Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Veel Te goed voor deze Wereld

camjo
22-07-2002, 22:03

Salaam mensen.. Wie denkt dat hij of zij veel te goed zijn voor deze wereld, hiermee bedoel ik te goed voor de familie, vrienden en anderen.. Zij kunnen altijd op jou rekenen..maar ojee als je hun nodig hebt.. Jij doet bijna altijd iets voor de mensen, als ze jou dat vragen.. Je zegt bijna nooit neen als iemand je hulp vraagt.. Je leent bijna iedereen geld..maar als je geld nodig hebt, dan heb je een probleem.. Je bent te eerlijk, te braaf..je wil de anderen helpen.. Als iets te vieren valt gaat men lekker met elkaar..maar jij wordt niet meegevraagd..terwijl ze jou hulp altijd accepteren.. Je kent veel mensen..en toch ben je eenzaam en alleen. Je bent veel te goed voor deze wereld..maar deze wereld niet goed voor jou.

igzeneej
22-07-2002, 22:06
hahah precies een oom van mij ! ...Hij ging naar marokko ! ...Maar veel mensen vroegen hem om bagage mee te nemen voor hun familie ! Nou de bus stond helemaal vol met andere mensen hun spullen , en er kon nog weinig van zijn eigen gezin bij :D ...dat is dus in mij ogen te goed !

Wamen
22-07-2002, 22:08
Origineel gepost door Mohammed Justice Salaam mensen.. Wie denkt dat hij of zij veel te goed zijn voor deze wereld, hiermee bedoel ik te goed voor de familie, vrienden en anderen.. Zij kunnen altijd op jou rekenen..maar ojee als je hun nodig hebt.. Jij doet bijna altijd iets voor de mensen, als ze jou dat vragen.. Je zegt bijna nooit neen als iemand je hulp vraagt.. Je leent bijna iedereen geld..maar als je geld nodig hebt, dan heb je een probleem.. Je bent te eerlijk, te braaf..je wil de anderen helpen.. Als iets te vieren valt gaat men lekker met elkaar..maar jij wordt niet meegevraagd..terwijl ze jou hulp altijd accepteren.. Je kent veel mensen..en toch ben je eenzaam en alleen. Je bent veel te goed voor deze wereld..maar deze wereld niet goed voor jou. Wolah soms heb ik dat gevoel dat jij beschrijft.En dan vooral op het vlak van mijn ouders,familie,geld,.....

EsteeLauder01
22-07-2002, 22:12
Origineel gepost door Mohammed Justice Je bent veel te goed voor deze wereld..maar deze wereld niet goed voor jou. Soms voel ik mij zo...te goed voor deze wereld. Soms denk ik dat je in deze wereld alleen maar ver komt en goed scoort als je slecht ben en goed kunt profiteren van je medemens. Maar goed...er bestaan ook nog mooie dingen in het leven die het slechte doen vergeten...GELUKKIG MAAR. ;)

igzeneej
22-07-2002, 22:17

je begint bij je zelf in de hoop dat andere dat ook doen ! ..Dit proces kan lang duren voordat het op rolletjes loopt ! ...Maar toch heb ik er het volste vertrouwen in !

camjo
22-07-2002, 22:22
Origineel gepost door igzeneej hahah precies een oom van mij ! ...Hij ging naar marokko ! ...Maar veel mensen vroegen hem om bagage mee te nemen voor hun familie ! Nou de bus stond helemaal vol met andere mensen hun spullen , en er kon nog weinig van zijn eigen gezin bij :D ...dat is dus in mij ogen te goed ! inderdaad..je oom is veel te goed..en men is niet beschaamd om hem met hun spullen te laten verdrinken.. Je oom is een brave man die anderen altijd helpt..maar hij zelf durft geen hulp vragen als hij in nood zit. Dat is meestal het type persoon die veel te goed is voor deze wereld..soms word zo iemand zwaar misbruikt van zijn goedheid..en word hij dipri van dit soort mensen.. Mijn indruk is dat brave mensen het meeste te lijden hebben onder hun goedheid.

igzeneej
22-07-2002, 22:27
Insha allah wordt ie er ooit voor beloond !

camjo
22-07-2002, 22:36
Origineel gepost door igzeneej Insha allah wordt ie er ooit voor beloond ! Incha'allah.. Maar Te goed is Te goed..en dat is niet goed. Maar ja, brave en eerlijke mensen die altijd in de weer zijn voor anderen..zien veel af..krijgen niet het respect dat ze verdienen..eerder verwijten.

