Bekijk originele versie : noteboek vraagje
Wij zouden ons een notebook willen aanschaffen, maar daar we echt bleutjes zijn op dit gebied zou ik jullie hulp willen vragen, sorry mensen maar we kennen helemaal niets van laptops,
Onze laptop zou moeten dienen voor gewoon huishoudelijk gebruik, geen spelletjes, geen downloads van muziek of film.
De vragen van ons zijn:
1 Kan je een notebook ook mee de tuin in nemen en vandaar uitwerken zonder kabel en wat heb je dan nodig bij je notebook?
2 Ik zou een notebook willen die, omdat we plannen naar een appartement te verhuizen ook beschikt over het nodige om naar t v te kunnen kijken, of wat heb ik dan daar voor nodig
3 Heb ik bleu-tooth nodig en voor wat dient het?
4 Wij werken nu onder xp, is het al nodig om op vista over te stappen?
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, kunnen jullie mij enkele merken van goede laptops doorgeven en de voor ons beste versies of serienummers doorgeven, ik vraag dit omdat ik niet wijs word uit die hele rim ram wat er allemaal bijgeschreven staat,
Zou jullie dankbaar zijn.:goedzo:
@moderator, hoop dat je dit niet als reklame gaat beschouwen maar voor wat oudere mensen is dat pc een laptopwereldje soms een echt doolhof, en in de winkel moet je zoiets niet gaan vragen want ze verkopen wat ze willen.:hihi:
Don_Tanjawi
23-03-2007, 23:37
koop een simpele notebook van ongeveer 600 euro, 512mb ram, windows xp.. gewoon simpel houden ;)
Kan ik die mee buiten nemen draadloos? Wa heb ik daar voor nodig?
En mijne tv dan hoe moet ik dat oplossen dat ventje van mij wil altijd :moe: voetbal zien gelijk alle mannen?:maf: :hihi:
Bij een laptop/pc let je op de volgende dingen
de processor hoe krachtiger de processor hoe beter een van de betere zijn (Intel Core -Turion-) een van de slechtste processor's zijn de celeron's en amd sempron
de hard disk(GB) geheugen hoe hoger de geheugen hoe beter
werk geheugen (ddr-ram sdram) hoe hoger hoe beter
beeld scherm hoe groter hoe beter bijvoorbeeld een scherm van 15'' is beter dan een van 14'' een 17'' is beter dan een van 15'' een braadbeeld scherm is beter dan een normale scherm
je moet ook opletten of de laptop een dvd writer heeft dan kan je muziek/films branden op een dvdtje of cd
of de laptop een (Wireless LAN) aansluiting draadloos internetten
en op extraatjes letten zoals een kaart reader (lezer) geintegreerde webcam en de besturings systeem de meeste nieuwe laptops/pc's hebben windows vista als besturing systeem ik denk dat vista niet veel beter is dan de windows xp maar gezien dat windows xp lanzamerhand gaat verdwijnen net als de windows 98/2000/me is het verstandig om op vista over te stappen je kan ook op de laptop tv gaan kijken maar dan moet je wel een externe tv kaart kopen en die zijn niet zo duur tegenwoordig
1.hp
2.acer
3.toshiba
4.dell
5.sony
6.compaq
7.medion
8.Packard Bell
9.Apple
10.ASUS
Maroc_4_ever
24-03-2007, 00:13
Je kan gewoon interne TV_kaart aanschaffen bij aankoop van laptop en "hoe groter je scherm hoe beter" dat vind ik gewoon onzin :maf:
In welk opzicht is een 17 inch scherm beter dan een 15 inch? Als je veel reist is een 15 aan te raden omdat die compacter is maar om nou te zeggen dat een 17 inch scherm beter is ... lijkt me niet :)
Bij een laptop/pc let je op de volgende dingen
de processor hoe krachtiger de processor hoe beter een van de betere zijn (Intel Core -Turion-) een van de slechtste processor's zijn de celeron's en amd sempron
de hard disk(GB) geheugen hoe hoger de geheugen hoe beter
werk geheugen (ddr-ram sdram) hoe hoger hoe beter
beeld scherm hoe groter hoe beter bijvoorbeeld een scherm van 15'' is beter dan een van 14'' een 17'' is beter dan een van 15'' een braadbeeld scherm is beter dan een normale scherm
