Bekijk originele versie : Dames met hoofdoek kom eens wat vinden jullie hier van?
hotlady21
28-03-2007, 21:35
{ Wat vinden jullie ervan als een hoofdoek dragende meid het volgende aandoet :
Een skinny-yeans met een truitje met lange mouwen en daarover een jurkje ( niet lang ong op de helft van je bovenbeen ) en een jas ook tot op de helft van je bovenbeen en pumps? met hoofddoek? }
Umm_Najat
28-03-2007, 21:40
Salam alaykoum warahamtoeAllah wabarakatoeh,
Dergelijk kleding is buitenshuis niet toegestaan in de islam.
hotlady21
28-03-2007, 21:43
Salam alaykoum warahamtoeAllah wabarakatoeh,
Dergelijk kleding is buitenshuis niet toegestaan in de islam.
Wa aleykom salaam.
Hoezo het is toch bedekt?
Bachelorette
28-03-2007, 21:45
is niet toegestaan nee, maar zo kleed k me wel :o
islamwomen_18
28-03-2007, 21:48
zolang het bedekt is en je vormen niet te zien zijn is het toegestaan.
wat pumps betreft hakken zijn haram.
hotlady21
28-03-2007, 21:52
is niet toegestaan nee, maar zo kleed k me wel :o
Ik draag zlf geen hoofdoek maar ik zie het wel vaak bij meiden dat ze er zo bij lopen en vind het wel leuk
islamwomen_18
28-03-2007, 21:57
Toont genoeg delen..je armen, buik en je borsten.., een een rok met broek ook je zit die vorm Allah weet het beste
volgensmij bedoeld zij so een body truitje, voor onder een jurkje ofso
als je jou hijaab erover heen doet zie je niks:)
het gaat er niet om om je huid zichtbaar is. je kan ook een catsuit dragen. daar zie je ook geen huid door. maar het gaat om de figuur die niet zichtbaar mag zijn. en ook om felle kleuren. ik heb een keer een geleerde gehoord. hij zij: als je je kleedt en je kijkt in de spiegel en je vindt je zelf mooi, dan is het verkeerd. dat is gewoon een heel simpele methode om te weten
islamwomen_18
28-03-2007, 22:18
Dit is niet iets islamitisch lieve zuster, je kan wel zeggen je ziet nix, maar bij Allah je ziet genoeg..Ghair inchAllah iedereen doet wat die gene wil maar dit is slechts een Nasehaa dat dit niet islamitsch is..
djazakiallah oe gairan:kus:
AnaWiyak
28-03-2007, 22:26
Persoonlijk vind ik het niet kunnen. Hetzelfde als wat ik vandaan zag, een legging, een rok tot de knieen, rode puntschoenen met naaldhad, een witte jasje met een rode riem erover en een rood met witte hoofddoek, leuk hoor maar hou het thuis.
Kom op, dit kan toch echt niet een hijaab met een legging en een korte rok :jammer:
islamwomen_18
28-03-2007, 22:29
Persoonlijk vind ik het niet kunnen. Hetzelfde als wat ik vandaan zag, een legging, een rok tot de knieen, rode puntschoenen met naaldhad, een witte jasje met een rode riem erover en een rood met witte hoofddoek, leuk hoor maar hou het thuis.
Kom op, dit kan toch echt niet een hijaab met een legging en een korte rok :jammer:
ik walg daar van:jammer:
maar ja moge Allah swt hun leiden amien..
Berberinn_
28-03-2007, 22:39
Mijn mening, ik vindt het haram :o ( Bij Allah ik wil niet scheinheilig doen).. Allah weet het beste
soubhana'Allah; jij VIND dat het haram is!? halal of haram is een feit geen mening.
Halal verbieden en Haram toestaan staat gelijk aan het plegen van Shirk:
Hoewel de islam alle mensen vermaant, die op eigen gezag verklaren wat wettig en onwettig is, is zij nog strenger ten opzichte van diegenen die onjuiste verboden uitroepen, omdat het creëren van verboden moeilijkheden voor de mensen veroorzaakt, en onterecht beperkt, wat Allah ruim voor zijn schepselen heeft gemaakt.
gair insha'Allah!
El_7nina
28-03-2007, 22:42
Ik heb dit stukje van de site al-yaqeen geciteert, want als ik de hele tekst hier neer zet, leest niemand het :jammer:
Alle islamitische geleerden zijn het unaniem eens over de verplichtstelling van de Hidjaab en de kenmerken waaraan een hidjaab moet voldoen zoals de wijdte, ondoorzichtigheid enz.
Waarom sla jij, beste zuster, deze goddelijke voorschriften regelmatig in de wind en stel jij je aantrekkelijkheden tentoon aan wie het maar zien en meemaken wil.
De kleren die je draagt en die je kiest accentueren de vormen van je lichaam en leggen de klemtoon op de vrouwelijke bevalligheden.
