet om te besparen ofso hoor maar is gezelliger tv aan en licht uit. Dat bespaart ook veel en adapter in de stopcontact laten zitten doen veel mensen en dat komt ook op 8 euro perjaar had ik ergens gelezen dus gewoon opletten tv nooit op stand by laten.
Gewoon opletten ik krijg nu 2 jaar achter elkaar boven de 300 euro terug en ga ook lager op mijn voorschot. :banana:
LuckyLady
03-04-2007, 13:20
Ja je moet gewoon opletten als de kleine slaapt doen wij het licht ook uit niet om te besparen ofso hoor maar is gezelliger tv aan en licht uit. Dat bespaart ook veel en adapter in de stopcontact laten zitten doen veel mensen en dat komt ook op 8 euro perjaar had ik ergens gelezen dus gewoon opletten tv nooit op stand by laten.
Gewoon opletten ik krijg nu 2 jaar achter elkaar boven de 300 euro terug en ga ook lager op mijn voorschot. :banana:
je bent goed bezig tbarkellah !
stroom is nog ok maar tis vooral gas dat echt duur was vond ik...
Newlyweds
03-04-2007, 13:21
ik snap er ook niets van.
mijn man en ik wonen in een appartement. we hebben geen kids en zijn zelden thuis. de afgelopen jaar hebben wij 50 euro per maand betaald aan alleen energie. we hebben 420 euro teruggekregen van nuon dit jaar. maar onze nieuwe voorschot is 86 euro geworden :eek: Echt veel vergeleken bij wat we eerst betaalden. wij schrokken er echt enorm van, want we krijgen geld terug dus dan moet je voorschot lager liggen? maar in de brief stond ook dat die verhoging komt omdat de energie duurder is geworden?
je bent goed bezig tbarkellah !
stroom is nog ok maar tis vooral gas dat echt duur was vond ik...
Het is gas en elektriciteit samen he bij jou ook?
Ik dacht dat ik meer moest betalen omdat ik in januari was bevallen en ik de verwarming altijd aan had maar niet dus ik krijg terug.
Ja je moet wel opletten als je geld voor andere dingen wilt besteden het is niet zo dat ik als een gek zit te bereken hoor maar ik ben nu bv gewend om altijd de stekker van tv uit te doen als ik weg ga of ga slapen en de verwarming zet ik ook altijd op 15 in dewinter ja je ligt toch onder je deken dus.
cuisinetje
03-04-2007, 13:25
Wij hebben ook onze afrekening gekregen en we krijgen een kleine 1000 euro terug..............we hebben we 200 euro per maand betaald vorig jaar.
Nu betalen we 125 euro per maand.............hebben wel een OB ( gelijksvloers en 2 verdiepingen)
Valt goed mee vind ik, gas en electriciteit..........alsook de verwarming.
ik snap er ook niets van.
mijn man en ik wonen in een appartement. we hebben geen kids en zijn zelden thuis. de afgelopen jaar hebben wij 50 euro per maand betaald aan alleen energie. we hebben 420 euro teruggekregen van nuon dit jaar. maar onze nieuwe voorschot is 86 euro geworden :eek: Echt veel vergeleken bij wat we eerst betaalden. wij schrokken er echt enorm van, want we krijgen geld terug dus dan moet je voorschot lager liggen? maar in de brief stond ook dat die verhoging komt omdat de energie duurder is geworden?
Kan je niet vragen of je dan 60 ofso mag betalen?
Want alleen voor gas 86 euro vind ik wel erg veel voor 2 personen die bijna niet thuis zijn.
Wij hebben ook onze afrekening gekregen en we krijgen een kleine 1000 euro terug..............we hebben we 200 euro per maand betaald vorig jaar.
Nu betalen we 125 euro per maand.............hebben wel een OB ( gelijksvloers en 2 verdiepingen)
Valt goed mee vind ik, gas en electriciteit..........alsook de verwarming.
Lekker die 1000 euro :banana: het is eigenlijk sparen he als je geld terug krijgt :D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.