Bekijk originele versie : wat de baby als eesrste moet horen zodra het geboren is
marakech_girl
31-03-2007, 00:46
salamoe alikoum wa ra7matoe allah wa barakatoeh
heel belangrijk is voor de mamas die nog moeten bevallen het volgende moeten weten is zodra de baby is geboren moet het als eerste de adaan in de rechteroor horen en de iqamat salaat in de linkeroor
en moge allah je waqfa sahla geven en sora makmoela inshallah
wa alikom slaam
ashadoe anna la ilaha illa allah wa ashadoe annan mohamed rasoelo allah
De oproep tot het gebed inderdaad.
Wat is iqamat salaat?
marakech_girl
31-03-2007, 00:58
salameoa alaikoum wa ra7matoe allah wa barakatoeh
ewaywaa dit is de iqamaat salaat
allahoe akbar allahoe akbar
ashadoe anna la ilaha illa allah wa ashadoe anna mohamed rasoeloe allah
7aya 3al salaat 7aya 3al falaa7
qad qamaat salaat qad qamaat salaat
allahoe akbar allahoe akbar
la ilaha illa allah
ik had het gevraagd toen ik zwanger was en kreeg van verschillende mensen te horen dat de hadith daarover niet sahih is. Dus het hoeft helemaal niet Wel moet je op een dadel kouwen en daarmee de binnen kant van de baby mondje wrijven.
:( ik was het vergeten
caftani27
31-03-2007, 02:12
ik dacht het rechter oor maar dat is dus niet zo
Droevige_Meid
31-03-2007, 02:20
ik had het gevraagd toen ik zwanger was en kreeg van verschillende mensen te horen dat de hadith daarover niet sahih is. Dus het hoeft helemaal niet Wel moet je op een dadel kouwen en daarmee de binnen kant van de baby mondje wrijven.
:( ik was het vergeten
Huh? dat heb ik nog nooit gehoord.
Ik weet wel de adhaan en de shahada in het rechteroor
Is het toegestaan voor de echtgenoot om de bevalling van zijn vrouw bij te wonen.
Print paginaVraag:
Laatst heb ik een discussie gehad over de islam en hoe zij staat tegenover de geboorte. Mag een man bij de bevalling van zijn kind aanwezig zijn?
Ik heb overal gezocht naar een antwoord, maar kan geen antwoord vinden. Ik hoop dat ik hierop een antwoord krijg dat op de islam is gebaseerd.
Alvast bedankt
Antwoord: Bismillaahie rrahmaanie rrahiem
Lof zij Allah de almachtige, Zijn groeten en gebeden over Zijn boodschapper Mohammed (vrede en zegen zij met hem). Het is toegestaan voor de man om de bevalling van zijn vrouw bij te wonen. De man kan zijn vrouw steunen en helpen om de bevalling door te staan. Het behoort tot de Soennah van de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) om het kind iets zoets te geven na de geboorte. Overgeleverd door Aboe Moesa, hij zei:"Toen ik een kind kreeg ben ik erme naar de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) gegaan, hij noemde hem Ibraahim en gaf hem de zoetigheid van een dadel en vroeg Allah om hem te zegenen vervolgens gaf hij hem terug aan mij" (Overgeleverd door Boekharie 5150 en Moesliem 2145).
En Allah weet het beste.
bron:http://app.al-islaam.com/index.php/domain/1/module/cyberimam/action/qanda/qanda/672
ik vind overal wel dat je adhaan moet doen, maar niemand vermeld de hadith erbij, dus kun je nog steeds niet natrekken of het klopt. Als iemand het hier wel heeft, moet (als ze het wil) hier plaatsen. Dan weten we het allemaal :)
marakech_girl
31-03-2007, 11:24
liev schat het wordt niet zomaar uit de lucht gegrepen
maar wat is het beste voor een baby om als eerste te horen in de adaan zit de shahadaa en de iqamaat salaat heb je de shahadaa en de shahadaa is van de islam en de shahadaa als laatste in je mond voor je sterft is de sluetel naar de jenna niet zo moeilijk doen
zina_hbiba
31-03-2007, 11:50
moet dat perse de vader van het kind zeggen? of kan het ook iemand anders zijn..
caftani27
02-04-2007, 10:04
nou is het nou links of rechts
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.