Het is net alsof je tegen Allah zegt: ,,Laat mij met rust... Laat mij me amuseren en van het leven genieten... Waarom moet U mij ieder genot verzuren... Ik haat Uw voorschriften. Ik haat Uw geloof.
Het is net alsof je tegen Allah zegt: ,,U bent niet mijn Schepper.. U bent niet mijn Onderhouder. Mijn schoonheid is de Uwe niet… U hebt niet het recht om mij te veroordelen en mij de Hidjaab op te leggen… Ik Haat U.”
En als jij je zo opstelt tegenover Allah, wat verwacht je dan terug van Allah?
En mag ik je één vraag stellen! kan jij je vinger voor een korte tijd in het vuur steken?
Kan jij kokend water over je gezicht gieten?
Of ben jij niet eens in staat de kleine maar venijnige spetters olie te verdragen die uit een gloeiend hete pan springen?
Beste zuster, alle geneugten en genoegens die jij denkt te verkrijgen door de binding met de voorschriften van Allah te verbreken, zullen in rook opgaan bij de eerste indompeling in het vuur van Djahannam.
De profeet vrede zij met hem zegt: ,,(de hitte van) het vuur dat jullie ontsteken is eenzeventigste deel van de hitte van Djahannam.” (Boecharie)
Umm_Najat
28-03-2007, 23:05
Wa aleykom salaam.
Hoezo het is toch bedekt?
Je huid is inderdaad bedekt, maar je figuur zie je en dat is net toegestaan. De kleding moet wijd zijn en niet strak.
Lees dit inschaallah:
De correcte hidjjaab" door Sheikh Al-Albaanie (moge Allah hem genadig zijn),
In Naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige
Sheikh al-Albaanie heeft de volgende voorwaarden aan de h'idjaab genoemd:
Een h'idjaab dient de lichaamsdelen van het lichaam te bedekken, die tot de 'awrah behoren. Het woord 'awrah betekent: de lichaamsdelen die niet getoond mogen worden.
Allah zegt in de Qor-aan: "O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilbab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig". [Al Ahzaab 33:59]
Deze aayah geeft duidelijk aan, dat het verplicht is voor vrouwen om hun schoonheid en versieringen te verbergen voor mannen die niet-mahram ("vreemden") zijn. Wanneer een lichaamsdeel van een vrouw per ongeluk te zien is, dient dit zo snel mogelijk bedekt te worden, opdat zij niet in zonde valt.
Al Haafiedh ibn Kathier zei in zijn tafsier: "dit betekent dat vrouwen geen enkele versiering aan de niet-mahram mannen dienen te tonen. Uiteraard geldt dit niet voor de gedeelten die onmogelijk te bedekken zijn. Ibn Mas'oed zei: een voorbeeld hiervan is de mantel en jurk - hiermee wordt gedoeld op de buitenkleding die de vrouwen van de Arabieren droegen. De buitenkleding verborg namelijk hetgeen wat de vrouw eronder droeg, alleen soms stak er een kledingstuk onder de buitenkleding uit. In dit geval valt een vrouw niet in zonde, aangezien het voor haar onmogelijk is om dit gedeelte te bedekken.
De hidjaab van de vrouw dient geen versiering te zijn.
Allah zegt: "En zeg tegen de gelovige vrouwen...hun sierraad niet te tonen..." [An Noor 24: 31)
Dit wordt ondersteund door de volgende aayah in Soerat Al Ahzaab: "En blijft in jullie huizen en vertoont jullie versieringen niet zoals dat in de vroegere tijd van de onwetendheid werd gedaan" [al-Ahzaab 33:33]
Tevens is er een hadieth overgeleverd waarin de profeet zei: "er zijn er drie, vraag mij niet over hen: een man die de jama'ah verlaat, zijn leider ongehoorzaam is en ongehoorzaam sterft; een vrouwelijke of mannelijke slaaf die wegrent en vervolgens sterft; en een vrouw wiens man afwezig is - maar die haar alles heeft achtergelaten wat zij nodig heeft- die gedurende zijn afwezigheid haarzelf losbandig vertoont. Vraag mij niet over hen." (Overgeleverd door Al Haakiem, 1/119; Ahmad 6/19; uit de hadieth vn Faddaalah bint 'Oebaid. De isnaad sahieh en het is opgenomen in al-Adab al-Moefrad).
De hijjaab van de vrouw dient dik te zijn, zodat men er niet doorheen kan kijken.
Indien de h'idjaab doorzichtig is bedekt deze niet goed. Overigens maakt een transparante of doorzichtige h'idjaab de vrouw mooier en aanlokkelijker. De profeet zei met betrekking tot dit punt: "gedurende de laatste dagen van mijn oemmah zullen er vrouwen zijn die bedekt zijn, maar toch naakt zijn; zij zullen iets als kamelenbulten op hun hoofden hebben. Vervloek hen, want zij zijn vervloekt."
