Bekijk originele versie : Handje van Fatima.
Darjalhaa
28-03-2007, 12:17
Elloee,
Weten jullie misschien of je die 'hangers' hier in Nederland ook hebt? En dan bedoel ik niet de kleine, maar echt zo'n grote.. Ik zie steeds meer meisjes ermee lopen, does..
:o
_StEp_Up_
28-03-2007, 12:19
mischien beverwijk? Ik heb die van mij uit Marokko..:)
Darjalhaa
28-03-2007, 12:21
Nee in Beverwijk hebben ze alleen maar kleine, maar die heb ik al..
- Heb jij een grote? :D
In Marokko zie ik ook alleen maar kleine, :maf:, maar ik kijk vast niet goed.
kickeboe
28-03-2007, 12:30
pas op zuster voor het dragen van zulke dingetjes. Voor zover ik weet is het niet toegestaan, als moslimzijnde, om dit te dragen. Vraag na voor een heldere antwoord.
Veel mensen zeggen dat het geluk brengt en dit is dan een vorm van Shirk (ongeloof). Zo'n stuk metaal baat en schaadt je niet, dus verwerp het.
wasalamoe 3alaikoem
Elloee,
Weten jullie misschien of je die 'hangers' hier in Nederland ook hebt? En dan bedoel ik niet de kleine, maar echt zo'n grote.. Ik zie steeds meer meisjes ermee lopen, does..
:o
pas op zuster voor het dragen van zulke dingetjes. Voor zover ik weet is het niet toegestaan, als moslimzijnde, om dit te dragen. Vraag na voor een heldere antwoord.
Veel mensen zeggen dat het geluk brengt en dit is dan een vorm van Shirk (ongeloof). Zo'n stuk metaal baat en schaadt je niet, dus verwerp het.
wasalamoe 3alaikoem
Pcies, niet dragen!
_StEp_Up_
28-03-2007, 12:32
Ja, zo'n grote zilvere :D gew0on g0ed zoeken ;) En ook bij die mensen die alleen kleine hebben, vragen waar je die grote kan halen, suc6 :sjans:
_StEp_Up_
28-03-2007, 12:33
wasalamoe 3alaikoem en wat nou als je het draagt zonder intentie dat het geluk brengt, dus als je hem draagt omdat je het gew0on mooi vindt :confused: ?
DenhaagImzouren
28-03-2007, 12:35
Pcies, niet dragen!
Huh???!! Ik hoor dat voor het eerst,.. heb t nooit van mn ouder of opa gehoord,.. vreemd hoor!
kickeboe
28-03-2007, 12:37
Vraag:
Ik heb een vraag wat betreft ‘het handje van Fatima’ dat wel eens aan een ketting wordt gedragen waarvan sommige mensen denken dat het bescherming biedt. Als je het draagt, terwijl je er niet in gelooft maar je vindt het gewoon mooi, is dit toegestaan?
Vraag ontvangen op 25 oktober 2004
Antwoord:
Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.
Het is een valse overtuiging om je vertrouwen te stellen in een ander dan Allah ongeacht of het nu gaat om het vragen van het goede of het zoeken van bescherming tegen het kwaad. Dit behoort allemaal tot Shirk (polytheïsme).
Daarnaast is het niet toegestaan om iets te dragen wat door diegenen die er een verdorven geloofsovertuiging op nahouden wordt gedragen, zelfs al zou je zelf niet deze overtuiging hebben. De Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: “Wie een amulet draagt heeft Shirk begaan.” (Sahih bevonden door al-Albaani)
Ook zei hij (vrede zij met hem): “Waarlijk, ar-Roeqaa, amuletten en at-Tiwalah behoren tot Shirk.” (Ahmad en Aboe Daawoed)
Deze daad impliceert daarnaast het imiteren van de mensen met een valse geloofsovertuiging. De Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: “Wie een volk imiteert, behoort tot hen.” (Ahmad)
En Allah weet het beter.
Huh???!! Ik hoor dat voor het eerst,.. heb t nooit van mn ouder of opa gehoord,.. vreemd hoor!
kickeboe
28-03-2007, 12:38
Hoop jullie hiermee voldoende te hebebn overtuigd, En Allah weet het beter
DenhaagImzouren
28-03-2007, 12:40
Hartelijk dank!!
:goedzo:
en wat nou als je het draagt zonder intentie dat het geluk brengt, dus als je hem draagt omdat je het gew0on mooi vindt :confused: ?
Ga je ook een jezus-kruis dragen omdat je die gewoon mooi vind zuster?
Kijk, wij zijn niet veilig voor sjaataan, hij zoekt altijd een deur om jou te laten zondigen, al geloof jij niet in bescherming van dat nutteloze ding toch kan shaajtaan jou dat (ooit) laten denken of geloven. snappie, daarom alle deuren sluiten en die dingen het beste niet dragen.
Alhamdullilaah is de religie niet gebasseerd op de woorden van onze (vaak onwetende) ouders of grootouders.;)
Darjalhaa
28-03-2007, 12:55
Hmm, dat wist ik niet.:o
Allahi Barak fiek,
DenhaagImzouren
28-03-2007, 13:02
Alhamdullilaah is de religie niet gebasseerd op de woorden van onze (vaak onwetende) ouders of grootouders.;)
Tuurlijk al hamdoullilah dat de religie niet gebaseerd is daarop,..
maar mijn opa weet veel en brengt veel over naar mij en ook dit zal ik aan hem vragen,..
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.