Bekijk originele versie : Voor de dames die HIJAAB dragen ( KLIK effe hier)
noortje1
06-09-2003, 19:40
Noortje is hopeloos opzoek naar LANGE sjaals :rolleyes: .....
ik vind ze niet ik vind alleen die niet zo lang en breed zijn... maar die wil ik niet :huil:
en kom niet met kalverstraat want daar ben ik 10000000 keer geweest en noooit hebben ze grote :kwaad:
Mijn moeder heeft zo'n lange zwarte. Als je wil kan je hem een keertje lenen.
ps: op de zwarte markt gekocht :)
MariamaMslma
06-09-2003, 19:47
Nou, in de kalverstraat hebben ik en mijn vriendin toevallig een aantal gekocht, maar dan aan het begin van de klaverstraat bij die rabo pinautomaten in de buurt, zo'n raar winkeltje met beetje kleding en frutsels, ze hebben ook van die sjaal in formaat breed en nog breder(allebei lang) ik heb zelf een roze, blauwe, gebroken witte, bruine en ik moet nog een zwarte halen.
Om eerlijk te zijn ben ik ook meer gewone hoofddoeken gaan dragen, van die grote vierkante.....dat vind ik ook heel mooi, en die kan je gewoon overal halen in marokkaanse winkeltjes.
Kijk op de markt, ik koop ze echt overal, ik ken niet een speciale winkel waar ik altijd de juiste hoofddoeken vind......tis echt zoeken en vinden.
Bijv: bijenkorf(heb ik 1), v&d(mijn eerste :D ) markt(heel toevallig 1 x 2 gevonden) 1 uit marokko(standaard zwart) een aantal uit mekka, een aantal uit Egypte, Hajr paleis op de kanaalstraat, 1 hoofddoek van beverwijk.
Ik ben internationaal :D
noortje1
06-09-2003, 19:48
die van de zwarte markt zijn niet zo breed :D
noortje1
06-09-2003, 19:51
Origineel gepost door MariamaMslma
Nou, in de kalverstraat hebben ik en mijn vriendin toevallig een aantal gekocht, maar dan aan het begin van de klaverstraat bij die rabo pinautomaten in de buurt, zo'n raar winkeltje met beetje kleding en frutsels, ze hebben ook van die sjaal in formaat breed en nog breder(allebei lang) ik heb zelf een roze, blauwe, gebroken witte, bruine en ik moet nog een zwarte halen.
Om eerlijk te zijn ben ik ook meer gewone hoofddoeken gaan dragen, van die grote vierkante.....dat vind ik ook heel mooi, en die kan je gewoon overal halen in marokkaanse winkeltjes.
Kijk op de markt, ik koop ze echt overal, ik ken niet een speciale winkel waar ik altijd de juiste hoofddoeken vind......tis echt zoeken en vinden.
Bijv: bijenkorf(heb ik 1), v&d(mijn eerste :D ) markt(heel toevallig 1 x 2 gevonden) 1 uit marokko(standaard zwart) een aantal uit mekka, een aantal uit Egypte, Hajr paleis op de kanaalstraat, 1 hoofddoek van beverwijk.
Ik ben internationaal :D
dat winkeltje aan begin van kalverstraat ben ik nou al 10000000000 keer geweest en ze hebben geen grote!!!!!!!!!
enige die groot was... waren die tweekleurige en daar vond ik alleen die bruine mooi voor de rest vond ik ze kinderachtig en niet bij me passen ( ik zie mezelf niet met een roze/rode :D )
dus die jij en je vriendin daar hebben gekocht heb ik al pfff weet ik veel hoeveel thuis liggen maar ik wil grotere dan die :p
Origineel gepost door noortje1
die van de zwarte markt zijn niet zo breed :D
Jawel, mijn moeder heeft er toch ook een :rolleyes:
noortje1
06-09-2003, 19:54
Origineel gepost door House
Jawel, mijn moeder heeft er toch ook een :rolleyes:
mag ik die HEBBEN... zwart is namelijk mijn lievelingskleur
zwarte markt ga ik alleen heen wanneer we bijna naar marokko gaan :hihi:
mag ik die HEBBEN... zwart is namelijk mijn lievelingskleur
zwarte markt ga ik alleen heen wanneer we bijna naar marokko gaan :hihi:
Lenen mag altijd, maar hebben niet :jammer:
Ik was er vandaag, als je nou had gezegd had ik voor je gehaald :kwaad:
Lady_moi
06-09-2003, 19:56
In marokko
MariamaMslma
06-09-2003, 19:59
dat winkeltje aan begin van kalverstraat ben ik nou al 10000000000 keer geweest en ze hebben geen grote!!!!!!!!!
enige die groot was... waren die tweekleurige en daar vond ik alleen die bruine mooi voor de rest vond ik ze kinderachtig en niet bij me passen ( ik zie mezelf niet met een roze/rode :D )
dus die jij en je vriendin daar hebben gekocht heb ik al pfff weet ik veel hoeveel thuis liggen maar ik wil grotere dan die :p
Misschien hadden ze die hele grote die wij hadden gekocht niet meer :lekkerpuh:
En die roze(beetje donker) is niet kinderachtig, maar heel mooi met een zwarte outfit :kwaad:
2kleurig heb ik niet gezien, misschien is dat later...wij hadden ze al een lange tijd geleden gekocht.
