Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : studeren zonder geld?

elmoemien
05-09-2003, 13:59

er doen de geruchten de ronde dat de basisbeurs wordt afgeschaft, dat betekent dat je alleen kunt lenen. studenten zouden dan gemotiveerder met hun studie omgaan. goed idee? :confused:

Eliza
05-09-2003, 14:09
Gisteren kwam dat ook op tv. Ik denk dat, dat onmogelijk kan. Stel je zit op de uvt en je basisbeurs word afgeschaft. Je hebt je diploma gehaald maar door bepaalde omstandigheden beland je ineens in de wao. Hoe wil je dan die lening terug betalen??

berbertje00
05-09-2003, 14:11
GEEN goed idee :jammer:

gooja
05-09-2003, 14:18
Ik kan het nu al moeilijk redden :huil: Ik denk dat het Hoger onderwijs moeilijker toegankelijk wordt....slecht idee....niet iedereen is bereid om te lenen....

berbertje00
05-09-2003, 14:22

Origineel gepost door gooja Ik kan het nu al moeilijk redden :huil: Ik denk dat het Hoger onderwijs moeilijker toegankelijk wordt....slecht idee....niet iedereen is bereid om te lenen.... Als ik dat alles zou moeten lenen dan ga ik het niet redden :( Neej kvind het geen goed idee :jammer: Maar bij HBO en Uni heb je zoiezo al een 'prestatie' beurs, dus als je zakt mag je dokken :(

elmoemien
05-09-2003, 14:31
de ibg heeft ook een regel: na 15 jaar wordt je lening kwijtgescholden (wie doet er nou 15 jaar over, slim ingecalculeerd door de overheid:rolleyes: ) prestatiebeurs is toch wat anders, want behaal je genoeg punten dan wordt de beurs een gift.

berbertje00
05-09-2003, 14:32
Origineel gepost door elmoemien de ibg heeft ook een regel: na 15 jaar wordt je lening kwijtgescholden (wie doet er nou 15 jaar over, slim ingecalculeerd door de overheid:rolleyes: ) prestatiebeurs is toch wat anders, want behaal je genoeg punten dan wordt de beurs een gift. Nou ik neem aan dat je die gift wel wilt hebben en je best doet :rolleyes: Anders mag je het terug gaan betalen Maar wat vind jij dan??

elmoemien
05-09-2003, 14:40
ja natuurlijk wil ik dat die beurs een gift wordt, wie niet? slimme elmoemien heeft daar Allahzijdank geen last van......... ik vind het ook geen goed idee, ik denk ook dat de toegankelijkheid van het het hoger onderwijs, mn de universiteit, dan in het geding komt (uit een onderzoek van nova blijkt dat 27 procent dan niet zou gaan studeren :rolleyes: )........ Origineel gepost door berbertje00 Nou ik neem aan dat je die gift wel wilt hebben en je best doet :rolleyes: Anders mag je het terug gaan betalen Maar wat vind jij dan??

berbertje00
05-09-2003, 14:43
Origineel gepost door elmoemien ja natuurlijk wil ik dat die beurs een gift wordt, wie niet? slimme elmoemien heeft daar Allahzijdank geen last van......... ik vind het ook geen goed idee, ik denk ook dat de toegankelijkheid van het het hoger onderwijs, mn de universiteit, dan in het geding komt (uit een onderzoek van nova blijkt dat 27 procent dan niet zou gaan studeren :rolleyes: )........ Nou dus iedereen wil dat die beurs een gift word, dus ze doen al zoiezo hun best, maaar om nou die basisbeurs af te schaffen is echt belachelijk :jammer: Als ik alles zou moeten lenen, zou ik ook niet verder gaan met studie :( wie dat allemaal gaan terug betalen :rolleyes: Khoop dat het niet doorgaat, want echt voordelen zullen ze er niet uit kunnen halen....

elmoemien
05-09-2003, 15:53
is het feit dat er geen prestatie- of tempobeurs voor het mbo geldt wel te rijmen met het feit dat dat wel geldt voor de hbo/universiteit? :confused: Origineel gepost door berbertje00 Nou dus iedereen wil dat die beurs een gift word, dus ze doen al zoiezo hun best, maaar om nou die basisbeurs af te schaffen is echt belachelijk :jammer: Als ik alles zou moeten lenen, zou ik ook niet verder gaan met studie :( wie dat allemaal gaan terug betalen :rolleyes: Khoop dat het niet doorgaat, want echt voordelen zullen ze er niet uit kunnen halen....

Aichaa
05-09-2003, 16:30
Origineel gepost door Eliza Gisteren kwam dat ook op tv. Ik denk dat, dat onmogelijk kan. Stel je zit op de uvt en je basisbeurs word afgeschaft. Je hebt je diploma gehaald maar door bepaalde omstandigheden beland je ineens in de wao. Hoe wil je dan die lening terug betalen?? wao??? nee wao krijg je pas als je een jaar door ziekte arbeidsongeschikt bent!!!!!!! :zwaai:

GangstaLovin
05-09-2003, 17:13
ik zou het niet erg vinden ...ik moet sowieso nu al lenen. Anyway je investeert toch gewoon in je toekomst. Dit doen ze al jaren zo in andere landen.

elmoemien
05-09-2003, 17:21
hoezo? maar je hebt nu toch ook een soort netvang (basisbeurs) waarop je eventueel kunt terugvallen? in andere landen krijg je wat minder beurs, maar daartegen over staat dat er geen collegeld betaald hoeft te worden:D Origineel gepost door GangstaLovin ik zou het niet erg vinden ...ik moet sowieso nu al lenen. Anyway je investeert toch gewoon in je toekomst. Dit doen ze al jaren zo in andere landen.