Bekijk originele versie : Slaapstand/stand-by
LimburgseB
02-04-2007, 14:06
Selaam ou aleikoem
Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn pc op slaapstand wrd gezet.
Ik heb namelijk een probleempje
als ik bij energiebeheer zit dan heb ik nergens in mijn tabbladen slaapstand staan.
Energiebheer, geavanceerd en noodvoeding heb ik wel
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik mijn pc ook op slaapstand kan zetten???
AUBBB help me!!!
http://www.seniorweb.nl/uploadedImages/Computer/Artikelen/Handig/clip_image001(1).jpg
Narutard
02-04-2007, 14:14
als je ctrl+alt+del doet en op afluisten klikt in het menu zie je daar slaapstand?
Start->Uitschakelen dan shift-knop ingedrukt houden, dan verandert de standby knp in slaapstandknop..
marmitta
02-04-2007, 14:16
Slaapstand
Echt geld besparen doet u met de slaapstand. Hierbij wordt de situatie waarin Windows XP zich dan bevindt ? inclusief de programma?s, bestanden en documenten die op dat moment geopend zijn ? opgeslagen en de pc uitgezet. Het verbruik bedraagt nog maar 5 watt, net zoveel als wanneer de pc uitstaat. Een druk op de aan- en uitknop activeert Windows XP in dezelfde status als waarin hij stond voor hij in de slaapstand terechtkwam. In zo?n 30 seconden kunt u verder gaan waar u gebleven was. U zet de pc in de slaapstand op de volgende manier: klik op Start, Afsluiten; als u het keuzevenster krijgt met Stand-by, Uitschakelen en Opnieuw Opstarten, drukt u op de Shift-toets. U ziet dan het knopje Stand-by veranderen in Slaapstand. Nog makkelijker is het met een snelkoppeling op het Bureaublad. Klik met de rechtermuisknop ergens op uw Bureaublad. Kies Nieuw, Snelkoppeling. In het venster dat verschijnt typt u: C:\WINDOWS\system32\run dll32***** powrprof.dll,SetSuspendState Hibernate. Klik nu op Volgende, geef de snelkoppeling een naam (bijvoorbeeld Slapen) en klik op Voltooien. Als u nu dubbelklikt op het icoon, valt uw pc onmiddellijk in slaap.
bron pc idee
ikzelf heb maantje op toetsenbord hoef alleen daar op te drukken
LimburgseB
02-04-2007, 14:33
Slaapstand
Echt geld besparen doet u met de slaapstand. Hierbij wordt de situatie waarin Windows XP zich dan bevindt ? inclusief de programma?s, bestanden en documenten die op dat moment geopend zijn ? opgeslagen en de pc uitgezet. Het verbruik bedraagt nog maar 5 watt, net zoveel als wanneer de pc uitstaat. Een druk op de aan- en uitknop activeert Windows XP in dezelfde status als waarin hij stond voor hij in de slaapstand terechtkwam. In zo?n 30 seconden kunt u verder gaan waar u gebleven was. U zet de pc in de slaapstand op de volgende manier: klik op Start, Afsluiten; als u het keuzevenster krijgt met Stand-by, Uitschakelen en Opnieuw Opstarten, drukt u op de Shift-toets. U ziet dan het knopje Stand-by veranderen in Slaapstand. Nog makkelijker is het met een snelkoppeling op het Bureaublad. Klik met de rechtermuisknop ergens op uw Bureaublad. Kies Nieuw, Snelkoppeling. In het venster dat verschijnt typt u: C:\WINDOWS\system32\run dll32***** powrprof.dll,SetSuspendState Hibernate. Klik nu op Volgende, geef de snelkoppeling een naam (bijvoorbeeld Slapen) en klik op Voltooien. Als u nu dubbelklikt op het icoon, valt uw pc onmiddellijk in slaap.
bron pc idee
ikzelf heb maantje op toetsenbord hoef alleen daar op te drukken
Dat maantje heb ik er ook staan, dient voor stand-by.
Maar deze werkt ook niet weer :confused:
LimburgseB
02-04-2007, 14:34
als je ctrl+alt+del doet en op afluisten klikt in het menu zie je daar slaapstand?
wat is afluisten :o
LimburgseB
02-04-2007, 14:38
Start->Uitschakelen dan shift-knop ingedrukt houden, dan verandert de standby knp in slaapstandknop..
Nee lukt niet, want kan de pc zelfs niet op stand by zetten, die knop waar stand by staat, is grijs gekleurt en ik kan daar niet opklikken
Weet je een tijdje geleden kon ik dit wel, totdat ik mijn pc had geformateerd en plotseling lukte dit niet meer :o
http://img19.imageshack.us/img19/5006/naamloosau5.th.jpg (http://img19.imageshack.us/my.php?image=naamloosau5.jpg)
Narutard
02-04-2007, 14:39
wat is afluisten :o
afsluiten :p
Narutard
02-04-2007, 14:41
Dat maantje heb ik er ook staan, dient voor stand-by.
Maar deze werkt ook niet weer :confused:
meestal moet je nog een andere knop intoetsen meestal is dat de Fn knop.
Narutard
02-04-2007, 14:42
EDIT: hoi
Mocro_Oujdi
02-04-2007, 14:43
vaag :s
was als voorbeeld voor haar niet voor mij ..ik heb de slaapstand uitgezet!
LimburgseB
02-04-2007, 14:45
Mocro_oujdi
heb gekeken, wel zie zowel standby als slaapstand zijn grijs gekleurd, dus er is iets degelijks mis :o
http://img116.imageshack.us/img116/5092/naamloospw0.jpg
LimburgseB
02-04-2007, 14:46
Thx, maar hoe heb je die dan uitgezet, mss kan ik hem zo wel terug aanzetten?
Narutard
02-04-2007, 14:47
oow okeey :p
moet ik je afbeelding weghalen of maakt het je niets uit?
LimburgseB
02-04-2007, 14:48
oow okeey :p
moet ik je afbeelding weghalen of maakt het je niets uit?
Kun je beter wegdoen, zn achternaam enzo staat erop
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.