je moet ook opletten of de laptop een dvd writer heeft dan kan je muziek/films branden op een dvdtje of cd
of de laptop een (Wireless LAN) aansluiting draadloos internetten
en op extraatjes letten zoals een kaart reader (lezer) geintegreerde webcam en de besturings systeem de meeste nieuwe laptops/pc's hebben windows vista als besturing systeem ik denk dat vista niet veel beter is dan de windows xp maar gezien dat windows xp lanzamerhand gaat verdwijnen net als de windows 98/2000/me is het verstandig om op vista over te stappen je kan ook op de laptop tv gaan kijken maar dan moet je wel een externe tv kaart kopen en die zijn niet zo duur tegenwoordig
1.hp
2.acer
3.toshiba
4.dell
5.sony
6.compaq
7.medion
8.Packard Bell
9.Apple
10.ASUS
Dank je voor je antwoord, maar de vraag is wij downloaden praktisch niets, ik begrijp dat hoe hoger hoe beter, maar welk type zou je me dan aanraden voor gewoon gebruik in het huishouden, ik moet hem gewoon hebben voor in en rond het huis, niet op reis, in Marokko wil ik profiteren van de natuur en de mensen :hihi:
Je kan gewoon interne TV_kaart aanschaffen bij aankoop van laptop en "hoe groter je scherm hoe beter" dat vind ik gewoon onzin :maf:
In welk opzicht is een 17 inch scherm beter dan een 15 inch? Als je veel reist is een 15 aan te raden omdat die compacter is maar om nou te zeggen dat een 17 inch scherm beter is ... lijkt me niet :)
je hebt denk ik niet goed gelezen wat de topic opener vraagt hij vraagt om een laptop om voor in huis/tuin te gebruiken en niet om op reis te gebruiken op reis is al een pocket pc met 4,5 cm scherm genoeg om mee te interneten en te emailen en te gamen
Wij zouden ons een notebook willen aanschaffen, maar daar we echt bleutjes zijn op dit gebied zou ik jullie hulp willen vragen, sorry mensen maar we kennen helemaal niets van laptops,
Onze laptop zou moeten dienen voor gewoon huishoudelijk gebruik, geen spelletjes, geen downloads van muziek of film.
De vragen van ons zijn:
1 Kan je een notebook ook mee de tuin in nemen en vandaar uitwerken zonder kabel en wat heb je dan nodig bij je notebook?
2 Ik zou een notebook willen die, omdat we plannen naar een appartement te verhuizen ook beschikt over het nodige om naar t v te kunnen kijken, of wat heb ik dan daar voor nodig
3 Heb ik bleu-tooth nodig en voor wat dient het?
4 Wij werken nu onder xp, is het al nodig om op vista over te stappen?
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, kunnen jullie mij enkele merken van goede laptops doorgeven en de voor ons beste versies of serienummers doorgeven, ik vraag dit omdat ik niet wijs word uit die hele rim ram wat er allemaal bijgeschreven staat,
Zou jullie dankbaar zijn.:goedzo:
@moderator, hoop dat je dit niet als reklame gaat beschouwen maar voor wat oudere mensen is dat pc een laptopwereldje soms een echt doolhof, en in de winkel moet je zoiets niet gaan vragen want ze verkopen wat ze willen.:hihi:
www.misco.nl en zoek dan bij laptop of notebooks, zoek de goedkoopste maar de HP is een goeie. alles wat je nodig hebt en extras zit erbij.
succes. ooh ja..als je die nog goedkoper wil, pm maar welk model je wilt of versie... iemand die ik ken heeft via zijn werkgever een kortingskaart, dus dan krijg je die goedkoper, hoeveel weet ik niet. maar ja het scheelt misschien wel... succes.
www.misco.nl en zoek dan bij laptop of notebooks, zoek de goedkoopste maar de HP is een goeie. alles wat je nodig hebt en extras zit erbij.
succes. ooh ja..als je die nog goedkoper wil, pm maar welk model je wilt of versie... iemand die ik ken heeft via zijn werkgever een kortingskaart, dus dan krijg je die goedkoper, hoeveel weet ik niet. maar ja het scheelt misschien wel... succes.
