Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : vraagje over het gebed!!

power_girl
25-03-2007, 20:31

mijn dochter van 11 jaar en mijn zoon van 9 jaar die bidden...maar nu de klok een uur vooruit is gezet is het laatste gebed wel laat voor hun..(20:35)maghreb is om (20:05) mogen ze dan om half 9 het laatste gebed bidden en dan naar bed omdat ze de volgende dag naar school moeten of moeten ze wachten tot het gebedstijd is...:confused:

mother_to_be
25-03-2007, 20:33
ze mogen isha samen met maghreb bidden en dan naar bed...

power_girl
25-03-2007, 20:35
dank je wel...nu gaan ze naar bed..!!!

danaaaa
25-03-2007, 20:35
soerat el nisa: 103. Wanneer gij het gebed hebt beƫindigd, gedenkt dan Allah, staande, zittende en op uw zijde liggende. En, wanneer gij veilig zijt, houdt het gebed, voorwaar, het gebed is de gelovigen op vastgestelde uren opgelegd. ;)

meyes86
25-03-2007, 20:36

Als eerst Macha'Allah voor de opvoeding die ze geeft en op zo een leeftijd laat bidden en natuurlijk ook van de kinderen want zei doen het tenslotte :goedzo: Ik dacht altijd eerst dat je ihsa voor tijd mocht bidden mits je de volgende dag moet werken ofzoiets, maar ik zag dat daar de meningen over verdeeld zijn dus weet niet hoe het werkelijk zit. Ik weet niet hoelaat ihsa nu is, maar mocht het te vermoeiend voor ze zijn dan zou ik ze voor het slapen gaan ihsa laten bidden.

riffia_1980
25-03-2007, 20:36
Dat is ook mijn mening. Ze moeten naar school en dus op tijd naar bed. Volgens mij mag dat gewoon.

mother_to_be
25-03-2007, 20:40
wat ik weet is dat als je de volgende dag vroeg op moet ( school, werk) en laatste gebed is best laat... dan mag je de laatste 2 gebeden samenvoegen.... dus niet alleen kinderen maar ook volwassenen....

_Ought_Aicha_
25-03-2007, 20:51
Ik sluit me aan bij de meesten en zal insha'Allah op zoek gaan naar daliel.

Musslima
25-03-2007, 20:53
Dat is ook mijn mening. Ze moeten naar school en dus op tijd naar bed. Volgens mij mag dat gewoon. ja dat dacht ik ook. In de zomer zouden ze dan ook pas na elven pas moeten slapen. Ik dacht zelfs ook en allah o ahlam, als je vroeg moet opstaan voor werk dat je aischa ook eerder mag bidden.