MissLoca
22-07-2002, 22:38
Op dat gebied laat ik me beoordelen door me vrienden en me familie die me kennen!!!!

mugje
22-07-2002, 22:47
Origineel gepost door Mohammed Justice Salaam mensen.. Wie denkt dat hij of zij veel te goed zijn voor deze wereld, hiermee bedoel ik te goed voor de familie, vrienden en anderen.. Zij kunnen altijd op jou rekenen..maar ojee als je hun nodig hebt.. Jij doet bijna altijd iets voor de mensen, als ze jou dat vragen.. Je zegt bijna nooit neen als iemand je hulp vraagt.. Je leent bijna iedereen geld..maar als je geld nodig hebt, dan heb je een probleem.. Je bent te eerlijk, te braaf..je wil de anderen helpen.. Als iets te vieren valt gaat men lekker met elkaar..maar jij wordt niet meegevraagd..terwijl ze jou hulp altijd accepteren.. Je kent veel mensen..en toch ben je eenzaam en alleen. Je bent veel te goed voor deze wereld..maar deze wereld niet goed voor jou. Hoi MJ, Ik moet zeggen dat wat je schreef klopt wel... maar dat ik te goed ben voor deze wereld en de wereld niet goed voor mij... zover ben ik nog niet... Ik voel me niet te goed voor deze wereld.. Misschien omdat ik niet beter weet dan anderen op een of andere manier te kunnen helpen... Ik zie het als iets normaals, iets allerdaags zoals eten en drinken.. Hebben "alleen" en "eenzaam" dezelfde betekenissen? Als je geen mensen om je heen hebt ben je alleen en eenzaam.. Maar als je wel mensen om je heen hebt ben je slechts eenzaam.. Laat maar.. Moest ff hardop denken.. Volgens mij is het ook zoiets als jezelf wegcijferen als je voor iedereen klaar staat en dat jij het maar in je eentje op moet lossen..Dus ik bedoel, dat je je zelf wegcijfert als je dit beseft en er niets aan doet... Ik vraag me af of er ook mensen zijn die zich schuldig gaan voelen als er op een dag wel iemand voor je klaar staat? Het kan eigenlijk ook aan de persoon zelf liggen.. iemand die klaar staat voor anderen, die altijd vraagt hoe het met de ander gaat, die graag wilt helpen.. Dat anderen dan "over je heen lopen".. ?

camjo
22-07-2002, 22:48
Origineel gepost door MissLoca Op dat gebied laat ik me beoordelen door me vrienden en me familie die me kennen!!!! Je zou van jezelf normaal gezien al kunnen uitmaken of je meer voor de anderen doet ja of neen.. Men zegt ook wel..dir alghir wa nsaah. of.. dir alghir fi li yastahel. Doe het goede werk en vergeet deze. of..Doe iets goed alleen voor diegenen die het verdienen.

camjo
22-07-2002, 23:04
Origineel gepost door mugje Hoi MJ, Ik moet zeggen dat wat je schreef klopt wel... maar dat ik te goed ben voor deze wereld en de wereld niet goed voor mij... zover ben ik nog niet... Ik voel me niet te goed voor deze wereld.. Misschien omdat ik niet beter weet dan anderen op een of andere manier te kunnen helpen... Ik zie het als iets normaals, iets allerdaags zoals eten en drinken.. Hebben "alleen" en "eenzaam" dezelfde betekenissen? Als je geen mensen om je heen hebt ben je alleen en eenzaam.. Maar als je wel mensen om je heen hebt ben je slechts eenzaam.. Laat maar.. Moest ff hardop denken.. Volgens mij is het ook zoiets als jezelf wegcijferen als je voor iedereen klaar staat en dat jij het maar in je eentje op moet lossen..Dus ik bedoel, dat je je zelf wegcijfert als je dit beseft en er niets aan doet... Ik vraag me af of er ook mensen zijn die zich schuldig gaan voelen als er op een dag wel iemand voor je klaar staat? Het kan eigenlijk ook aan de persoon zelf liggen.. iemand die klaar staat voor anderen, die altijd vraagt hoe het met de ander gaat, die graag wilt helpen.. Dat anderen dan "over je heen lopen".. ? Ja..mugje..soms is men alleen terwijl je mensen om je heen hebt..of juist eenzaam terwijl men alleen is..je kan het niet berekenen als je snapt wat ik bedoel.. Gevoelens kan je niet ordenen noch berekenen..je kan ze alleen voelen, en voelen is ongeloofelijk complex.. Zich wegcijferen om voor de anderen altijd te zijn is een extreem geval ..zover willen we niet gaan.. De mens die ja knikt en altijd paraat staat om anderen ter hulp te snellen..is iemand die meestal driftig en emotioneel is goedhartig en humaan ingesteld Deze mensen zijn niet dom..zien ook wanneer de anderen beginnen te profeteren en deinzen er niet voor terug om de profiteurs op hun plaats te zetten. Een goedhartig iemand mag je niet met zijn gevoelings spelen..nooit.

remii
22-07-2002, 23:13
heyy estee ..ik wist niet dat jij ook zo'n goeierik bent .. :D hahaha..nah als beloning schenk ik je deze echte parfum.. ;) http://www.iespana.es/las16magnificas/Coco_1984_Coco_Chanel.jpg

MissLoca
22-07-2002, 23:15
ja daar heb je gelijk in maar wat maakt het nou uit wat jij er van denk de enige echte die er over kan beoordelen is ALLAH, daar om denk ik er ook niet aan , kijk ik help mensen die hulp nodig hebben maar wie zegt dat die hulp die ik aanbiedt goed beoordeelt wordt???

sarrah
27-07-2002, 12:53

Hoe hard ben je dan wel geworden? Ben je nog steeds wie je bent, en wie je voordoet...?