Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : AEL boos homo-affiches

Pagina's : [1] 2 3 4

PeterN
04-09-2003, 12:09

De ook in Nederland actieve Arabisch Europese Liga (AEL) van Abou Jahjah verzet zich hevig tegen plannen van de Vlaamse groene partij Agalev om in allochtone wijken in Antwerpen affiches op te hangen van homokoppels in islamitische kledij. In een verklaring noemt de AEL dit ,,belachelijk, wansmakelijk en provocerend''. De organisatie eist excuses van de Agalev-top. Als deze uitblijven, beraadt de AEL zich op verdere acties. Volgens voorzitter Azzuz van AEL-België verbiedt de koran nadrukkelijk homoseksualiteit. ,,Je kunt geen moslim zijn en je ook homo noemen of aan de drank verlaafd zijn'', aldus Azzuz donderdag. ,,Mensen mogen van ons homo zijn, maar kunnen zich dan geen moslim noemen. We verplichten ook niemand moslim te zijn, maar islamitische homo's bestaan niet. Wat Agalev nu wil doen, is een rechtstreekse belediging van ons geloof.'' Azzuz wil niet zeggen welke verdere acties hij in petto heeft. Volgens de voorzitter van de AEL in België wil Agalev zich profileren na het zware verkiezingsverlies van mei. De partij verloor toen al haar Kamerzetels. Secretaris Caals van Agalev-Antwerpen zegt dat nog niet definitief is besloten om de affiches op te hangen. ,,Dat is wel het voornemen van de voorzitter van onze jongerenorganisatie in Antwerpen, die zelf moslim en homo is. Hij wil iets doen aan het taboe op homoseksualiteit in de islamitische wereld en ziet die affiches als de beste mogelijkheid. Bron (http://www.dvhn.nl/Index/0,5481,,00.html?sHoofdUrl=http%3A%2F%2Fwww.dvhn.nl %2FPagina%2F0%2C7109%2C26-1-2032--1562336-1264--%2C00.html)

Bazba
04-09-2003, 12:15
Origineel gepost door PeterN ...islamitische homo's bestaan niet...Bron[/URL] Ik snap dat homoseksualiteit door de Islam verworpen wordt. Maar om nou te zeggen dat ze niet bestaan... Da's net zo iets als de redenering "ik mag niet stelen dus als er iets gestolen is dan heb ik het niet gedaan." Dit heet volgens mij de logische kloof tussen "Sollen" en "Sein".

fatiha20
04-09-2003, 12:27
Die Agalev kunnen er gewoon niet tegen dat abu jahjah zo sterk in zijn schoenen staat en zich door niets en niemand uit het veld laat slaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En die klojo voorzitter van agalev mag dan wel een homo zijn maar beslist geen moslim, hij mag zichzelf niet eens moslim noemen. Het bestaat gewoon niet in de islam dat je een homo en moslim bent, of je bent een moslim of je bent het niet, maar we gaan er niet een combinatie van maken zoals zij willen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Elberfeld
04-09-2003, 12:44
Maar als je als moslim bent opgegroeid, en in de pubertijd komen ineens je homofiele gevoelens naar boven, dat kan toch? Het is wel heel lastig, want de familie wil het meestal niet weten en sommige hollandse homo's vragen dan gelijk of je nog een klein broertje hebt, maar het bestaat echt.

sahira
04-09-2003, 12:59

Ik vind het heel provocerend wat die partij wil doen...door posters op te hangen laait de discussie alleen maar de verkeerde kant op...daar bereik je alleen het tegendeel mee. Dat die voorzitter zichzelf een moslim én homofiel noemt, dat moet hij zelf weten, hij zal zelf wel weten waarom er zoveel tegenstand is van uit de moslimgemeenschap, aangezien we allen weten dat het verboden is...je mag jezelf wel homo noemen maar het niet in de praktijk doen is mij gezegd, maar goed, daar zal Allah (swt) wel over oordelen. Als de AEL daar tegen gaat protesteren kan ik dat begrijpen, dit brengt natuurlijk weer de moslims in een kwaad daglicht, je kan taboe's willen doorbreken, maar dan wel op een fatsoenlijke manier...afschuwelijk lijkt me dat om die poster overal tegen te moeten komen, blij dat het in nederland nog niet zo ver is....(waar gaat dat heen, vraag ik me af...:( )

tonk
04-09-2003, 13:04
Wel erg provocerend, maar wel goed. En bovendien een steun voor de homo's en lesbo's die er zijn onder de moslims. Maar misschien is het handiger om niet duidelijk moslims af te beelden, maar allochtonen in het algemeen. Dat is een tikje minder provocerend. En dan graag ook gelijk 2 homo Urker vissers, want het zijn echt niet alleen moslims die grote moeite hebben met homoseksualiteit. Erger nog, onder autochtone Nederlanders wordt de acceptatie steeds minder.