Dank je voor je antwoord, ik weet nu al veel meer, we willen echter hier in de buurt aankopen, versta je want omdat we zo een leken zijn en er komt iets aan of we weten iets niet kan je er even naartoe achtr uitleg.:goedzo:
Ook voor de andere mensen die ons wat wegwijs hebben gemaakt in dat doolhof , mijn hartelijke dank.:goedzo:
http://mycom.nl/Products/View/Averatec_AV1050__PM733/114323.aspx
die moet je hebben.
10.2 inch scherm, super klein en super licht. Met wireless internet ingebouwd. (hij is wel duur maar echt mooi om te zien en van goeie kwaliteit.)
nog een ding niet te vergeten je hebt een draadloos router nodig om draad loos te internetten met je pc/laptop de router plaats je dan bij de stopkontakt van je telefoon aansluiting of bij de stopkontakt van je tv/kabel als je internet via de kabel hebt je hebt er wel verschilende draadloos internet Technologies zoals de Draft 802.11N of de 802.11G ( 802.11G Turbo) je moet dan kijken welke Wireless Technologie je laptop heeft en dan een bij passend router kopen met een router ids er ook mogelijkheid om meer pc's/laptops aan te sluiten
nog een ding niet te vergeten je hebt een draadloos router nodig om draad loos te internetten met je pc/laptop de router plaats je dan bij de stopkontakt van je telefoon aansluiting of bij de stopkontakt van je tv/kabel als je internet via de kabel hebt je hebt er wel verschilende draadloos internet Technologies zoals de Draft 802.11N of de 802.11G ( 802.11G Turbo) je moet dan kijken welke Wireless Technologie je laptop heeft en dan een bij passend router kopen met een router ids er ook mogelijkheid om meer pc's/laptops aan te sluiten
Dankje wel voor de info,
Mij ventje is daarstraks hier gaan rondkijken en aangaande de info van jou en een beetje surfen op de acer site,hadden we de Acer Aspire 7110 in gedachten die kost hier €849 maar met toebehoren gelijk zendmast internet 89€ het blokje voor hackers tegen te houden kwam op 47€ en het blokje voor de tv tuner kwam op 115€, wat ik me wel afvraag is "is die niet te zwaar?" voor gebruik wat wij ermee doen?
Dat we voor Acer willen gaan is omdat we hier een gekende zaak hebben die zelf aan pc's werken, en das hier maar een straat verder, zo als we er iets aan hebben of we kunnen (boerkes uit Belgie :hihi: ) ergens niet aan uit , hulp hebben.
Groetjes
Nog vergeten te zeggen, in de winkel zeiden ze dat Acer de beste scharnierpunten heeft van de laptops, dat andere notebooks er veel problemen mee hebben na bepaalde tijd.
acer is slecht. Ik heb een acer gehad en die was gewoon slecht.
Nog vergeten te zeggen, in de winkel zeiden ze dat Acer de beste scharnierpunten heeft van de laptops, dat andere notebooks er veel problemen mee hebben na bepaalde tijd.
kan aan de merk liggen, maar kan ook aan de persoon liggen of die er goed of slecht mee omgaat.
maar tip:
als je de laptop toch maar op 1 plek gaat gebruiken, gebruik dan een DESKTOP ipv Laptop (Desktops zijn ook veel goedkoper)
en je hebt ook desktop's die Wireless internetverbinding kunnen ontvangen, dus geen hoop kabels nodig...gewoon zoeken naar een Desktop met Wi/Fi verbinding.. succes verder. :)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.