Een andere overlevering volgt hieraan toen: "zij zullen het paradijs niet betreden en zelfs niet de geur ervan ruiken, ondanks dat men de geur van het paradijs van een grote afstand kan ruiken." (Overgeleverd door Moesliem)
Ibn 'Abd al Barr zei: "de profeet bedoelde met deze uitspraak, dat vrouwen die doorzichtige kledij dragen, niet bedekt zijn. In termen van naam zijn zij bedekt, maar in feite zijn zij naakt." (overgedragen door As Soeyoeti in Tanweer al-Hawaalik, 3/103)
De H'idjaab dient losjes te zijn, dus niet strak, zodat het geen lichaamsdeel accentueert.
Umm_Najat
28-03-2007, 23:06
Het doel van het kleden is om fitnah (verleiding) te voorkomen. Dit kan alleen bereikt worden indien kleding losjes en wijd zijn. Strakke kleding, ook al verbergen deze de kleur van de huid, accentueren namelijk de afmetingen en de vorm van het lichaam en creëren een levendig beeld in de gedachten van mannen.
Oesamah ibn Zayd zei: "de boodschapper van Allah gaf me een dik Egyptisch kledingstuk, dat hem geschonken was bij Doehyat al-Kalbi, en ik gaf het aan mijn vrouw om te dragen. De profeet vroeg, 'waarom zie ik jou niet dat Egyptische kledingstuk dragen?' Ik antwoordde, 'ik heb het aan mijn vrouw geschonken.' Hierop zei de boodschapper, 'zeg haar, er een jurk onder te dragen, want ik vrees dat het de afmetingen van haar botten zal beschrijven.'" (overgeleverd door ad Diyaa' al-Maqdisi in al-Ahaadieth al-Moekhtaarah, 1/442, en deze hadieth is ook door Ahmad en al-Bayhaqi, met een hasan isnaad, overgeleverd.
De h'idjaab dient niet geparfumeerd te worden met bakhoer of een geurtje
Er zijn vele overleveringen die vrouwen verbieden om parfum te dragen, wanneer zij hun huizen verlaten. Wij zullen hieronder een aantal authentieke overleveringen opsommen:
Aboe Moesa al-Ash'ari heeft overgeleverd, dat de boodschapper van Allah heeft gezegd: "elke vrouw die parfum opspuit en vervolgens langs mensen loopt zodat zij haar kunnen ruiken, is een overspelige vrouw."
Zaynah at-Thaqafiyyah heeft overgeleverd, dat de profeet zei: "als een van jullie naar de moskee gaat, raakt dan geen parfum aan."
Aboe Hoerairah heeft overgeleverd, dat de profeet zei: "elke vrouw die haarzelf met bakhoer (wierook, parfum) geparfumeerd heeft, dient niet het 'isha gebed met ons te verrichten."
Moesa ibn Yassaar zei, dat een vrouw langs Aboe hoerairah liep en haar geur was overweldigend. Aboe Hoerairah zei, "O vrouwelijke dienares van Al-Jabbaar, ga jij naar de moskee?" Zij zei, "ja." Hierop vroeg hij, "heb jij daarom jezelf geparfumeerd?" Wederom antwoordde zij met "ja". Aboe Hoerairah zei: "ga terug naar huis en was jezelf, want ik heb de boodschapper van Allah horen zeggen: 'als een vrouw naar de moskee komt en haar geur is overweldigend, dan zal Allah het gebed niet van haar accepteren, totdat zij teruggaat en haarzelf wast.'"
Deze overleveringen geven een algemene implicatie. Zoals de overleveringen het verbod op parfum over het hele lichaam vermelden, zo geldt dit ook voor het parfumeren op een specifiek aspect (in dit geval kleding). In de derde hadieth wordt bakhoer (wierook, parfum) expliciet vermeld, omdat bakhoer met name gebruikt wordt voor het parfumeren van kleding.
De reden voor dit verbod is overduidelijk: vrouwelijke geuren kunnen de mannelijke lusten provoceren. De geleerden hebben ook andere aspecten genoemd, die een vrouw moet vermijden als zij naar de moskee gaat. Enkele voorbeelden zijn: het dragen van mooie kleding, juwelen die men kan zien, overdreven versieringen en het mengen met mannen. (Zie Fath al-Baari, 2/279)
Ibn Daqieq al-'Ied zei: "dit geeft aan dat het verboden is voor een vrouw, om haarzelf te parfumeren wanneer zij naar de moskee wil gaan. Op deze manier zal een vrouw namelijk de mannelijke lusten opwekken." (Dit is overgeleverd door Al Manaawie in Fayd al-Qadier, in het commentaar op de eerste hadieth van Aboe Hoerairah die hierboven is geciteerd)
De h'idjaab dient niet te lijken op mannelijke kledij
Het is overgeleverd in authentieke overleveringen, dat een vrouw die mannen (in kleding of iets dergelijks) imiteert vervloekt is. Hieronder zijn een aantal overleveringen opgesomd:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.