Bekijk originele versie : Wie wil helpen.....
Oem_Lena
04-09-2003, 14:38
al-Hamdu-Lillaahi Rabbil-'Aalameen was-Salaatu was-Salaamu 'alaa Ashrafil-Anbiyaa.e wal-Mursaleen, wa ba'd:
as-Salaam 'alaykum wa-Rahmatullaahe wa-Barakaatuh
Beste broeders en zusters
Het gaat over een vrouw in Mechelen die vorig jaar een hersentumor kreeg. Na3 operaties is ze verlamd geraakt en kan ze amper spreken. Ze ligt almaanden in het ziekenhuis en de vooruitzichten zijn heel slecht.
De ouders van het meisje zijn speciaal overgekomen uit marokko om hun dochter te kunnen verzorgen en hebben daar alles moeten achter laten. Ze verblijven momenteel in het appartement van mijn schoonbroer maar ze hebben het niet gemakkelijk.
De ziekenhuisfacturen,de gas-,water -en elektriciteitrekeningen lopen op.
Met het ocmwgeld dat ze onlangs krijgen betalen ze net de revalidatiekostenvan hun dochter en de rest blijft open staan.Deze mensen kunnen amper eten en drinken, ze heeft 2 kinderen die naar school gaan en die niet eens schoolgerief, kleren of iets anders hebben. In plaats van dat de kinderen een drinkje krijgen, krijgen ze kraantjeswater in een flesje. Ze kan niets kopen voor de kinderen en hebben echt honger. Echt erg, je hou het niet voor mogelijk.
Daarom vraag ik dringend HULP!!!!!!! Geld, kleren, voeding ... het maakt niet uit, alles is welkom.
Je kan het geld storten op het nr. 320-0026185-65 met vermelding van " hulp zuster in Mechelen".
De kleren, voeding, ... kan je afgeven op het volgende adres: Krijtstraat 25 te 2600 Berchem.
Gelieve op voorhand te bellen op het telnr. 0499/364 788.
De mensen die in de omgeving van Mechelen wonen kunnen het afgeven in de bakker 't Broodhuisje op het volgende adres: Grote Nieuwedijkstraat 53 te Mechelen.
Gelieve deze email zoveel mogelijk te verspreiden naar collega's, familie,vrienden en kennissen en inch'Allah kunnen we op deze manier wat vreugde brengen voor deze mensen hoewel ze het heel moeilijk hebben.
Ik dank jullie allemaal voor jullie sadaqa's inch'Allah
Elke Sadaqa die werkelijk uit het hart komt brengt de mens dichterbij God en het Paradijs. Sadaqa is een middel tot zuivering. Het is niet alleen een armenbelasting die je geeft als je daartoe in staat bent. Het belangrijkste doel ervan is het zaaien van zachtheid, het wegwassen van gierigheid en om broederschap te versterken.
En vraagje zijn deze mensen niet verzekerd en is er voor deze mensen geen bijzondere bijstand? Hou het me ten goede dit vraag ik niet omdat ik niet wil helpen maar eerder voor die mensen zelf we leven wel in europa en niet in marokko als je begrijp wat ik bedoel...Ik denk dat er wel dergelijk instanties zijn die deze mensen kunnen helpen!!!!
Oem_Lena
04-09-2003, 14:45
Origineel gepost door deheks
En vraagje zijn deze mensen niet verzekerd en is er voor deze mensen geen bijzondere bijstand? Hou het me ten goede dit vraag ik niet omdat ik niet wil helpen maar eerder voor die mensen zelf we leven wel in europa en niet in marokko als je begrijp wat ik bedoel...Ik denk dat er wel dergelijk instanties zijn die deze mensen kunnen helpen!!!!
Zou ik echt niet weten :confused:
Is het dan niet verstandig omdat eerst uit te zoeken want die kinderen lijden er wel heel erg onder!!!
Oem_Lena
04-09-2003, 14:51
Is het dan niet verstandig omdat eerst uit te zoeken want die kinderen lijden er wel heel erg onder!!!
Deheks ik ken deze mensen niet :rolleyes:
heb deze via mijn email gekregen :cool:
als je wil helpen doe dat ;) want je krijgt er hasanat mee ;)
en als je niet wil helpen :) is dat ook goed ;)
maar stel mij geen vragen waar ik niet op kan antwoorden ;)
Sorry ik wist niet dat je kwaad werd maar ik dacht dat je haar kon maar bij deze zal ik geen vragen meer stellen , nogmaals sorry. Het zullen je hormonen wel zijn....
Oem_Lena
04-09-2003, 14:58
Origineel gepost door Miss_Magrebia
is deze mail wel betrouwbaar?
(sorry ben misschien een beetje grof!)
Zou ik echt niet weten,misschien wel misschien niet :confused:
maar ja,dat kun je nooit weten met internet ;)
als je wil helpen krijg je hasanat voor of het nou waar is of niet
Oem_Lena
04-09-2003, 14:59
Sorry ik wist niet dat je kwaad werd maar ik dacht dat je haar kon maar bij deze zal ik geen vragen meer stellen , nogmaals sorry. Het zullen je hormonen wel zijn....
Nee hoor ben niet kwaad,zijn de hormonen :p
Sorry hoor kan er niets aan doen :(
Origineel gepost door lala_amira
Nee hoor ben niet kwaad,zijn de hormonen :p
Sorry hoor kan er niets aan doen :(
No hard feelings!!! :D :D :zwaai: :giechel:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.