Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wie heeft er verstand van 'n uitkering??

zina_hbiba
28-03-2007, 17:59

ik weet niet of dit normaal is maar zit zolang te wachten, maar geen gehoor. dit is de eerste keer dat ik een uitkering aanvraag dus ik weet echt hoe het in gang gaat. nou kijk ik ben op 2feb ziek geweest heb me toen ziek gemeld bij het uwv en mijn werkgever. omdat ik uitzendkracht was hebben ze me ontslagen, ook denk ik omdat ik zwanger was denk ik. maar goed vanaf 2feb dus uwv, paar weken erna bel ik zeggen ze ja je uitkering ontvang je over 5dagen. een week later nog niets ontvangen, weer gebeld en ja ok ze bellen je over paar dagen terug. weer niets, en boos dat ik was. ik had zo iets van is dit normaal bij hun ofzo. toen heb ik weer opgebeld en ze duidelijk gemaakt dat ze regels moeten stellen die ze nakomen, toen werd me verteld dat ze me weer 2dagen later terug zouden bellen. en ja hoor eindelijk een telefoontje, ik werd doorverbonden met een arts ofzo iets. ik heb al haar vragen beantwoord, ik heb niets om te zwijgen ik kon en kan gewoon niet werken voel me niet goed, ik had ook verteld dat ik toen 29weken zwanger was. ze heeft toen een afspraak met me gemaakt de volgende dag. ben er naar toe gegaan, en had toen een gesprek met een medewerker in plaats van een arts omdat de brief nog onderweg was naar hun toe over die afspraak. lmohim gesprek ging goed, daarna begon die over een zwangerschaps uitkering en geen ziektewet uitkering. heeft me hele situatie uitgelegd, en hij zou het opsturen naar een ander uwv zodat ze me uitzouden betalen. wat denken jullie zelf nog steeds niet gehoord van ze en dit is al vanaf begin maart. is dit normaal dat het zolang duurt voordat je je uitkering ontvangd of moet ik er weer achterna gaan?? wat denken jullie? alvast bedankt:goedzo:

boug85
28-03-2007, 17:59
Ziekmelden bij uwv duurt gemiddeld 6 weken.. ik zou gewoon blijven bellen.. uwv en geld uitkeren gaat niet samen:moe:

zina_hbiba
28-03-2007, 18:00
ik weet niet of dit normaal is maar zit zolang te wachten, maar geen gehoor. dit is de eerste keer dat ik een uitkering aanvraag dus ik weet echt niet hoe het normaal gaat. nou kijk ik ben op 2feb ziek geweest heb me toen ziek gemeld bij het uwv en mijn werkgever. omdat ik uitzendkracht was hebben ze me ontslagen, ook denk ik omdat ik zwanger was denk ik. maar goed vanaf 2feb dus uwv, paar weken erna bel ik zeggen ze ja je uitkering ontvang je over 5dagen. een week later nog niets ontvangen, weer gebeld en ja ok ze bellen je over paar dagen terug. weer niets, en boos dat ik was. ik had zo iets van is dit normaal bij hun ofzo. toen heb ik weer opgebeld en ze duidelijk gemaakt dat ze regels moeten stellen die ze nakomen, toen werd me verteld dat ze me weer 2dagen later terug zouden bellen. en ja hoor eindelijk een telefoontje, ik werd doorverbonden met een arts ofzo iets. ik heb al haar vragen beantwoord, ik heb niets om te zwijgen ik kon en kan gewoon niet werken voel me niet goed, ik had ook verteld dat ik toen 29weken zwanger was. ze heeft toen een afspraak met me gemaakt de volgende dag. ben er naar toe gegaan, en had toen een gesprek met een medewerker in plaats van een arts omdat de brief nog onderweg was naar hun toe over die afspraak. lmohim gesprek ging goed, daarna begon die over een zwangerschaps uitkering en geen ziektewet uitkering. heeft me hele situatie uitgelegd, en hij zou het opsturen naar een ander uwv zodat ze me uitzouden betalen. wat denken jullie zelf nog steeds niet gehoord van ze en dit is al vanaf begin maart. is dit normaal dat het zolang duurt voordat je je uitkering ontvangd of moet ik er weer achterna gaan?? wat denken jullie? alvast bedankt:goedzo:

