Bekijk originele versie : Voor de 2e keer getrouwd...
Zijn er hier meiden die voor de 2e keer getrouwd zijn, oftewel hertrouwd zijn?
Zo ja, hoe is dat gegaan? Deden je schoonouders niet moeilijk om het feit dat je al een keer getrouwd bent geweest en hoe is is het gegaan toen ze je hand kwamen vragen? En een grote of bescheiden bruiloft gegeven?
lady_of_honor
23-03-2007, 15:59
ik ben voor de tweede keer getrouwd. Hamdoelilah deden ze niet heel erg moeilijk me schoonouders. mijn ouders hadden er iets meer moeite mee. maaar hamdoelilah is alles losgelopen en zijn beide me ouders gek op mijn huidige man. mijn trouwfeest heb ik wel gegeven maar niet heel groot. geen band geen trouwjurk geen taart. wel een zaaltje en catering en twee jurken dat was het.
ik ben voor de tweede keer getrouwd. Hamdoelilah deden ze niet heel erg moeilijk me schoonouders. mijn ouders hadden er iets meer moeite mee. maaar hamdoelilah is alles losgelopen en zijn beide me ouders gek op mijn huidige man. mijn trouwfeest heb ik wel gegeven maar niet heel groot. geen band geen trouwjurk geen taart. wel een zaaltje en catering en twee jurken dat was het.
Deden je schoonouders helemaal niet moeilijk?
Hoe lang was je voor de 1e keer getrouwd geweest?
Mozhima1
23-03-2007, 16:26
Waarom zouden de schoonouders moeilijk doen :rolleyes: en waarover :confused: Over het feit dat het jouw lot is om gescheiden te zijn en te hertrouwen? Ik begrijp de vraagstelling niet echt.
Miss-Dina
23-03-2007, 16:34
Ze doen meestal moeilijk als het voor hun zoon de 1ste keer is.
Maar het is elmaktab!
Rabi isahal a3liek Amien...
Miss-D
Waarom zouden de schoonouders moeilijk doen :rolleyes: en waarover :confused: Over het feit dat het jouw lot is om gescheiden te zijn en te hertrouwen? Ik begrijp de vraagstelling niet echt.
Over het feit dat je trouwt met hun zoon terwijl het voor jou de 2e keer is en hij zehma nog maagd is.
Mozhima1
23-03-2007, 16:50
Jij als vrouwzijnde bent in dat geval toch op een 'halal' manier ontmaagd en ook maagd geboren overigens. Ik zou die maagdenverklaring van die zoon dan wel willen hebben. De regels van de islam zijn er zowel voor man en vrouw.
Een vrouw die weduwe, gescheiden etc is, is niet minder dan een andere vrouw. Men heeft zelfs heel veel hassanaath om een gescheiden of weduwe vrouw te huwen. Mensen die het woord van allah swt kennen en volgen, hebben er geen problemen mee, denk ik.
Jij als vrouwzijnde bent in dat geval toch op een 'halal' manier ontmaagd en ook maagd geboren overigens. Ik zou die maagdenverklaring van die zoon dan wel willen hebben. De regels van de islam zijn er zowel voor man en vrouw.
Een vrouw die weduwe, gescheiden etc is, is niet minder dan een andere vrouw. Men heeft zelfs heel veel hassanaath om een gescheiden of weduwe vrouw te huwen. Mensen die het woord van allah swt kennen en volgen, hebben er geen problemen mee, denk ik.
Dat is waar!
In mijn geval weet ze wat het woord van Allah (swt) is maar ze hecht meer waarde aan wat de mensen ervan zullen vinden.
Mozhima1
26-03-2007, 13:20
"Als je de wil van anderen volgt, waar moet je je eigen wil dan laten? " Een berberse uitdrukking.
Ben ook voor de tweede keer gehuwd, eerste man is overleden, heb goed kontakt met de schoonouders langs de 2 kanten.
"Als je de wil van anderen volgt, waar moet je je eigen wil dan laten? " Een berberse uitdrukking.
Ik weet het niet meer hoor.. af en toe denk ik dat ik aan het doordraaien ben..
marjam1983
26-03-2007, 13:32
Ben ook voor de tweede keer gehuwd, eerste man is overleden, heb goed kontakt met de schoonouders langs de 2 kanten.
Dat zou dan wel heel moeilijk voor jou geweest zijn. Hamdoullah heb je je leven kunne oppakken. Leven zonder mijn man lijkty me echt heel moeilijk.
Ik ben ook voor de 2e keer getrouwd en het gaat goed. Aanvankelijk had zijn moeder bedenkingen maar hij zei dat ik de ware voor hem was. Toen capituleerde ze vrijwel meteen en naarmate ze me verder leerde kennen ging het alleen maar beter en nu is het perfekt. Echt goed werd het toen mijn oudste geboren was.
Het ligt echt aan hoe standvastig je aanstaande is.
Als hij vastbesloten is met jou te trouwen maakt de mening van zijn ouders niet uit. Take it or leave it mentaliteit zeg maar.
De relatie met je as schoonouders wordt vanzelf wel beter, zeker als er een kindje is. Tenminste dat is mijn ervaring.
Tja en als hij een meelopertje is dan zou ik 2x nadenken, want geheid dat jullie dan later problemen krijgen in jullie huwelijk als zijn ouders het niet accepteren.
Fokop ik trouw voor de 6e keer. Ze willen alleen wippen
adam_marocgirl
26-03-2007, 13:43
nick is ziekkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.