Bekijk originele versie : Wat ben JIJ op eerste plaats
Bachelorette
04-09-2003, 10:27
Je hoort zoveel shit over berbers, arabieren weet ik veel dat gezeik altijd terwijl we ALLEMAAL marokkanen zijn!
nu is mijn vraag aan jou en denk er heel goed over na.
wat ben jij op eerste plaats?
een marokkaanse moslim(a) OF
een moslim(a) van marokkaanse afkomst.
U think About It ;)
succes :zwaai:
ps. voor de mensen die hier wel actief zijn maar geen mocro zijn, kunnen ook gewoon stemmen, doe dan maar net alsof jouw landje daar staat.
Bachelorette
04-09-2003, 10:36
en owja....kunt u misschien uitleggen waarom u daarvoor hebt gekozen.
alvast bedankt :)
Omdat je geboren wordt uit moslim ouders die vanuit morokko afkomstig is en die ouders hebben weer een cultuur een mentaliteit en een afkomst mocht het arabisch of berbers zijn dat hoeft niet uit te maken. Maar je bent in de eerste instantie eerst moslim mens en dan komt de rest.....
Tangerio
04-09-2003, 11:12
Origineel gepost door MissAmani
Je hoort zoveel shit over berbers, arabieren weet ik veel dat gezeik altijd terwijl we ALLEMAAL marokkanen zijn!
U think About It ;)
ps. voor de mensen die hier wel actief zijn maar geen mocro zijn, kunnen ook gewoon stemmen, doe dan maar net alsof jouw landje daar staat.
Ik kies toch maar voor antwoord B (het lijkt wel een examen :stout: ).
Maar goed dus een Moslim van marokkaanse afkomst omdat ik op de eerste plaats Moslim ben en dan Marokkaans.
Marokkaans zijn zegt iets over je nationaliteit en afkomst en zegt dus feitelijk niks over je geloofsovertuiging. Immers er zijn zat joden, christenen en niet gelovigen onder de Marokkanen. Dus Marokkaan zijn wil niet gelijk zeggen dat je Moslim bent en andersom geldt dat natuurlijk ook.
De Islam heeft universele wetten die gelden voor een Moslim extra op de door het land van afkomst c.q vestiging gestelde wetten (bijv. Zakat, Hidj enz.). De Islam kent geen grenzen en stelt dat ieder persoon op aarde Moslim kan zijn ongeacht nationaliteit, afkomst en ras. Daarom zou ik zeggen dat je als Moslim eerst Moslim bent en dan Marokkaan/ NLer of wat dan ook.
Bachelorette
04-09-2003, 11:26
Tangerio dank voor je uitleg ;)
Toch zijn er zat mensen die zich wel moslim noemen maar wanneer iemand ze vraagt waar ze vandaan komen, zeggen ze toch Marokko (of enig ander land) ze zeggen dan niet, ik ben moslim van marokkaanse komaf of iets dergelijks.
dit is dus wat ik bedoel met mijn vraag :)
C_warrior
04-09-2003, 12:11
Ik ben Een moslim gekomen van planeet Vegeta
ik ben namelijk een Saiyan
hoi,
nou sorry dat ik dat zeg maar als je een klein beetje had gedacht
had je namelijk zo een vraag niet gesteld.
want het is hetzelfde.
groetjes mohamed
Shahinez
04-09-2003, 13:17
Is toch duidelijk,heeft toch dezelfde betekenis of niet,dus ik kies ook voor allebei
hoi,
oke goed dat je dan eens met mij bent
groejts
Atlas_Gebergte
04-09-2003, 13:32
Optie 2
Wa Sallaam Alikoum
Bachelorette
04-09-2003, 23:42
Origineel gepost door tawtaw
hoi,
nou sorry dat ik dat zeg maar als je een klein beetje had gedacht
had je namelijk zo een vraag niet gesteld.
want het is hetzelfde.
groetjes mohamed
nou niet echt he meneer, er zijn nog altijd mensen die hun cultuur belangrijker vinden dan het geloof ;)
diesel49
04-09-2003, 23:45
Ik ben op eerste plaats een mens! :p
MissBlaBla
04-09-2003, 23:46
nou niet echt he meneer, er zijn nog altijd mensen die hun cultuur belangrijker vinden dan het geloof ;)
Nog erger... Sommige mensen halen cultuur en geloof door elkaar en creeeren zo hun eigen regeltjes. Dat noemen ze dan Islam :confused:
Ik heb hier een sterk voorbeeld van. Maar daar zal ik maar niet over beginnen.
BlaBla
U think About It ;)
Een Marokkaan... of Turk, of wat dan ook!
Allemaal een Pot nat!!!
Het is slecht een stukje land die zo heet en waar je ook naar vernoemd wordt.
In de Islam word niet gekeken naar ras, cultuur, huidskleur en ga zo nog maar eventjes door. Wat Sommige wel doen, jammar genoeg.
nech_raRi
05-09-2003, 18:45
Origineel gepost door Eliza
Een Marokkaan... of Turk, of wat dan ook!
Allemaal een Pot nat!!!
Het is slecht een stukje land die zo heet en waar je ook naar vernoemd wordt.
In de Islam word niet gekeken naar ras, cultuur, huidskleur en ga zo nog maar eventjes door. Wat Sommige wel doen, jammar genoeg.
Ik ben moslima en dat is het enige dat voor mij telt. Ik geloof niet dat me in mijn graf gevraagd zal worden naar wat mijn nationaliteit was. Nationaliteiten zijn puur werelds, hebben niets met het werkelijke leven te maken.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.