Bekijk originele versie : TolerantieGrens
Salaam mensen..
In deze snel evoluerende maatschappij waar we in leven..
En waarvan het individu meer dan ooit op zichzelf is en naar zichzelf kijkt..
Deze maatschappij wordt meer en meer een individuele maatschappij..
Mensen kijken alleen naar wat je hebt..en niet wat je te bieden hebt..
Welke merk van de outo je hebt..huis, enz..
Maar jou innerlijk intreseert hun niet..jou geld wel..
Waarom verdraagt men niet een persoon die iets meer heeft dan zij..
Waarom verdraagt men niet een persoon die iets verschilt dan zij..b.v. kleur, afkomst enz..
Waarom verdraagt men niet een persoon die iets anders is dan zij..
Waarom verdraagt men niet een persoon die eerlijker is dan zij..
Ik kan blijven doorgaan...
Dit gaat over alle mensen..en niet specifiek één groep of gemeenschap..
Wat denken jullie hier over..
loubna170
21-07-2002, 22:16
men oordeelt vaak over de buitenkant van iemand ,dus dan gaan mensen allemaal dure dingen kopen om er rijk uit te zien ,en zo zijn er nog duizenden redenen .
ik weet dat het klote is maar zo zit deze maatschapij nou inelkaar en wie weet komt er wel verandering in over duizenden jaren.
Origineel gepost door loubna170
men oordeelt vaak over de buitenkant van iemand ,dus dan gaan mensen allemaal dure dingen kopen om er rijk uit te zien ,en zo zijn er nog duizenden redenen .
ik weet dat het klote is maar zo zit deze maatschapij nou inelkaar en wie weet komt er wel verandering in over duizenden jaren.
Je bent 16 en je hebt precies veel gezien in dit leven..maar je hebt gelijk.
De meeste mensen gaan mee in deze egoïstische denkwijze..en denken ook ikke ikke en de andere stikke.
Solidariteit wordt alsmaar een vreemder woord..spijtig.
Hindaatje
21-07-2002, 22:45
mensen willen er ook bij horen,dat is meestal ook een reden...als de buurjongen een nieuwe auto gekocht heeft..dan moet jij natuurlijk nog een mooiere kopen..het is inderdaad jammer maar that's life..
Origineel gepost door Hindaatje
mensen willen er ook bij horen,dat is meestal ook een reden...als de buurjongen een nieuwe auto gekocht heeft..dan moet jij natuurlijk nog een mooiere kopen..het is inderdaad jammer maar that's life..
Dat is het leven van die persoon..maar niet dat van mij..ik zal dit nooit of nooit doen..
Leef jou leven..probeer niet na te leven (komt van naapen ;) )
Bepaal jou tempo..heeft een andere een nieuwe alfa gekocht..mooi..
Maar dat betekent niet dat hij meer is dan jij..dat betekent alleen dat hij een nieuwe alfa heeft..ik denk dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
Hindaatje
21-07-2002, 22:56
Origineel gepost door Mohammed Justice
Dat is het leven van die persoon..maar niet dat van mij..ik zal dit nooit of nooit doen..
Leef jou leven..probeer niet na te leven (komt van naapen ;) )
Bepaal jou tempo..heeft een andere een nieuwe alfa gekocht..mooi..
Maar dat betekent niet dat hij meer is dan jij..dat betekent alleen dat hij een nieuwe alfa heeft..ik denk dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
het is niet dat ik zo denk..absoluut niet,maar dat (helaas) veel mensen zo denken...begrijp je mij?
Origineel gepost door Hindaatje
het is niet dat ik zo denk..absoluut niet,maar dat (helaas) veel mensen zo denken...begrijp je mij?
Ik begrijp je zeker Hindaatje..
Maar sommige mensen willen of kunnen het niet begrijpen..ze worden als het ware opgefokt door reclame en mensen.
Het is alsof ze zeggen..heb je geen mooie en trendy wagen dan ben je minderwaardig.
Men koppelt de eigenwaarde aan ijzer (komt van de auto) of aan bakstenen (komt van huis)
of aan een familielid die een hoge rang heeft..
De maatschappij is nu hebben..wie niets heeft, niets betekent..schandalig.
Origineel gepost door Faissa
Helaas leven we nu eenmaal in een egoistische maatschappij waarbij het lijkt alsof je nooit wat wordt gegund...Zelfs je vrienden en familie, daarmee doelend op je neven, nichten, etc..mis gunnen je dingen....Je komt maar heel zelden nog iemand tegen die je echt iets van harte gunt uit het diepste van zijn/haar hart....
Wat je schrijft is de waarheid Faissa..helaas.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.