DonAgewan
04-09-2003, 13:09
Jahjah heeft gelijk wat dit betreft.

tonk
04-09-2003, 13:10
Origineel gepost door fatiha20 Die Agalev kunnen er gewoon niet tegen dat abu jahjah zo sterk in zijn schoenen staat en zich door niets en niemand uit het veld laat slaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En die klojo voorzitter van agalev mag dan wel een homo zijn maar beslist geen moslim, hij mag zichzelf niet eens moslim noemen. Het bestaat gewoon niet in de islam dat je een homo en moslim bent, of je bent een moslim of je bent het niet, maar we gaan er niet een combinatie van maken zoals zij willen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Waarom zou je geen homo moslim kunnen zijn? Ik weet dat homoseksualiteit niet wordt goedgekeurd binnen de islam, maar daarom kun je toch nog wel een moslim zijn ook al val je als man op mannen? Al die moslims die naar muziek luisteren (ook haram naar ik begrepen heb) zijn toch ook nog steeds moslims ondanks deze 'fout'? Iedere moslim zal toch wel eens iets fout doen en daarmee ben je toch niet meteen geen moslim meer?

sahira
04-09-2003, 13:21
Origineel gepost door tonk En bovendien een steun voor de homo's en lesbo's die er zijn onder de moslims. Tonk, ik zou het geen steun willen noemen voor de homo's & lesbo's....als men ze wil steunen kan dat wel op andere manieren, die posters veranderen het beeld niet wat moslims hebben over homo's etc...het anti-beeld wordt alleen maar versterkt! Ik zie het al voor me....hier bij mij in de buurt, posters met homo's en lesbo's....sorry, maar dat gaat me echt tever, wat iemand zijn/haar sexuele voorkeur is, laat me koud, daar bemoei ik me niet mee....maar ik hoef er niet mee geconfronteerd te worden als ik mijn kind van school ga, de boodschappen doe of gewoon in een abri op de bus zit te wachten...dat noem ik mensen iets opdringen!

fatiha20
04-09-2003, 13:22
De Islam is een geloof waarin veel wordt vergeven, dus als je muziek luistert en je hebt er spijt van dan wordt dit vergeven en muziek luisteren is wel iets heel kleins vergeleken bij homo zijn!!! En trouwens muziek luisteren is niet haram het gaat om de tekst!!! En als je een homo bent kan je dat niet even laten zitten en zeggen dat je spijt hebt en om vergevenis vragen, homo zijn is in de islam een grote overtreding, als je homo bent ben je geen moslim meer, dat is gewoon de ISLAM en daar valt echt niet over te discuseren of nog erger het te combineren zoals ik al zij, je bent moslim of je bent het niet!!!!!!!!!!!!!!!

sahira
04-09-2003, 13:23
Origineel gepost door DonAgewan Jahjah heeft gelijk wat dit betreft. Ik ben niet dol op Abou of op zijn partij, maar in deze geef ik hem ook gelijk. België zou beter moeten weten, dit is precies wat Abou al die tijd gezegd heeft en gooit alleen maar olie op het vuur...het zou me niets verbazen als zijn aanhangers groter zou worden na dit incident.

tonk
04-09-2003, 13:27
Origineel gepost door sahira Tonk, ik zou het geen steun willen noemen voor de homo's & lesbo's....als men ze wil steunen kan dat wel op andere manieren, die posters veranderen het beeld niet wat moslims hebben over homo's etc...het anti-beeld wordt alleen maar versterkt! Ik zie het al voor me....hier bij mij in de buurt, posters met homo's en lesbo's....sorry, maar dat gaat me echt tever, wat iemand zijn/haar sexuele voorkeur is, laat me koud, daar bemoei ik me niet mee....maar ik hoef er niet mee geconfronteerd te worden als ik mijn kind van school ga, de boodschappen doe of gewoon in een abri op de bus zit te wachten...dat noem ik mensen iets opdringen! Steun is misschien een verkeerd woord. Maar de moslim homo's en lesbo's weten door die posters wel dat de Agalev achter hen staat. Het beeld dat moslims over hen en homoseksuelen in het algemeen hebben zal er inderdaad niet erg door veranderen. Waarom vind je zo'n poster opdringerig? Homoseksuelen bestaan gewoon en hoeven dat toch niet voortdurend te verbergen? Ze mogen toch net als een heterostel hand in hand over straat lopen, of als stel een reisbureau binnenstappen? Zo'n poster gaat natuurlijk wel wat verder dan 'niet verbergen', maar op zo'n manier kun je elke poster die op straat hangt en die iets promoot waar jij niet van houdt of wat je afkeurt (sigaretten, honden) wel opdringerig vinden. Al moet ik bekennen dat ik posters met halfblote dames niet erg waardeer en nogal opdringerig kan vinden. Maar er echt tegen zijn of een actie ondernemen die ze verbiedt oid zal ik niet ondernemen.

