Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Slaapproblemen bij kinderen.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

Romainna
02-04-2007, 12:56

Omdat elke iedereen wel eens te maken heeft met een baby, peuter of kleuter te maken heeft die problemen heeft et slapen wil ik hier graag tips en adviesjes neerzetten.:o Het mag ook over andere dingen gaan, zoals b.v Kinderen die niet willen eten of moeilijke eters zijn. Kinderen die niet samen kunen spelen. Kinderen die agressief zijn enz, Iedereen is welkom om zijn of haar tips hier neer te zetten.:nijn:

Romainna
02-04-2007, 12:58
Probleem; Het kind wordt om 3 uur in de nacht wakker. Tip; Praat zachtjes tegen het kind, strijk met een vinger langs het voorhoofd dit wil ze snel in slaap brengen.

Romainna
02-04-2007, 13:06
Probleem; Mijn kind houd zichzelf wakker. Tip; Bereid het kind voor het slapen gaan. Zeg al babbelend dat wre zo naar bed gaan. Bv: Eerst de gordijntjes dicht doen, Dan in bedje Knuffel erbj Kusje geven Muziekje erbij aan of een verhaaltje voorlezen. Steeds dezelfde volgorde is voor het kind prettig. Het weet de volgende keer dan wat er gaat gebeuren.

Ouissam
02-04-2007, 13:10
:goedzo: Ga zo door :D

Romainna
02-04-2007, 13:17

Probleem; Bang om alleen te zijn in bed, enge fantasieen. Tip; Bij erge angst altijd troosten en geruststellen. Een nachtlampje en een vertrouwde knuffel in bed. Het (enge ding) samen het raam uitjagen of zeggen dat als er enge dingen waren, ze door jullie lawaainal lang weg zijn.

Romainna
02-04-2007, 13:21
Probleem; De angst is verdwenen, maar het kind blijft om aandacht vragen. Tip; Het kind is gewend aan aandacht. Ga overdag niet steeds op aandacht vragen in. Zeg bv ik ben nu even bezig. Leer het kind overdag met zijn eigen speelgoed bezig te zijn, terwijl jij iets anders doet.

Selly
02-04-2007, 13:21
Al je tot nu toe genoemde tips uitgeprobeerd -> geen enkele helpt bij mijn dochter :moe: Sinds ze naar school gaat slaapt ze door de weeks godzijdank meteen in en door. Alleen de weekenden zijn nog drama.

badparel
02-04-2007, 13:23
Probleem; Bang om alleen te zijn in bed, enge fantasieen. Tip; Bij erge angst altijd troosten en geruststellen. Een nachtlampje en een vertrouwde knuffel in bed. Het (enge ding) samen het raam uitjagen of zeggen dat als er enge dingen waren, ze door jullie lawaainal lang weg zijn. Wallah ben blij met deze topic!!!Mijn dochter van vier heeft een angst ontwikkeld sinds pas, ze is bang om alleen te slapen, ik word er echt :moe: van, want ik sta ook nog s'nachts op met de kleine :moe:

Romainna
02-04-2007, 13:24
Al je tot nu toe genoemde tips uitgeprobeerd -> geen enkele helpt bij mijn dochter :moe: Sinds ze naar school gaat slaapt ze door de weeks godzijdank meteen in en door. Alleen de weekenden zijn nog drama. Dat is erg jammer.:( Sommige kinderen zijn ook zo avtief dat ze gewoon het liefst dag EN NACHT nog bezig zijn.:jammer: Ik heb er nog meer, mischien dat er wat handige tips voor je bij zit.:o

Selly
02-04-2007, 13:27
haha ik ben benieuwd! Ik volg je topic in ieder geval met veel interesse!

Selly
02-04-2007, 13:28
Wallah ben blij met deze topic!!!Mijn dochter van vier heeft een angst ontwikkeld sinds pas, ze is bang om alleen te slapen, ik word er echt :moe: van, want ik sta ook nog s'nachts op met de kleine :moe: Jij ook al :moe: . Gelukkig slaapt mijn kleine door, ik heb echt gewoon onderbroken nachten door mijn oudste. Je moet ook persee op de bovenverdieping blijven en het liefst ook gaan slapen wanneer zij naar bed moet. Gisteren haar naar bed gedaan om 20 uur en ze sliep om 24 u nog niet.

Romainna
02-04-2007, 13:31
Wallah ben blij met deze topic!!!Mijn dochter van vier heeft een angst ontwikkeld sinds pas, ze is bang om alleen te slapen, ik word er echt :moe: van, want ik sta ook nog s'nachts op met de kleine :moe: Ik heb zelf ook een peuter van 3 die niet of moeilijk slaapt.:jammer: Ik heb zelf laats deze tip uitgeprobeerd en het hielp,:eek: hij ging lachend naar bed.:banana: Hij wou maar niet naar bed en uiteindelijk zei hij dat er een krokodil onder het bed zat. Ik heb toen gezegd dat ik de krokodil ga pakken en uit het raam zal gooien.:hihi: Heb net alsof ik de krokodil onder het bed aan het vangen was en toen ik hem te pakken had zei ik kijk maar ik heb de krokodil gepakt. Nu ga ik hem uit het raam gooien, ik deed het raam open en deed net alsof ik de krokodil uit het raam gooide.:hihi: Hij hield me ondertussen goed in de gaten en ook wat ik deed. Ik zei kijk maar de krokodil is nu weg ik heb hem weg gegooit uit het raam. Hij was blij en moest lachen wou nog een kusje en ging toen vredig en rustig slapen.:banana: Dat lijkt me echt zwaar en slopend voor je, inschallah zal je hier wat aan hebben.:goedzo:

badparel
02-04-2007, 13:32
Jij ook al :moe: . Gelukkig slaapt mijn kleine door, ik heb echt gewoon onderbroken nachten door mijn oudste. Je moet ook persee op de bovenverdieping blijven en het liefst ook gaan slapen wanneer zij naar bed moet. Gisteren haar naar bed gedaan om 20 uur en ze sliep om 24 u nog niet. Wallah het is iets van de laatse tijd, ik heb haar bij haar zus op de kamer gegooid, vannacht zocht ik haar, lag ze te slapen bij haar zus in bed :moe: Ze word standaard drie uur wakker en komt ze naar mijn kamer om te vragen of ik of haar vader bij haar wil slapen :moe:Ik heb van alles geprobeerd, maar ik hou deze topic in de gaten en hoop dat ik hier een goed ideetje vind!

Romainna
02-04-2007, 13:33
Probleem; Het kind wil niet ophouden met spelen als het naar bed moet. Tips; Vertel het kind 5 minuten van te voren dat het naar bed moet, samen opruimen

Romainna
02-04-2007, 13:34

haha ik ben benieuwd! Ik volg je topic in ieder geval met veel interesse! :goedzo:

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6