Bekijk originele versie : traditionele grebruiken bij overlijden??
-Bubbels-
23-03-2007, 16:31
wat zijn de gebruikelijke gebruiken wat je moet doen als iemand is overleden???
babyvanbelisma
23-03-2007, 16:32
Bedoel je als het directe familie van je is, of als je op bezoek gaat bij een familie waar iemand overleden is?
-Bubbels-
23-03-2007, 16:36
Bedoel je als het directe familie van je is, of als je op bezoek gaat bij een familie waar iemand overleden is?
directe familie..
een oom van me man is vandaag overleden Inna lillahi wa inna Ilaha radjioen (hoorden we net).. en we gaan er zo naar toe naar de familie..
Inna lillahi wa inna Ilaha radjioen
De meeste mensen nemen dan suiker mee, en de naasten nemen ook wat te eten mee zodat de nabestaanden zich niet druk hoeven te maken om het eten.
noha_tanger
23-03-2007, 16:49
directe familie..
een oom van me man is vandaag overleden Inna lillahi wa inna Ilaha radjioen (hoorden we net).. en we gaan er zo naar toe naar de familie..
Inna li allah wa inna ilayhi raji3oun
allah irahmou wa ewase3 3alih
en allah i3adem el ajer elbaraka frasek wa li e3ziz 3alik
nou bij ons is dat iedereen zijne eigen eten mee brengt dus gare vlees
of kippen
omdat ze al teveel aan het verlies zelf hebben en hoeffen ze ook niet meer
aan het koken denken
hier in tanger word alles door de buren gemaakt en toegestuurd 3 dagen lang
van het ontbijt tot de avond eten en de famillie neemt ook altijd eten mee
-Bubbels-
23-03-2007, 16:52
eten mee nemen.. maar ik ben net thuis van me werk moet me snel douchen en omkleden.. dus boodschappen doen heb ik geen tijd meer voor en koken al helemaal niet... en die suiker wat voor zuiker is dat?? gewoon suiker voor in de thee of wat?? :o en kan je dat bij de turk halen??
-Bubbels-
23-03-2007, 16:53
het is zeker stom als ik gegrilde kip snel bij de egyptenaar haal.. want die zijn als gemaakt enzo.. :o
het is zeker stom als ik gegrilde kip snel bij de egyptenaar haal.. want die zijn als gemaakt enzo.. :o
Nee tuurlijk is dat niet raar, maar als je de tijd er niet voor hebt is het niet noodzakelijk om eten mee te nemen. Maar je kan gewoon een aantal pakken suikerklontjes meenemen of van die paarse suikertorens die je wel eens bij de islamitische slager ziet.
-Bubbels-
23-03-2007, 16:57
Nee tuurlijk is dat niet raar, maar als je de tijd er niet voor hebt is het niet noodzakelijk om eten mee te nemen. Maar je kan gewoon een aantal pakken suikerklontjes meenemen of van die paarse suikertorens die je wel eens bij de islamitische slager ziet.
bedankt....
bedankt....
meer dan graag gedaan
OumYAssine
23-03-2007, 17:33
en geen make up op doen
CherryPie
23-03-2007, 20:02
Stomme vraag misschien, wat moeten ze met suiker? Eten begrijp ik wel maar suiker?
Gecondoleerd.
Inna li allah wa inna illayhi raji3oun
Als je niks in huis hebt dan hoef je niks mee te nemen, je gaat immers om te condoleren en die mensen die vinden het al goed als je er bent om te condoleren.
Stomme vraag misschien, wat moeten ze met suiker? Eten begrijp ik wel maar suiker?
Is meer traditie.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.