sahira
04-09-2003, 13:42
Origineel gepost door tonk Steun is misschien een verkeerd woord. Maar de moslim homo's en lesbo's weten door die posters wel dat de Agalev achter hen staat. Het beeld dat moslims over hen en homoseksuelen in het algemeen hebben zal er inderdaad niet erg door veranderen. Waarom vind je zo'n poster opdringerig? Homoseksuelen bestaan gewoon en hoeven dat toch niet voortdurend te verbergen? Ze mogen toch net als een heterostel hand in hand over straat lopen, of als stel een reisbureau binnenstappen? Zo'n poster gaat natuurlijk wel wat verder dan 'niet verbergen', maar op zo'n manier kun je elke poster die op straat hangt en die iets promoot waar jij niet van houdt of wat je afkeurt (sigaretten, honden) wel opdringerig vinden. Al moet ik bekennen dat ik posters met halfblote dames niet erg waardeer en nogal opdringerig kan vinden. Maar er echt tegen zijn of een actie ondernemen die ze verbiedt oid zal ik niet ondernemen. Er bestaan inderdaad meerdere aanstootgevende posters, een blote dame dat stoort me ook heel erg! Ja, ik vind ze opdringerig, doe mee anders tel je in deze maatschappij niet mee, dat is de grote boodschap die de commercie ons wil opdringen en dat ook doet bij het gross. Homosexuelen mogen van mij doen wat ze willen, zolang ik maar geen last van ze heb, in het geval van deze geplande poster actie vind ik dat ik er WEL last van heb, en juist omdat ik moslima ben....stel je voor als die moslima's ( met hoofddoek want dan zijn ze voor de buitenwereld ook herkenbaar) die op de bus zitten te wachten, al die gesprekken en op- of aanmerkingen die zullen ze heus wel naar hun hoofd geslingerd krijgen....is dat nou nodig? Brengt dat niet nog meer spanningen met zich mee? (Als of wij konstant met onze ogen dicht lopen...we weten zo langzamerhand ook wel dat er homo's rondlopen maar in islamitische kledij gaat wel erg ver!) Wat zou je er van vinden als we poster zouden maken van priesters in hun christelijke kledij die aan kleine jongetjes zitten...met als onderschrift...zo zien de pedo's van tegenwoordig er uit...??

Bidawi_Mazlot
04-09-2003, 13:43
Dag PeterN, Hey ouwe rukker hoe gaat het? beetje uitgerust?, ok dan!. ;) Zo te zien vind je het schandalig van die homo affiches en jou 'kennende' vind 't alléén al hierdoor dat ABU_MyDick een gore klootzak is, gelijk heb je, maar ik ben geen homo zoals jij dus heb andere redenen om hem te haten. Provocatie roept reactie en het cirkeltje is rond. Het bestaan van ABU_JeWeetWel heeft er mede toe geleid dat er organisaties op zijn provocaties ingaan met de meest gare provocaties jajah hoe kan je het bedenken ''affiches met homo 'moslims' ". Staan ze daarop met een lange baard en een gewaad met aan de achterkant een groot gat?, ABU_.... mag van mij part toch maar een keer zijn kop tegen een muur beuken zodat ie 'ns inziet dat zijn bestaan ONS alléén maar in diskredit zal brengen. Ik wil het volgende tegen ABU_MyDick zeggen: Fu.ck yourself and get lost! Als hij een dreigend gevaar was voor de belgische en nederlandse maatschappij dan kwam hij never nooit zover, hij heeft ONS niets te bieden en maakt het alléén maar erger. ABU_JeWeetWel kan ik alsvolgt omschrijve: Geilend naar aand8 en niets oplossend Kortom we verdoen onze tijd en kunnen beter onze energie steken in een goed plan om Nederland te veroveren. :D Met onvriendelijke groet, -BM-

tonk
04-09-2003, 15:07

Origineel gepost door sahira Er bestaan inderdaad meerdere aanstootgevende posters, een blote dame dat stoort me ook heel erg! Ja, ik vind ze opdringerig, doe mee anders tel je in deze maatschappij niet mee, dat is de grote boodschap die de commercie ons wil opdringen en dat ook doet bij het gross. Ik kan me ook voorstellen dat iemand vrouwen met hoofddoeken en wijde gewaden opdringerig vindt. Als je daar als strak en schaars geklede meid naast loopt, kan ik me voorstellen dat je het gevoel krijgt dat je je maar beter snel ook in zulke kledij kunt hullen. Mij bekruipt dat gevoel tenminste weleens. En dan spreek ik mezelf onmiddellijk streng toe. Ten eerste hoeft het helemaal niet zo te zijn dat moslim vrouwen de schaarse en/of strakke kledij afkeuren. Misschien denken zij wel bij zichzelf 'Ach, dit is nu eenmaal normaal in Holland.' En ten tweede hoef ik me er niks van aan te trekken natuurlijk. Wat ik aantrek is mijn zaak. En wat zij aantrekken is hun zaak. Ik vind hoofddoeken en wijde kleding nergens voor nodig, maar als moslima's dat wel vinden, moeten zij dergelijke kleding vooral dragen.

Pagina's : [1] 2 3 4