Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : 31 maart geboorte dag van de profeet

Pagina's : [1] 2

latiefka
31-03-2007, 00:26

Wat gaan jullie doen ?

Zina82
31-03-2007, 00:30
dat zou ik ook wel willen weten, wat de moslim op zo;n dag doet. en wat ga jij doen??

latiefka
31-03-2007, 00:30
Ik ga insslah vasten morgen

latiefka
31-03-2007, 00:40
Ik Ben Ook Niet Echt Bekend Met Wat Je Allemaal Kan Doen ,2 Dingen Weet Ik Dat Is Vasten En Sadaaga Doen

Insania
31-03-2007, 00:41

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1371918

latiefka
31-03-2007, 00:41
Alvast Mabroek Elhied Elmilaad

Insania
31-03-2007, 00:47
Alvast Mabroek Elhied Elmilaad Er is maar twee feesten waar je elkaar mabrouk el eid mag wensen, offerfeest en suikerfeest.

rawda
31-03-2007, 02:53
Wat gaan jullie doen ? Het is niet mijn bedoeling om deze topic neer te halen, maar ik vraag me af of jullie weten dat deze dag geen officiele islamitische feestdag is. Dit is een innovatie geweest, je viert dus een verjaardag van de profeet terwijl dat juist verboden is , imitatie van de christenen ( verjaardag van JEZUS). En heeft de profeet (saaws) zijn verjaardag wel eens gevierd? en hebben zijn metgezellen die hem nader stonden dan ons wel eens deze dag gevierd ? Nee daar is niets over geleverd!!!! Ik weet het , sommige zullen zeggen "het kan toch geen kwaad"we vereren toch alleen een goed persoon door te vasten en liefdadigheid te doen. NOu om Onze Profeet ( saaws) te vereren hoef je geen speciale dag te hebben , je kunt elke dag liefdadigheid doen en vasten daar heb je ook al speciale dagen die aangewezen zijn. Thuis deden we ook voor hele lange tijd mee aan deze dag, totdat er iemand met goede argumenten kwam en nu doen we dat niet meer.

2_Heartbreak_3
31-03-2007, 03:33
Ow wat goed dat dit ff ook gezegd is.

latiefka
31-03-2007, 08:38
Er is maar twee feesten waar je elkaar mabrouk el eid mag wensen, offerfeest en suikerfeest. :hihi: het was over 12 en ik zag sterettjes van de slaap

latiefka
31-03-2007, 08:43
Het is niet mijn bedoeling om deze topic neer te halen, maar ik vraag me af of jullie weten dat deze dag geen officiele islamitische feestdag is. Dit is een innovatie geweest, je viert dus een verjaardag van de profeet terwijl dat juist verboden is , imitatie van de christenen ( verjaardag van JEZUS). En heeft de profeet (saaws) zijn verjaardag wel eens gevierd? en hebben zijn metgezellen die hem nader stonden dan ons wel eens deze dag gevierd ? Nee daar is niets over geleverd!!!! Ik weet het , sommige zullen zeggen "het kan toch geen kwaad"we vereren toch alleen een goed persoon door te vasten en liefdadigheid te doen. NOu om Onze Profeet ( saaws) te vereren hoef je geen speciale dag te hebben , je kunt elke dag liefdadigheid doen en vasten daar heb je ook al speciale dagen die aangewezen zijn. Thuis deden we ook voor hele lange tijd mee aan deze dag, totdat er iemand met goede argumenten kwam en nu doen we dat niet meer. Wilde je nu zeggen dat vasten op de geb.dag van de profeet niet goed is .Heb ik me dan verkeert laten informeren ,trouwens ik zei niet we gaan het vieren ,ik zei ik ga vasten .En op deze topic zogenaam neer te halen is en heel slecht idee ,zoals je ziet weet ik er niet veel van af en ben bereid te luisteren naar andere argumenten ,zo leren we allemaal wel en beetje bij .dus asl er iemand is die hier meer over weet kom me maar uit de brand helpen ,goegie waar ben je

oemtarik
31-03-2007, 09:07
bij ons in marokko (tanger) werd ook altijd gevierd, zo zie je maar dat mens niet alles weet er werd ook altijd gezegd mabroek la3wascher enz en met l3aschora was echt groot feest, vooal voo ons(toendertijd nog kinderen) we krijgen allemaal speelgoed, nieuwe kleren, geld enz ouders maakten lekker eten, gingen bij elkaar langs soub7an allah, eigenlijk waren we erg onwetend

dordje22
31-03-2007, 09:13
bij ons in marokko (tanger) werd ook altijd gevierd, zo zie je maar dat mens niet alles weet er werd ook altijd gezegd mabroek la3wascher enz en met l3aschora was echt groot feest, vooal voo ons(toendertijd nog kinderen) we krijgen allemaal speelgoed, nieuwe kleren, geld enz ouders maakten lekker eten, gingen bij elkaar langs soub7an allah, eigenlijk waren we erg onwetend dit gebeurt nu nog in marokko.

oemtarik
31-03-2007, 09:18
dit gebeurt nu nog in marokko. dat is zo jammer:jammer:

latiefka
31-03-2007, 09:23

dat is zo jammer:jammer: Als wij nou onze families in marokko bellen en verhaal doen ,dan is wehdaa de helft mischien klaar der mee::;)

Pagina's : [1] 2