En als je hele grote wilt dan moet je gewoon naar Moskee eltawheed gaan bij de kinkerstraat achter, in dat winkeltje hebben ze volgens mij van die heeeeeeeeeele grote(hoe groot moeten ze zijn hee)
allh ie 3tik sjie sebnieja oalla zjoezj :D
MariamaMslma
06-09-2003, 20:17
Origineel gepost door TooCool
Souq el Hafra meiden. (Hoe heet die markt eigenlijk in 't Nederlands? :watte?: )
Anyway, te vinden in Amsterdam, dichtbij het Gulden Winckel Plantsoen. Te bereiken met bus 64, tram 7 en tram 14. (Nee, ik word hier niet voor betaald http://www.maroc.nl/forums/images/smilies/moe.gif )
Daar is een kraampje van een meneer Baard die sjaals en gewone rechthoekige hoofddoeken verkoopt in allerlei kleuren en maten. Hij verkoopt ook van die bandjes met anasheed, henna, sieraden.
He soek el 7ofra ken ik ja, mijn tante woonde daar, bij die albert heijn en marca zit daar ook geloof ik. Letterlijk vertaald is het markt kuil.
Tis dan ook een markt in een kuil, of is het verplaatst
noortje1
06-09-2003, 20:23
Origineel gepost door TooCool
Souq el Hafra meiden. (Hoe heet die markt eigenlijk in 't Nederlands? :watte?: )
Anyway, te vinden in Amsterdam, dichtbij het Gulden Winckel Plantsoen. Te bereiken met bus 64, tram 7 en tram 14. (Nee, ik word hier niet voor betaald http://www.maroc.nl/forums/images/smilies/moe.gif )
Daar is een kraampje van een meneer Baard die sjaals en gewone rechthoekige hoofddoeken verkoopt in allerlei kleuren en maten. Hij verkoopt ook van die bandjes met anasheed, henna, sieraden. dat is de GAKmarkt :D
en jammer genoeg vind ik die sjaals ook niet breed genoeg :D.... ik wil ze zooo breed hebben dat mijn boezems ook bedekt raken :p.....en met die lukt dat niet zo goed
en die meneertje ken ik.... heb een helee leuke anacheed bandje bij hem gekocht :love:
noortje1
06-09-2003, 20:26
Origineel gepost door MariamaMslma
Misschien hadden ze die hele grote die wij hadden gekocht niet meer :lekkerpuh:
En die roze(beetje donker) is niet kinderachtig, maar heel mooi met een zwarte outfit :kwaad:
2kleurig heb ik niet gezien, misschien is dat later...wij hadden ze al een lange tijd geleden gekocht.
En als je hele grote wilt dan moet je gewoon naar Moskee eltawheed gaan bij de kinkerstraat achter, in dat winkeltje hebben ze volgens mij van die heeeeeeeeeele grote(hoe groot moeten ze zijn hee)
allh ie 3tik sjie sebnieja oalla zjoezj :D
nee maar die dubbelte was wel kinderachtig serieus ( dat vond ik)
gouadalope zei ook dat je daar grote heb maar als ik ga zegt ie nee ik niet heb alleen die daar hangen :rolleyes:
oke meneer wanneer komen ze dan....
ik niet weet nu is op :rolleyes:
en zo gaat het elke keer :kwaad:
MariamaMslma
06-09-2003, 20:33
dat is de GAKmarkt :D
en jammer genoeg vind ik die sjaals ook niet breed genoeg :D.... ik wil ze zooo breed hebben dat mijn boezems ook bedekt raken :p.....en met die lukt dat niet zo goed
en die meneertje ken ik.... heb een helee leuke anacheed bandje bij hem gekocht :love:
Ewa mijne zijn allemaal zo breed hoor, het valt zeker wel over mijn boezem, het ligt er natuurlijk maar net aan hoe je hem draagt.
lella_maryam
06-09-2003, 20:47
Salaam Noortje1
Wat je ook kunt doen is stof kopen die jij mooi vind en dan een sjaal van laten maken (dus hoe jij hem wilt hebben)
Dat is wat ik ook doe, want als je eentje gewoon in de winkel of op de markt wilt gaan kopen, dan is er altijd wel iets mis mee (of de kleur of te lang of te kort en zo kan ik wel doorgaan) mohim ik hoop dat je hier iets aan hebt...
boessa Maryam
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.