boug85
28-03-2007, 18:01
eerste keer was al doorgekomen:hihi:

zina_hbiba
28-03-2007, 18:03

hahaha ja ging wat fout waaaat dus ik moet nog aantal weken wachten?? ik wacht al bijna een maand

boug85
28-03-2007, 18:08
hahaha ja ging wat fout waaaat dus ik moet nog aantal weken wachten?? ik wacht al bijna een maand het duurt ongeveer 6 weken in totaal.. dus je moet nog 2 weekjes wachten.. anders moet je ze even bellen..als je eenmaal belt dan zetten ze er meestal wel vaart in succes:sjans:

zina_hbiba
28-03-2007, 18:17
dankje wel lieverd voor je snelle reactie, ik ga ze zeker weer bellen. ik bedoel lastig vallen hahaha wat denk jij krijg ik uitbetaald vanaf ik ziek ben geworden dus 2feb. of gaat de uitkering pas in op de dag nadat ik een afspraak had gemaakt met die ene van het uwv??

boug85
28-03-2007, 18:22
dankje wel lieverd voor je snelle reactie, ik ga ze zeker weer bellen. ik bedoel lastig vallen hahaha wat denk jij krijg ik uitbetaald vanaf ik ziek ben geworden dus 2feb. of gaat de uitkering pas in op de dag nadat ik een afspraak had gemaakt met die ene van het uwv?? volgens mij mogen ze je niet eens ontslaan omdat je ziek was en al helemaal niet omdat je zwanger bent.. Maar je krijgt gelijk met terug werkende kracht uitbetaald

boug85
28-03-2007, 18:23
trouwens ik zou erachteraan gaan.. je ziektewet is al geaccepteerd.. je moet alleen wachten op je geld..en je krijgt zeker met terug werkende kracht van dag 1 dat je ziek was en je krijgt 100% van je loon omdat je ziek bent door zwangerschap

achermijnpc
28-03-2007, 18:28
eerste keer was al doorgekomen:hihi: :hihi:

-Bubbels-
28-03-2007, 19:30
ik heb uitkering gehad.. duurde 3 maanden voor dat ik het kreeg.. maar toen ik het eindelijk kreeg kreeg ik wel geld van af de dag dat ik het had aangevraagd.. was 3 maanden uitkering .. had het trouwens via cwi aangevraagd..want die werken hier samen met de socialedienst maar ben blij dat ik er van af ben.. die mensen maken je gek, zodat je graag wilt gaan werken..

-Bubbels-
28-03-2007, 19:33
volgens mij mogen ze je niet eens ontslaan omdat je ziek was en al helemaal niet omdat je zwanger bent.. Maar je krijgt gelijk met terug werkende kracht uitbetaald mag geen zwangere vrouw ontslaan ook tot een bepaalde tijd na haar zwangerschap niet.. tenzij ze iets erg zou uitspoken kan ze op staandevoet ontslagen worden

email
28-03-2007, 21:43
mag geen zwangere vrouw ontslaan ook tot een bepaalde tijd na haar zwangerschap niet.. tenzij ze iets erg zou uitspoken kan ze op staandevoet ontslagen worden Een zwangere vrouw kan in de proeftijd wel ontslagen worden, want hier hoeft de werkgever geen redenen te geven, waarom hij iemand ontslaat. En in sommige gevallen is bij een uitzendkracht in het contract vastgesteld, dat het contract mag worden beeindigd als iem. ziek wordt, daar hebben ze denk ik gebruik van gemaakt. Maar jij krijgt dus 100 % van je salaris vanaf de eerste ziektedag (dus met terugwerkende kracht). Ik zou nog even wachten, voordat je belt. Het duurt meestal wel een tijd. Gewoon over 2 weken weer bellen en vragen hoe het staat. Mochten ze nog niet klaar zijn, dan vraag je gewoon om een voorschot.